מבזקיםצבא וביטחון

אחים לנשק: "שמחים שתחקיר תה"ל תומך בדו"ח שהצגנו"

ארגון אחים לנשק מגיב לתחקיר הפיגוע בצומת אריאל "הכשרתו של גדוד התותחנים המעורב – אינה מתאימה לגזרת איו"ש"

ארגון 'אחים לנשק' הגיב היום (רביעי) לפרסום תחקיר צה"ל באשר להתנהלות הכח בפיגוע הקשה בצומת אריאל "לאחר הפיגוע הקשה צפו טענות בדבר יכולתו של הכח שהיה במקום לתת מענה לאתגרי הטרור בגזרה מעין זו. הכשרתו המבצעית של גדוד התותחנים המעורב בדומה לגדודים מוחלשים אחרים שהוצבו לאחרונה בגזרת יו"ש כמו קרקל, אינה מתאימה לאופי הלחימה בגזרה זו ונוגדת את הצהרות צה"ל שהגדודים המוחלשים צריכים להיות מוצבים בהגנת גבולות שלום." אומרים בארגון.

בנוסף הזכירו באחים לנשק את הדו"ח שפרסם הארגון לאחרונה אשר חשף מחדלים בדבר כישורתם והתנהלותם של הגדודים המעורבים בשטחי איו"ש "הדו"ח שלנו שהתפרסם בימים האחרונים חושף טפח מהמצב המדאיג הקיים כאשר הגדודים המוחלשים מוצבים בגזרה. אנחנו שמחים שמסקנת התחקיר של צה"ל תומכת את מסקנות הדו"ח שלנו ומהצהרת צה"ל ש"ינקטו פעולות לשיפור כשירות הלוחמים" כלומר לא יוצבו גדודים שאינם מוכשרים למשימות כאלו באזור. הניסוי הזה נכשל ואנו מצפים שצה"ל יפעל על מנת להשיב את הבטחון לתושבים המודאגים מהנתונים שהוצגו בדו"ח ובתחקיר צה"ל, ולא יציב גדודים מוחלשים ביו"ש. אנו שבים ומשתתפים בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהם, מאחלים החלמה לפצוע ומתפללים לשלום חיילי צה"ל באשר הם" מסרו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

נזכיר כי דו"ח חדש שפרסם בימים האחרונים ארגון 'אחים לנשק' מעלה תמונת מצב בעייתית בנוגע לתפקודם של הגדודים המעורבים המשרתים באזור יהודה ושמרון. משיחות שערכו מחברי הדו"ח עם קציני צה"ל, עם גורמים במערך הביטחון האזרחי ועם רכזי ביטחון באזור איו"ש עולה תמונה מדאיגה בדבר כשירותם ותפקודם המקצועי של גדודים אלו במהלך פעילותם המבצעית בשטחי איו"ש. ממצאי הדו"ח מעלים כי שיבוץ דווקא גדודים אלו בגזרת איו"ש, המועדת לפיגועים פוגעת בביטחון האזור ומסכנת את חיי האזרחים הגרים באזור.

הדו"ח מביא תחקירים שנערכו עם קצינים במילואים ועם אנשי בטחון בישובים באיו״ש, בהם הוצבו הגדודים המעורבים לתעסוקה מבצעית ולמשימות בט"ש. המרואיינים בתחקירים התייחסו לפעילות המבצעית של הגדודים המעורבים עימם פעלו או נחשפו לפעילותם ובהם: גדוד לביא הבקעה, גדוד אריות הירדן, גדוד קרקל, וגדודי חילוץ והצלה של פיקוד העורף.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [1.25 MB]

Back to top button