מבזקיםתנועה ותחבורה

עיריית תל-אביב תסבסד חניות לעובדי הוראה המתגוררים מחוץ לעיר

עיריית תל אביב-יפו תסבסד מאות חניות עבור עובדי הוראה- מורים ומורות, גננים וגננות, שאינם מתגוררים בעיר ונאלצים לשלם עבור חניה בעיר מדי יום במסגרת עבודתם. זאת על מנת להקל ולסייע לאוכלוסיית אנשי החינוך העובדים במערכת החינוך התל אביבית.

בעשור האחרון חל גידול משמעותי ומבורך במספר הילדים בתל-אביב-יפו, כתוצאה ממנו הקימה ופתחה העירייה בשנים האחרונות מאות גני ילדים ומעל עשרה בתי ספר חדשים ומעסיקה מאות עובדי הוראה חדשים. במסגרת זו מיפתה העירייה בתקופה האחרונה את צרכי המורים בכל בתי הספר בעיר באופן פרטני והחל ב-1 בספטמבר יוחל הסדר חנייה עבורם בשני אופנים: בחניוני אחוזות חוף הקרובים לבתי הספר, ובאמצעות "פנגו", בכל בית ספר על פיו הפתרון הנוח ביותר עבור מוריו. 350 הגננות והמורים שאינם גרים בעיר לא יצטרכו יותר לשאת בעול תשלומי החניות. עלות המהלך – 3 מיליון ₪ בשנה.

חנייה בתל אביב. צילום: חדשות MivzakLive

עיריית תל-אביב-יפו שמה את החינוך בראש סדר העדיפויות שלה, ולקחה על עצמה לחזק את ההון האנושי במערכת. עם זאת, מאחר ויכולתה של העירייה לחזק כלכלית את המורות והגננות מוגבלת, בשל הסכמים קיבוציים של ארגוני המורים, פועלת העיריה למציאת פתרונות יצירתיים; בשנה שעברה השיקה תוכנית עירונית ייחודית להסבת אקדמאים להוראה (בשיתוף משרד החינוך, בהובלת מכללת לוינסקי) וכבר בשנה הקרובה צפויים להיכנס לבתי הספר בעיר 40 מורים בוגרי תכנית ההכשרה. בימים אלה יוצאת העירייה בקול קורא לגיוס אקדמאים למחזור השני של ההסבה להוראה, אשר הפעם יכלול גם גננות וגננים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אזור גרירה – תל אביב. צילום: חדשות MivzakLive

רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו: "כ-60% מן המורים המלמדים בעיר תל-אביב-יפו גרים מחוצה לה ורוצים להמשיך ולעבוד במערכת החינוך שלנו. על כן קיבלנו החלטה לתת הנחה משמעותית בחניה לעובדי ההוראה. אנו רואים בהוראה מקצוע מועדף בתל-אביב-יפו, כאשר איכותם של העובדים במערכת החינוך היא הקובעת ואותה אנו רוצים לשמר. נמשיך לפעול כדי לשמור על המורים שלנו".

שירלי רימון ברכה, ראש מנהל חינוך בעיריית תל-אביב-יפו: "מערכת החינוך של תל-אביב-יפו גדלה במהירות בעשור האחרון. בכל שנה נפתחים כ-50 כיתות גן, 3 בתי ספר יסודיים ובארבע השנים הקרובות ייפתחו 5 על יסודיים חדשים בעיר. המחסור במורים הוא אתגר גדול עבורנו, ושימור מורים הוא חלק מההתמודדות עם האתגר. בצד מעטפת מקצועית, אוטונומיה פדגוגית, ליווי ותמיכה למורים חדשים ועוד, תשלום החנייה הוא עוד צעד להבעת תמיכה בצוותי החינוך בעיר".

תגובה אחת

  1. כל הכבוד לשת"פ הזה של העירייה ופנגו בשביל לעזור למורים. כל שקל עוזר

Back to top button