חדשות הארץמבזקים

מפקד יאל"כ: הנזק למדינה מפשיעה כלכלית נאמד במילארדי ש"ח

תנ"צ אלי אסייג, מפקד היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, התייחס היום (שלישי) בכנס לשכת עורכי הדין לארגוני הפשיעה שמתמקדים היום בפשיעה הכלכלית בנוסף לפשיעה הקלאסית.

תנ"צ אסייג הסביר כי "משטרת ישראל עוסקת היום, יותר מבעבר בנושא של פשיעה כלכלית. היום, ארגוני הפשיעה, מתמקדים בפגיעה הכלכלית במדינה וזאת בנוסף לפשיעה הקלאסית שבה הם עוסקים. ההון שהם צוברים מהפגיעה הכלכלית במדינה מאפשר את המשך הפשיעה הקלאסית.

הפשיעה בשנים האחרונות מתאפיינת במעבר לפשיעה כלכלית בהיקפים שלא ראינו לפני כן וגורמי הפשיעה השונים עוסקים בתחום של הלבנת הון בישראל, העברת הון מישראל החוצה והכנסה של הון לא מדווח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העולם הרשתי המתקדם מספק אפשרויות לפשיעה כלכלית משמעותית באמצעות הסייבר ובאמצעים אחרים. הקדמה הזאת מציבה בפנינו אתגרים גם בפשיעה המקומית וגם בפשיעה כלכלית בינלאומית בה מעורבים ישראלים.

חשוב להדגיש, פשיעה כלכלית משפיעה באופן ישיר על כלל האזרחים הנורמטיביים. ההון השחור הזה שייך למדינה ולאזרחים, המיסים שכולנו משלמים על פי חוק מועברים למדינה ולמשרדי הממשלה השונים שמחזירים אותו לאזרחים במתן שירותים שונים ובבניית תשתיות, ותפקידנו כמשטרה לעצור את מי שבוחר לנהוג אחרת."

תנ"צ אלי אסייג. צילום: לשכת עורכי הדין

עוד ציין תנ"צ אלי אסייג כי "הפשיעה הכלכלית מייצרת למדינה נזק ישיר מצטבר בהיקפים הנאמדים במליארדי ש"ח. במקרים רבים ההון הזה משמש את המשך הפעילות העבריינית הקלאסית והתפקיד שלנו למנוע את הקשר הזה.

לפני כשנה התנהלה ביאל"כ בלהב 433 פרשיה של פשיעה כלכלית חמורה, פרשיה בינלאומית רחבת היקף. במהלכה נעצרו 29 חשודים, 3 מהם בספרד. החשודים עסקו בהלבנת הון והפצת חשבוניות פיקטיביות במאות מיליוני שקלים. אנחנו הגדרנו את האירוע כפיגוע כלכלי נגד המדינה.

בשנים האחרונות עולם הפשע חוצה גבולות, אתה יכול להיות במקום אחד ולבצע פשע במקום אחר. זה מתבטא גם בתחום ההנדסה החברתית שפוגעת בכלכלות רבות ברחבי העולם.

רק לפני כחודשיים עצרנו מספר חשודים שהתחזו לשר החוץ בממשלת צרפת, התקשרו מישראל לחברה בצרפת וניסו באמצעות תחבולות מרמה והונאה להוציא מיליוני אירו מהחברה."

תגובה אחת

  1. עבדתי עימו בימר תא..אינני מבין כיצד התקדם..לפחות את אלון גרוסמן העיפו מזמן ומאוחר מדי.

Back to top button