מבזקיםצבא וביטחון

צפו: כך ישראל השמידה את מנהרת הדגל של חיזבאללה בגבול לבנון

פיקוד הצפון ועוצבת הגליל השלימו היום (חמישי) את השמדת מנהרת הדגל ההתקפית של ארגון הטרור חיזבאללה, שיצאה ממרחב הכפר השיעי רמיה בלבנון וחדרה עשרות מטרים לשטח ישראל. המנהרה נחשפה בידי צה״ל בינואר האחרון במסגרת מבצע "מגן צפוני".

צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי לאחר שבוצע חקר מודיעיני-מבצעי בתוואי המנהרה בחודשים האחרונים, היא נוטרלה באמצעות הזרמת חומרי איטום במקטע שמהגבול לשטח לבנון, והוצאה מכלל שימוש. מדובר במנהרה חוצת-גבול של ארגון הטרור חיזבאללה שמנוטרלת ע"י צה"ל, בהמשך ליתר המנהרות שנוטרלו והושמדו במסגרת מבצע "מגן צפוני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנהרה זו היא מנהרת הדגל של ארגון הטרור חיזבאללה בה השקיע חיזבאללה את המשאבים והמאמצים הרבים ביותר, הותקנו בה תשתיות שאפשרו שהייה ממשוכת של מחבלים בתוכה, יכולת חפירה יעילה וניידות של פעילים.

במבצע זה שלל צה"ל מחיזבאללה רכיב מרכזי בתוכנית ההתקפה שלו לשעת חירום – אותו בנה במשך שנים ובכסף רב והייתה בשלבי השלמת חפירה.

צה״ל הדגיש כי עקב במשך שנים באמצעים שונים – טכנולוגיים ומודיעיניים אחר הניסיון של חיזבאללה לפתח יכולות תת-קרקע והביא להשמדת המנהרות בעיתוי מיטבי. צה״ל מבהיר כי הוא ממשיך בפעולות שונות להגנת גבול הצפון וביטחון התושבים ונמצא בקשר רציף עם תושבי הצפון וראשי הרשויות.

צילום: דובר צה"ל

תגובה אחת

Back to top button