חדשות הארץמבזקים

ח"כ לשעבר באסל גטאס שוחרר מהכלא – "עונש מגוחך"

ח"כ לשעבר, האסיר הביטחוני באסל גטאס שהיה שפוט לשנתיים בגין עבירות ביטחון המדינה והחל לרצות את מאסרו ביולי 2017, ריצה את מאסרו המנהלי המלא ושוחרר הבוקר (שני) מבית הסוהר מגידו. כך נמסר משירות בתי הסוהר.

כזכור, ח"כ לשעבר גאטס קשר עם האסיר הבטחוני, ואליד דקה, הכלוא בכלא קציעות בגין רצח חייל צה"ל שביצע במסגרת חברותו בארגון החזית העממית הדמוקרטית, קשר כדי להבריח טלפונים ניידים לכלא. לצורך מימוש הקשר, בתאריך 18.12.16 פגש גטאס את אחיו של האסיר, אסעד דקה, בתחנת דלק "דור אלון" בכביש 6 לכיוון צפון, שם העביר לו אסעד 4 חבילות המכילות 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים וציוד תקשורת נוסף, על מנת שגטאס יכניסם לכלא.

במסגרת הקשר האמור, הגיע גאטס באותו היום, בשעה 11:55, לכלא. גאטס נכנס לכלא כשהוא נושא עליו את החבילות מוסתרות בתוך חולצתו וכן מסמכים נוספים. בעת כניסתו של ח"כ גאטס לכלא, עת עבר הנאשם במכשיר המגנומטר, התריע המכשיר. או אז טען חבר הכנסת בפני הסוהר כי ההתרעה נובעת מחגורתו. כאשר ביקש הסוהר מהנאשם לעבור בשנית ללא החגורה סרב הנאשם לעשות כן ואמר לסוהר כי בשל היותו חבר כנסת יש לו חסינות מבדיקה. בשל חסינותו של חבר הכנסת, נמנע הסוהר מעריכת בדיקה על גופו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך אותו יום, נכנס גטאס לכלא עם הציוד, שם פגש את האסיר והעביר לו מסמכים. בהמשך, נפגש גטאס עם אסיר אחר, באסל ביזרה, לו העביר את ציוד התקשורת. גטאס היה מודע לכך כי ציוד התקשורת יועבר לאסירים ביטחוניים וכי קרוב לוודאי שיעשה בו שימוש שיפגע בביטחון המדינה.

ח"כ לשעבר, האסיר הביטחוני באסל גטאס. צילום: פייסבוק

ב-16 במרץ 2017 חתם גטאס על הסדר טיעון לפיו יתפטר מהכנסת וייגזרו עליו שנתיים מאסר בפועל, בתוספת הרשעה בעבירה עם קלון. חמישה ימים לאחר מכן גטאס הורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור והכנסה של ציוד אלקטרוני לבית סוהר והעברתו. נגזרו עליו שנתיים מאסר בפועל, קנס של 120 אלף ש"ח וקלון. ב-2 ביולי 2017 החל לרצות את עונשו בכלא גלבוע.

בנובמבר 2018 ועדת השחרורים קיבלה את עמדת הפרקליטות וקבעה שח״כ גטאס אינו ראוי לשחרור מוקדם. זאת, בין היתר, לאור חומרת העבירות בהן הורשע, שאין מחלוקת כי יש בהן פגיעה בביטחון המדינה, וכן כי לא הביע חרטה כנה על מעשיו על אף שהודה בביצוען.

בתגובה לשחרורו של ח"כ לשעבר באסל גטאס הבוקר מכלא מגידו אמר שי גליק מנכ"ל בצלמו כי "עצוב שמערכת המשפט משחררת תוך מהירת שיא מחבל שהורשע בסיוע לטרור ואלימות."

עוד הוסיף כי "אין כל ספק שחבר כנסת בכיר שניצל את מעמדו לסיוע לטרור חייב להיענש בחומרה יתירה. העונש המגוחך שהוטל עליו, הינו בדיחה ואין שום ספק שלא נגרם שום הרתעה עקב כך. כעת הוא ייהפך לגיבור אחרי שמעולם לא הביע חרטה וטען שעשה את המעשים בגאווה גדולה. ארגון בצלמו קורא למערכת המשפט להחליף דיסקט, ולדאוג לזכויות האדם של אזרחי ישראל ולהעניש בחומרה כל תומך או מסייע לטרור".

ח"כ לשעבר, האסיר הביטחוני באסל גטאס. צילום: פייסבוק

Back to top button