צרכנות

קחו תוספת: כיצד תוספי תזונה מסייעים להרזיה

אין קיצורי דרך להורדה במשקל. לא ניתן להתכחש לעובדה שלכל אדם יש את מבנה גופו, חילוף החומרים שלו והתכונות שקיבל בירושה. עם זאת, עם לא מעט השתדלות, סבלנות ומשמעת ניתן להפחית במשקל ולשמור על הבריאות באמצעות עזרים שימושיים שונים

מאת: זאב נחמנזון

מאז שהבין האדם כי עודף משקל אינו דבר בריא ואף מסוכן, הוא עשה ימים כלילות בחשיבה כיצד ניתן להילחם בתופעה. לאחר שהגיע לתובנות וממצאים, הגיע שלב הייעוץ שבו לכל אחד היה מה לתרום לשיח בעניין, וכולם ידעו מהי הדרך הנכונה, הקלה או המהירה להרזות. במקביל, אנשים החלו להבין שהמלחמה בהשמנה היא גם מנגנון כלכלי לא מבוטל, ומיד לאחר מכן יצאו הצהרות והבטחות כמעט בכל אמצעי תקשורת על "הדרך להפחית משקל". דיאטות שונות ומתכונים שונים הומצאו, נבדקו ונוסו, והמחקרים נמשכים עד עצם היום הזה, כשהתופעה רק הולכת ומחריפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משהו בצד

אז כמו שכתבנו, אם התופעה מחמירה כנראה שאין קיצורי דרך להורדה במשקל. ועדיין אם תרצו לעשות זאת, יש כמה כלים שיכולים לסייע בידכם ובבטנכם. תזונה נכונה וכושר גופני תמיד יעשו לכם טוב. צרפו לכך תוספי תזונה וסגלו הרגלים בריאים נוספים – ואתם על דרך המלך.

הנה מתחילים

הרבה מאד שיטות להפחתת משקל מתבססות על דיאטות מהירות וקיצוניות מסוגים שונים ומשונים, אך הוכח כי רובן הגורף של הדיאטות האלו גם מסוכן לגופנו, ויתרה מכך – ברגע שהדיאטה מגיע לקיצה, כמעט תמיד המשקל שהשלנו חוזר אלינו, ולעתים אף מעבר. שם המשחק הוא עקביות, וכזו שאינה מחמירה ומטילה איסורים מוגזמים שרק נרצה לחרוג מהם. ברגע שנדע לסגל לעצמנו את האיסורים ולהפוך אותם להרגלים – יהיה לנו הרבה יותר קל להתמודד עמם ועם המשקל לאורך זמן. היתרון העיקרי של תוספי התזונה נטוע בשמם. אלו תוספים, מוצר נלווה שאפשר וכדאי לקחת בנוסף לאוכל ולארוחות הקבועות שלנו, ללא הגבלת זמן וללא דחיפות ומידיות. חשוב לקחת בחשבון שגם לתוספי התזונה יש את משך העבודה שלהם, וגם את התוצאות לא בהכרח נראה מיד.

מהו התוסף הנכסף?

מטרת תוספי התזונה, בראש ובראשונה, היא להשלים ערכים חסרים בגופנו. כאשר כל הערכים תקינים – הגוף אמור לפעול היטב, והתוספים אמורים לאזן ולייצב אותו. כפועל יוצא, אותם תוספים מכילים מרכיבים שונים הנחוצים לתפעול השוטף של המערכות שלנו, וצריכתם מקדמת אותו. סיבים תזונתיים, לדוגמה, הם מרכיב חיוני ביותר לחילוף חומרים תקין ולהורדה במשקל. באופן טבעי, אנו יכולים לקבל את הסיבים התזונתיים ממוצרים דוגמת קטניות, חיטה מלאה, שיבולת שועל, פירות וירקות. אולם, מאחר וכמות הסיבים אינה תמיד מספקת אנו יכולים לצרוך אותם כתוספי תזונה, והשלמתם תתרום לנו בהורדת רמת הכולסטרול, איזון הסוכר בגוף, שריפת שומנים ועיכול טוב יותר, וזאת בעיקר על ידי האטת ספיגת הפחמימות שאנו אוכלים.

סידן, שנפוץ בעיקר במוצרי חלב שונים וגם במוצרי בשר, זכה לתדמית חיובית מאד בכל הקשור לחיזוק העצמות וחידוש התאים בגופנו. באחרונה נתגלה כי צריכה של סידן מסייעת מאד בפירוק תאי שומן בגוף וצמצום הגדילה שלהם. צריכה של תוספי סידן באופן עקבי במקביל להרגלי אכילה בריאים והצמדות למאכלים עשירים בסידן הם מתכון טוב ואמין להורדה במשקל, ושמירה עליו לאורך זמן לאחר מכן.

ויטמינים כדוגמת ויטמין D ו-B6 עוזרים גם הם בהפחתת משקל ולא פחות חשוב – מניעת השמנה. ויטמין D תורם באופן משמעותי לספיגת הסידן במערכת העיכול שלנו ובכך מאיץ את חילוף החומר ושומר על משקלנו. B6 הכרחי לייצור חלבונים ותאי שריר בגופנו, שאנו עלולים לשרוף במקביל לשריפת השומנים אם נקיים דיאטה אגרסיבית או נעסוק בפעילות גופנית בעצימות גבוהה.

את שני הויטמינים האלו ועוד רבים וטובים ניתן לצרוך באופן פרטני, כלומר כל ויטמין בנפרד ובמינון שונה, ואפשר גם לקחת מולטי-ויטמינים, כמוסות המכילות שילוב של ויטמינים חיוניים שצריכתם מומלצת ואינה מזיקה לגוף.

ישנם תוספים אחרים שגם הם מוכוונים להרזיה ולשמירה על המשקל. כדאי מאד לקרוא על המוצרים בטרם רכישתם, להבין מהם המינונים המומלצים, ולדעת לשמור על השימוש בהם לאורך זמן וללא דחפים קיצוניים, כי בסופו של דבר – המטרה היא לשמור על עצמנו. לבריאות.

תגובה אחת

  1. כתבה מצוינת שמסבירה מצוין את הדברים. אני מקפיד על תזונה נכונה, פעילות ספורטיבית ודיאטה עקבית, וכדי לשהלים את הערכים התזונתיים אני גם לוקח סידן בגלל שהוא מאוד חשוב לחיזוק העצמות וההרפיה. הסידן שאני לוקח זה דנסיטי, בגלל שהוא נספג בגוף הרבה יותר טוב משאר התוספים.

    מצרף קישור:

    https://www.density-calcium.co.il/

Back to top button