מבזקיםפוליטי / מדיני

זנדברג: "פוליטיקה עושים רק עם אידיאולוגיה ועמידה על עקרונות"

יו"ר מרצ תמר זנדברג התייחסה לפני זמן קצר (חמישי) למצב הפוליטי שנוצר בעקבות התפזרות הכנסת וההליכה לבחירות וציינה כי מרצ עמדה בהבטחותיה ועמדה על עקרונותיה, "זו היתה הכנסת הקצרה בתולדות ישראל, ומרצ הוכיחה בה שהיא היחידה שעומדת על העקרונות שלה ומאחורי ההבטחות שלה." אמרה זנדברג ומנתה אותם:

1. התחייבנו להמליץ על גנץ – וכך עשינו. כשישבנו אצל הנשיא בסבב ההתייעצויות, נזכרנו בכל אלה שסיפרו לנו שגודל המפלגה הוא הרלוונטי, אבל אנחנו ראינו את הנשיא רושם לעצמו שני טורים עם המלצות ומגיע למסקנה שטורו של נתניהו ארוך יותר. לא בגלל 35 מנדטים אלא בגלל 65 המלצות שהיו לו. אתמול בלילה, הכנסת התפזרה ואנו הולכים לבחירות חדשות מפני שלמרות המשבר האדיר שאליו נקלענו, עדיין בחצות היו לנתניהו יותר ממליצים ולגנץ לא היתה ממשלה.

2. הבטחנו שותפות יהודית ערבית – וקיימנו. הובלנו קמפיין שהתבסס על שוויון אזרחי ודמוקרטי וזכינו לאמון הציבור הערבי כפי שאף מפלגה שאינה ערבית בלבד לא עשתה מאז אוקטובר 2000. בבחירות הקרובות נעשה זאת אפילו יותר. נלחמנו והצלחנו להוביל לשותפות מלאה בהפגנת האופוזיציה. עתרנו נגד הצבת המצלמות בקלפיות הערביות ודרשנו תשובות ברורות מבתי חולים שמקיימים הפרדה גזעית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

3. הבטחנו להוביל קו ברור לשלום, נגד הכיבוש ונגד מלחמה – וקיימנו. התנגדנו למלחמה שכמעט פרצה בעזה, הגענו לעוטף והשמענו את קולנו בלי לזגזג ובלי להתבלבל.

4. הבטחנו להוביל אופוזיציה לוחמת – וקיימנו. מרצ הגיעה בהרכב מלא לכל ההצבעות ונאבקה בשיניים בקואליציית השחיתות שקרסה. הובלנו את המאבק נגד הפקדת המו״מ בידי המטרידן נתן אשל ועתרנו נגד הניסיון של נתניהו לבסס את ההסכמים הקואליציוניים על עסקאות שוחד שמערבות את ענייניו המשפטיים במו״מ. משכנו אחרינו את כל האופוזיציה ואספנו חתימות לדיון חירום בנוכחות נתניהו על הניסיון שלו למלט עצמו מהדין על חשבון הדמוקרטיה, והובלנו כנס בכנסת נגד תאונות הבנייה.

"זה רק חלק קטן משורת פעולות שלנו בכנסת שבקושי התכנסה עם ממשלה שלא הושבעה." אמרה יו"ר מרצ והוסיפה, "ואז הסתבר שגם המובן מאליו כבר לא מובן מאליו. מי שהבטיחו לא לשבת עם נתניהו בשום אופן דווקא השתעשעו במחשבה; מי שהתחייבו לשבת איתו בכל מחיר בסוף ויתרו על זה; מי שהבטיחו שיהיו עצמאיים עד הסוף התאחדו רק יום אחרי; ומי שאמרו שייצגו את עם ישראל כולו נבהלו עד אימה מהושטת יד לציבור הערבי בישראל."

לסיכום אמרה זנדברג כי "ישראל יוצאת למערכת בחירות נוספת שבה יש רק מסקנה אחת: פוליטיקה עושים רק עם אידיאולוגיה, רק עם עמידה על עקרונות ורק עם מאבק נחוש וברור. רק עם מרצ."

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג. צילום: מתוך פייסבוק

Back to top button