צרכנות

מה עדיף – קידום אורגני או קידום ממומן?

מה עדיף – קידום אורגני או קידום ממומן?

מהו קידום אתרי אורגני ומהו קידום/פרסום ממומן? מהם היתרונות והחסרונות של כל שיטה וכיצד תוכלו לדעת מה עדיף עבורכם: קידום אורגני או ממומן? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

קידום אורגני הידוע גם בשם SEO וקידום ממומן הידוע גם בשם PPC, הן למעשה שתי שיטות נפוצות למטרות קידום אתרים במנועי החיפוש, כאשר קידום ממומן הנחשב לסוג של פרסום בגוגל או בפייסבוק מהווה גם שיטה נפוצה לשיווק שירותים ומוצרים שונים ללא תלות באתר הבית של המשווק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על מנת להבין מה זה קידום אורגני ומהו קידום ממומן ועל מנת להחליט מה עדיף יותר עבורכם, ריכזנו עבורכם מידע כללי על שיטת הקידום האורגני ושיטת הקידום הממומן וההבדלים ביניהן.

קידום אורגני – מה חשוב לדעת?

קידום אורגני (SEO) היא למעשה שיטת קידום נפוצה המיושמת למטרות קידום אתרים במנועי החיפוש השונים וגוגל בראשם כמובן.

שיטה זו מבוססת על מגוון רחב של פעולות המיושמות מ-"אחורי הקלעים" של האתר וזאת לצרכי קידום דירוגו ומיקומו של האתר המקודם תחת תוצאות חיפוש למילות מפתח רלוונטיות לתחום עיסוקו של האתר המקודם.

שיטת קידום זו, מיושמת על ידי חברות קידום מקצועיות העוסקות ומתמחות בנושא ובין יתר יתרונותיה תוכלו למצוא: ביסוס מעמדו של האתר כמוביל בתחומו, חשיפה ממוקדת לקהל יעד רלוונטי, השגת טראפיק (תנועת גולשים) איכותית לאתר לאורך זמן ועוד.

מנגד, חסרונות השיטה נובעים בין היתר בזמן הממושך הנדרש לצורך השגת תוצאות קידום מיטביות, שינויים תקופתיים בהגדרות האלגוריתמים של גוגל המחייבים התייחסות מקצועית מצד חברת הקידום, וכמובן העובדה שתוצאות הקידום נקבעות בהתאם לידע המקצועי העומד לרשות חברת הקידום עימה בחרתם לעבוד.

קידום ממומן – מה חשוב לדעת?

קידום ממומן לצרכי קידום אתרים בגוגל הינה שיטת קידום המיושמת באמצעות מערכת ADWORDS אשר פותחה לצורך כך על ידי גוגל.

מערכת זו, מאפשרת לכם לשלב מודעות פרסום טקסטואליות ו/או ויזואליות ברשת החיפוש של גוגל, כאשר מודל התשלום לשיטה זו מתבצע באמצעות מודל ה-PPC, כלומר, רק ברגע שגולש מסוים מקליק על המודעה ועובר לדף האינטרנט אותו אתם מעוניינים לקדם, תחויבו בתשלום.

שיטה זו מאפשרת לכם ליהנות ממספר יתרונות מובהקים כגון: חשיפת המודעה לקהל יעד ממוקד המחפש ברגעים אלו ממש מוצרים ושירותים זהים למוצר/שירות אותו אתם משווקים באתר הבית, אפשרות להגבלת גובה התקציב בכל רגע נתון ויתרונות נוספים המבוססים על הכלים היישומיים אותם מציעה לכם גוגל באמצעות מערכת ה-ADWORDS.

מנגד,  חסרונות השיטה נובעים כתוצאה מהתחרות ההולכת וגוברת בכל הענפים והתחומים המסחריים והדבר מגדיל בצורה משמעותית את שוויו הכספי של כל הקלקה, תופעת ה-קליקים המיותרים העלולה להיווצר על ידי אחד מהמתחרים שלכם המעוניין "לנפח" את הוצאות הפרסום שלכם לשווא ושימוש לא מושכל או נכון בכל האמצעים העומדים לרשותכם לייעול קמפיין הקידום הממומן בגוגל.

אז מה עדיף: קידום ממומן או אורגני?

קידום אתרים מיטבי המספק תוצאות טובות לאורך זמן, מבוסס ברוב המקרים על שתי שיטות הקידום גם יחד.

מנגד, במקרים ולא עומד לרשותכם התקציב הנדרש לצרכי הפעלת קידום אורגני וקידום ממומן זה לצד זה לאורך זמן, אנו ממליצים לכם לבחון את כדאיות השימוש בכל אחת מהשיטות לקידום אתרים בהתאם למספר פרמטרים מקדימים כגון: סוג ואופי האתר וסביבת התחרות עימה הוא נדרש להתמודד, כלל העלויות הנדרשות לצרכי כל שיטה לאורך זמן, תחום עיסוקו העיקרי של האתר המקודם, מטרות הקידום בהתאם לוותק האתר (האם מדובר באתר חדש? אתר משודרג? אתר קיים?) ופרמטרים נוספים אותם מומלץ לבחון עם חברת קידום העוסקת ומתמחה גם בתפעול שיטת הקידום האורגני וגם בתפעול שיטות הקידום הממומן.

ברוב המקרים, קידום אתרים אורגני, הינה שיטת קידום יעילה ונחוצה לכל סוגי האתרים המעוניינים לבסס את מעמדם ברשת האינטרנט לאורך זמן, כאשר תוצאות הקידום המיטביות באמצעות שיטה זו הינה הופעת האתר המקודם בעמוד הראשון של גוגל תחת מילות מפתח וביטוי מפתח שונים הנקבעים בהתאם למחקר מילות מפתח מקדים אותו מקיימת חברת הקידום.

מנגד, שיטת הקידום הממון בגוגל, מומלצת בעיקר לצרכי חשיפת אתרים חדשים ו/או אתרים משודרגים המעוניינים לחשוף את האתר לכמות גדולה של גולשים בפרק זמן קצר יחסית.

מכיוון שמדובר בשתי שיטות יעילות למטרות קידום אתרים בגוגל, מומלץ לבחון חפיפה בין שתי השיטות גם יחד לאורך זמן.

כך או אחרת, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם המעוניין ליהנות מהליכי קידום מקצועיים ומיטביים לאורך זמן, להיוועץ עם חברת קידום מנוסה ומובילה בתחומה ולבחון את מכלול ההיבטים הנלווים לבחירה בין קידום ממומן לקידום אורגני.

Back to top button