נתוני תפוסה נמוכים משמעותית: הוחזרו 19 רכבות בקו חיפה-ת"א
בזכות החזרת 19 רכבות לצפון: ירידה של מעל 20 אחוזים בנתוני התפוסה בקו חיפה-תל אביב, כפי שנמדדו ביום ראשון האחרון
החל מיום ראשון האחרון החזירה רכבת ישראל 19 רכבות יומיות בקו חיפה-תל אביב. בזכות זאת, נמדדו נתוני תפוסה נמוכים משמעותית, בהשוואה לימי ראשון קודמים, בשעות השיא בבוקר ובערב.
מבדיקה שערכה רכבת ישראל עולה כי ברכבות המופעלות בקווי הצפון העמוסים (נהריה-מודיעין וכרמיאל-באר שבע), נמדדו שלשום (ראשון 26.5.19) בשעות העומס בבוקר, בתחנות חיפה, בנימינה וחדרה, המאופיינות בשיא העומסים, 103 אחוזי תפוסה ברכבות, וזאת לעומת 123 אחוזים ביום ראשון שלפניו (19.5.19).
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עוד עולה, כי ברכבות המופעלות בשעות השיא בערב, מתל אביב לכיוון חיפה, נמדדו שלשום בשלושת תחנות תל אביב העמוסות (השלום, מרכז-סבידור ואוניברסיטה), 66 אחוזי תפוסה, וזאת לעומת 75 אחוזי תפוסה לפני החזרת השירות.
שעות העומס בערב נפרסות על פני שעות רבות יותר בהשוואה לבוקר, ולכן נתוני הצפיפות בהן נמוכים משמעותית משעות הבוקר.
מרכבת ישראל נמסר כי "תמונת העומסים כפי שנבדקה שלשום (ראשון), עדיין אינה מייצגת במלואה את המשמעויות המלאות של החזרת השירות, וזאת מכיוון שנוסעים רבים עדיין נסעו ברכבות הקיימות ולא באלה שהתווספו מחדש. מה שמיוחס ככל הנראה להרגל או לחוסר במידע. אנו צופים כי בימים הקרובים אחוזי התפוסה ירדו עוד יותר, כאשר יותר נוסעים יתוודעו אל השירות שהוחזר."
בנוסף מדגישים ברכבת ישראל כי "החזרת השירות אמנם משפרת משמעותית את נתוני הצפיפות, אך העומסים לא ייעלמו לחלוטין. רכבת ישראל הינה מערכת הסעת המונים מודרנית, וכמו כל מערכת הסעת המונים בעולם מתמודדת עם עומסים בשעות השיא. הקלה משמעותית תגיע באמצעות שילוב בין מסילות נוספות בצירים העמוסים, ורכש של צי נייד חדש."
החזרת השירות המלא לצפון, למרות המחסור החמור בקרונות ובדגש על קרונות הכוח והניהוג, התאפשרה בשל הצלחת ניסוי שבוצע על ידי חטיבת הנייד ברכבת ישראל, במנהרות גילון הסמוכות לכרמיאל.
כמו כן, בשל הוספת הרכבות, חלים שינויים בלוחות הזמנים של חלק מהרכבות. ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן על השינויים באתר האינטרנט, היישומון (אפליקציה), עמוד הפייסבוק ומוקד השירות הטלפוני.