מבזקיםמשפטי/פלילי

שיקר לאישתו הראשונה – והאישה השנייה הרוויחה

בגלל הגירושים הראשונים: בעל שהתגרש בשנית טען לבעלות על דירת מגורי בני-הזוג, אולם בית המשפט לענייני משפחה בחיפה דחה את טענותיו תוך שהוא נשען על הצהרות הבעל מההליך הקודם

בפסק דין שניתן אתמול (יום ראשון) בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה, נקבע כי דירת מגורי בני זוג מנשר תישאר בידי האישה, לאחר שבעלה דרש לקבל כחצי מהזכויות בדירה אך סורב, לאחר שנחשף בבית המשפט כי במסגרת הליכים קודמים שניהל הבעל למול גרושתו הראשונה, טען הוא בבית המשפט כי הדירה אינה שלו אלא רק של אשתו. "מהרגע הראשון לא היה לי ספק כי בית המשפט יקבל את טענותינו ויפסוק כי בעל דין לא יכול לטעון טענה אחת בהליך משפטי ולאחר מכן טענה הפוכה לגמרי בהליך משפטי אחר", אומר עו"ד טל זלץ, מומחה לדיני משפחה וירושה מחיפה, שייצג את האישה בהליך המשפטי.

בני הזוג הכירו בשנת 1984 בעוד שניהם נשואים לאחרים ובשנת 1985 עברו להתגורר יחד, כשלכל אחד מהם 4 ילדים מנישואיו הקודמים. השניים התחתנו בנישואים אזרחיים בפלורידה, ארה"ב, בשנת 1993. לפני למעלה משנה החליטו על פרידה, כאשר במוקד המחלוקת בין השניים דירת מגוריהם בעיר נשר, אשר במועד רכישתה נרשמה על-שם האישה בלבד, כיוון שעלותה שולמה מכספי ירושת אביה שקיבלה באותה תקופה וכספי מכר מדירתה הקודמת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: חדשות MivzakLive

מנגד, טען הבעל כי כספי פיצויים שקיבל, עקב תאונת דרכים שעבר בארה"ב, סייעו לרכישת הדירה. במהלך הדיונים בתיק המורכב, הגיש עו"ד זלץ טל לבית המשפט מסמכים מהליך גירושיו הראשונים של הבעל, בהם העיד הבעל בבית המשפט כי "אני גר בדירה בבעלותה של אשתי כיום, והיא גם תועבר לילדים שלה… הדירה לא שלי. הדירה נרשמה על שמה של אשתי בלבד".

לאור ממצאים אלו, פסקה השופטת שושנה ברגר, שופטת בכירה בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה, כי "טענות הבעל בהליכים בבית משפט זה בהליכים שונים בפני שני מוטבים שונים, סותרות מהותית אחת את השנייה". בהמשך, היא כותבת כי "הבעל לא הוכיח בפניי את טענתו ולא הביא אסמכתאות בנקאיות או אחרות, המעידות על מימון רכישת הדירה בהתאם לגרסתו". לפיכך, דחתה בית המשפט את תביעתו למחצית מהזכויות בדירה.

אילוסטרציה. צילום: חדשות MivzakLive

עו"ד זלץ, שייצג את האישה בהליך המשפטי, מספר כי מדובר בפסק דין מיוחד, במסגרתו רוכזה מסה קריטית של עדויות וראיות המטות באופן ברור את הכף לטובת הגרסה של האישה. "בסופו של דבר, נקבע כי לבעל אין כל זכויות בדירת המגורים שנרכשה במהלך חיי הנישואין של בני הזוג ושימשה אותם עד לפני כמה שנים ומרשתי הינה הבעלים של מלוא הזכויות בדירה לבדה", מסכם עו"ד זלץ.

עו"ד טל זלץ. צילום: פרטי

Back to top button