מבזקיםמשפטי/פלילי

עשרות חשודים נעצרו במבצע משותף של היאחב"ל וימ"ר חוף

בתום חקירת משטרה סמויה ומשולבת של היאחב"ל בלהב 433 וימ"ר חוף, המתמקדת בפשיעה החמורה והמאורגנת, עצרו הבלשים היום לפנות בוקר במרכז הארץ ובוואדי ערה, 14 חשודים ועכבו נוספים בחשד לעבירות גידול וסחר בסמים ועבירות מס בהיקף של מליוני ש"ח

במסגרת פעילות שיטתית של משטרת ישראל נגד הפשיעה החמורה והמאורגנת בפעילותם הפלילית בארץ, חשפה אתמול (רביעי) היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, בתום פעילות סמויה מעבדות הידרו לגידול וייצור סמים מסוכנים שאחת מהן שמשה כמפעל לגידול, אריזה והפצה ועצרה 9 חשודים, לצד מעצרים וחיפושים שערכה ימ"ר חוף, בשת"פ הימ"מ ורשויות המס באום אל פחם בתום חקירה סמויה, שהעלתה חשד לעבירות מס ובהתאם נתפסו לצורך חילוט רכבי יוקרה וכסף רב בסך מליוני ש"ח במזומן והמחאות.

צילום: דוברות המשטרה

האכיפה נגד הפשיעה החמורה בתחום הסמים:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, במהלך השבועות האחרונים בוצעה פעילות סמויה בחשד לביצוע עבירות בתחום הסמים הכוללות הפעלת מעבדות לגידול סמים בשיטת הידרו. לפנות בוקר (חמישי) עם הפיכת החקירה לגלויה פרצו כוחות מלהב 433 ל-3 מעבדות בראשון לציון, פתח תקווה וטירה ועצרו 8 חשודים שהיו אותה עת במעבדות בחשד לגידול, סחר והפצה של סמים מסוכנים וכן עבירות נוספות. המעבדה בטירה שמשמה כמפעל לייצור, אריזה והפצה של סמים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

על פי החשד המעורבים, כל אחד על פי חלקו עסקו בטיפול במעבדות, לרבות קצירת הסם, אריזתו והפצתו בסיום הליך הגידול.

החקירה עברה אתמול לשלב הגלוי לאחר שעלה החשד כי המעורבים נערכים להפיץ כמויות גדולות של סמים מאחת המעבדות.

במעבדות נתפסו מספר רב של שתילים וצמחים של צמח הקנאביס במספר מצבי גדילה, חומר החשוד כסם מוכן להפצה, אריזות וואקום מוכנות להפצה, דשנים וכן אמצעי מתקדמים לגידול. על פי החשד, פעילות המעבדות שמשה להמשך פעילות עבריינית בתחומים שונים.

החשודים יובאו במהלך היום לבית משפט השלום בראשון לציון והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם בהתאם לצורכי החקירה והחשדות האמורים צפויים מעצרים נוספים.

האכיפה כנגד הפשיעה החמורה בתחום עבירות כלכליות:

עם המעבר לפנות בוקר לשלב החקירה הגלויה, ערכו בלשי הימ"ר בפעילות יזומה של כוח משימה יחד עם ימ"מ ,יחידת יהלום של ראשות המיסים וכלבני יס"מ מכס, חיפוש בשלושה מתחמים שונים בחשד לעבירות נותני שירותים פיננסיים ללא רישיון וללא דיווח לרשויות המס (צ'יינג') באום אל פחם , במסגרתם נעצרו חמישה תושבי המקום ועוכבו לחקירה שלושה.

החקירה נוהלה במסגרת מודל תקיפה כלכלי המאגד רשויות אכיפה, בליווי פרקליטות מחוז חיפה אזרחי, תוך מיקוד יכולות האכיפה והסמכות של כל גוף וגוף במטרה לנתק את צינור החמצן הכלכלי של ארגוני הפשיעה ולהביא לקריסתם

כאמור, במסגרת החיפוש הבוקר, נתפסו כשני מיליון ש"ח במזומן בשטרות של מספר מדינות וכן המחאות בסכום כלל של מיליוני שקלים וכן נתפסו לצרכי חילוט גם רכב טויוטה לנד קרוזר בשווי כ – 300,000 ש"ח.

משטרת ישראל הדגישה כי היא תמשיך לפעול ולמקד אכיפה נגד הפשיעה החמורה והמאורגנת על מנת לחשוף עבירות המסכנות את בטחון הציבור ופוגעות בשלומו ולהביא את מבצעי העבירה לדין.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button