צרכנות

איך מזהים סיטואציות שבהן כדאי לפנות לעורך דין?

מכירים את ההרגשה הלא נעימה, כאשר מישהו מעיר לעברכם הערה לא במקום או צופר מאחוריכם ברמזור? בדרך כלל, פשוט עוברים על הדברים הללו לסדר היום. אבל יש סיטואציות שאין לקבל אותן כמו שהן. יש סיטואציות שבהם כדאי לפנות לעורך דין. מכיוון שיש אין ספור דוגמאות מהחיים, נבקש להקל על הקורא ונספר על סימנים כלליים, לסיטואציות שבהן כדאי לפנות לעו"ד.

מצבים שנגרם נזק גופני

לפני שאתם פונים למשרד לעריכת דין או אל עו"ד מומלץ סאמי אבו ורדה, שאלו את עצמכם את השאלה הבאה: האם לכם או למישהו מיקיריכם נגרם נזק גופני. במגוון רחב מאוד של מצבים בחיים, נזק גופני כמו פציעה, חבלה, כאבים וכיוצא באלה, לא נגרמו בשל כוח עליון. כאשר ישנו גוף כלשהו או אדם כלשהו שגרם באופן ישיר או עקיף לאותו הנזק, במעשה או במחדל, זוהי סיטואציה בה כדאי לפנות בהקדם לעורך דין.

דוגמאות למצבים שכאלה יש לאלפים. אם הותקפתם במהלך שוד או בשל ויכוח על מקום חניה, פנו לעורך דין. אם נגרם לכם נזק גופני בשל רשלנות רפואית, התייעצו עם עורך דין. ללא ספק, אם הייתם מעורבים בתאונה עם נפגעים, אתם לא צריכים להתמודד לבד עם ההשלכות. ניתן לתבוע פיצויים או גמלאות (מביטוח לאומי, חברות ביטוח, מעסיקים), במקרים של תאונת עבודה. בסיטואציות מסוימות, גם מי שהחליק ברחוב או בחדר המדרגות בקניון יוכלו לתבוע פיצויים. לא מן הנמנע כי יש מקום לייעוץ משפטי גם באם נגרם נזק נפשי, שיכול להיות קשור עם תקיפה או חבלה גופנית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאשר עומדים מול גוף גדול ומנוכר

אם תשאלו את עו"ד מומלץ סאמי אבו ורדה באילו עוד סיטואציות כדאי לפנות לעורך דין, הרי שדוגמאות לא חסר. באם אתם מרגישים שגוף גדול ומנוכר פועל מולכם שלא בהגינות, אם אתם מרגישים שרומסים את זכויותיכם המגיעות לכם, כדאי לפנות לעורך דין. למשל, ידוע כי ביטוח לאומי אמור לשלם לנפגעי תאונות, נפגעי עבודה או מובטלים, תגמולים וקצבאות שונות. כך גם נכון ביחס לאנשים שאיבדו את כושר העבודה, קשישים סיעודיים וכיוצא בזה. גם אם ישנם כאלה שפונים לביטוח לאומי ללא עזרה, מתברר כי הבירוקרטיה וההליכים סבוכים ומסורבלים. ועדות רפואיות, תקנות, ערעורים, לא חסרים קשיים. יש משמעות לאופן הפניה, לצורת הייצוג, להיכרות עם התקנות והחוקים בנושא זה. כמובן, שלא רק בהליכים מול ביטוח לאומי כדאי לפנות לעורך דין. גם בהליכים שונים של משפט מנהלי, בהליכים מול בנקים או חברות ביטוח, יש משמעות לייצוג משפטי. אין ספור דוגמאות מראות כי בסיטואציות רבות, חברת ביטוח תעדיף פשרה או תשלם את המגיע, בעקבות פניה מסודרת, של עורך דין.

כאשר על הפרק עומד כסף רב

סימן נוסף לסיטואציות שבהם כדאי לפנות לעורך דין – כאשר על הפרק עומד כסף רב. אם הגישו נגדכם תביעה או שאתם סבורים שמגיע לכם כסף רב מגוף כלשהו, רשות כלשהו, פיצוי כספי או נזיקי, כמעט תמיד תעדיפו שיעמוד לימינכם עורך דין. זה נכון גם במצבים רגישים של ירושות, צוואות, סכסוכים בין בני משפחה בנושאי מזונות וחלוקת רכוש. זה נכון כאשר על הפרק עומד פירוק שותפות מסחרית, ששוויה רב. וכאמור, במקרים כגון תאונות דרכים, תאונות עבודה, תביעת נכות ביטוח לאומי או מקרים של רשלנות רפואית או אחרת. כאשר על פי הערכתם הנזק במונחי כסף ניכר אך אינכם יודעים כיצד לנהל תביעה או שאתם חוששים ש"ינפנפו אתכם" או ינסו לרמוס ברגל גסה את זכויותיכם, פנו לעו"ד. לסיום, קבלו את הכלל החשוב: בסיטואציה שמתלבטים – כדאי להתייעץ עם עורך דין. לאחר ייעוץ ראשוני, תוכלו לדעת טוב יותר כיצד עליכם לנהוג.

תגובה אחת

Back to top button