מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ יחימוביץ: מה זו הסיטואציה ההזויה הזאת? לאן הבאתם אותנו?

ח"כ שלי יחימוביץ נשאה דברים במשכן הכנסת ותקפה בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, "הכל סבבה. הכנסת הופכת עיר מקלט לעבריינים כדי לגונן על עבריין אחד (לכאורה, לכאורה) – סבבה, זורמים עם זה, הכל בסדר. הולכים לבצע הפיכה חוקתית שתאיים לחלוטין את כל היסודות של הדמוקרטיה הישראלית – סבבה, זורמים עם זה, אין בעיה.

אבל חוק הגיוס – ייהרג ובל יעבור! זה הגיוני? מה זו הסיטואציה ההזויה הזאת? לאן הבאתם אותנו?

מתברר, אדוני ראש הממשלה, שנאום הניצחון שלך, שנשאת בזחיחות רבה, היה קצת מוקדם מדי ובדיעבד היה פארסה אחת גדולה, מה שנהוג להגיד בדרך כלל על הצד השני של המפה הפוליטית. אבל די עשית צחוק מעצמך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יחימוביץ המשיכה, "כל הזמן אנחנו שומעים שהעם החליט. שהעם זיכה את נתניהו. שהייתה "הצבעה דמוקרטית" שבה העם נדרש להכריע אם הוא אשם או לא אשם, והחליט שהוא חף מפשע ושהוא לא צריך לעמוד בפני משפט כאחד האדם.

זאת הטענה. העם החליט, העם החליט. אז מסתבר שהעם לא החליט. שהעם לא בחר בך. שבסך הכול 25% מהציבור בחרו בך, ומסתבר שאתה לא מצליח לכנס לך את אותה קואליציה שתעניק לך את הדבר היחיד שאתה רוצה: להימלט מאימת הדין.

ועכשיו, במקום לקבל את הכרעת העם שאתה מנופף בה שוב ושוב, ולאפשר למצות את החוק הקיים, וללכת לנשיא ולהגיד לו: כבוד הנשיא, לא הצלחתי להרכיב ממשלה – מה שהיה עושה כל בן אדם תקין שלא היה מצליח להרכיב ממשלה – במקום זה אתה שב וגורר את המדינה לכאוס חדש. את כל המדינה. לאיזו הזיה מטורפת של ערעור טוטלי של יסודות השלטון, דבר שלא מתרחש בדמוקרטיות מערביות נורמליות.

לעזאזל הכל. תמות נפשי עם פלשתים. אבל הפלשתים זה אנחנו, כולנו. זה אותו עם שאתה חושב שבחר בך."

"יש רק תרחיש אחד בהינתן התוצאות של הבחירות האחרונות, שאתה תהיה ראש הממשלה? הרי יש כל כך הרבה תרחישים נוספים. אחד, למשל: שהנשיא יטיל על מספר שתיים בליכוד להרכיב ממשלה, עליך, כבוד יושב-ראש הכנסת יולי אדלשטיין." ציינה יחימוביץ והוסיפה, "למשל: שהנשיא יטיל על בני גנץ, שמספר המנדטים של מפלגתו זהה למספר המנדטים של הליכוד, להרכיב ממשלה.

שוו בנפשכם – יכולה לקום ממשלה במדינת ישראל שבראשה לא עומד אדם שקוראים לו בנימין נתניהו. אבל הוא פשוט לא מסכין עם העובדה שהתרחיש הזה בכלל אפשרי. אין עוד מלבדו."

"ולכן אני באמת קוראת לחבריי, גם בצד השני של המתרס, שמעט הגינות בליבם: אל תאבדו את עצמכם לדעת, אל תאבדו את המדינה לדעת, אל תאבדו את כולנו לדעת. פעלו על פי החוק הקיים, לכו לנשיא והציעו לו חלופה, כל חלופה. האמינו לי, גם שתי החלופות שמניתי – ובוודאי יש עוד אחרות – יהיו טובות יותר משלטון היחיד המוטרף הזה, שמחסל את המדינה בשיטתיות ובלי שום עכבות."

ועדיין אני בטוחה שכולנו קורבן לספין מוטרף אחד גדול, ושהניצים שמתכתשים עכשיו ובזים שניהם לחוק ולמדינה – יעשו הלילה את ברית הבריונים שלהם וירכיבו ממשלה. אנחנו נעשה כל שביכולתנו לסכל זאת. ולמען הסר כל ספק, אני לא מתכוונת ל"ברית הבריונים" הרוויזיוניסטית. להם היה אכפת מהמדינה." סיכמה ח"כ שלי יחימוביץ

צילום: לע"מ

Back to top button