לבנוןמבזקים

נסראללה: "טראמפ מבין שמלחמה עם איראן תצית את כל האזור"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא הערב (שישי) דברים לקראת "יום ירושלים" והתייחס ל"עסקת המאה", התוכנית האמריקנית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי "חובתנו להתמודד עם עסקת המאה ברמה הפוליטית, הדתית והמוסרית. זו עסקה שמזלזלת בזכויות ומעוותת את העובדות שרקמו ביחד אמריקה וישראל עם עוד גורמים באזור שפועלים כדי ליישם אותה. אנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו ולקוות כי הפשע ההיסטורי הזה לא יתממש".

עוד אמר נסראללה כי "ציר ההתנגדות חזק היום יותר מתמיד כשמנגד ישראל שהיא חלשה והרבה פחות חזקה מבעבר. ישראל סובלת מאובדן מנהיגות וזקוקה לתמיכה ישירה של ארצות הברית בכל מלחמה עתידית כדי שתוכל להגן על עצמה מפני ציר ההתנגדות. אפילו אמריקה כבר לא אותו הדבר כמו שהייתה לפני 50 או 60 שנים. היא שלחה את חייליה למקומות רבים בעולם והם הובסו ועזבו, הכלכלה של אמריקה נפגעה וכך גם מעמדה בעולם. הם עסוקים בעימותים ברחבי העולם והדבר שחשוב ביותר לממשל האמריקני החדש זה לפתוח במלחמות חדשות. טראמפ הוא איש מלחמה. הוא מהמר על מצבה הכללי של ארצות הברית וחושב שהוא יכול לאיים על המשטר הסעודי וכל המשטרים הערבים האחרים עם הכלים שברשותו. איראן היא נקודת הכוח של ציר ההתנגדות. איראן זו לא סוריה ולא עיראק. היא תומכת בהתנגדות בלבנון ובפלסטין ומעמדה ברור והחלטי".

"אנשים כמו ג'ון בולטון ומוחמד בן סלמאן ומדינות אחרות במפרץ דוחפים את ארצות הברית כדי להיכנס למלחמה עם איראן." אמר נסראללה והוסיף, "האיתוללה עלי חמינאי אמר כין אין מלחמה ואין משא ומתן אבל לדעתי אין מלחמה כי איראן היא חזקה וטראמפ מבין זאת. כל גורמי המודיעין יודעים זאת שמלחמה עם איראן פירושה התלקחות של כל האזור כולו מה שיפגע באינטרסים של אמריקנים באזור כולל פגיעה בישראל ובסעודיה. טראמפ מבין שבמצב מלחמה באזור מחיר חבית נפט יעלה לכדי 200 או 300 דולרים והוא מנסה למנוע מלחמה. בעוד שהמסכנים האלה דוחפים למלחמה טראמפ עושה את חשבונות האינטרסים שלו והוא מבין שזה כדאי לו להתמודד עם מדינות המפרץ. הוא מפחד ולכן הוא פנה למלחמה כלכלית על איראן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נסראללה הוסיף כי "הסיבה השנייה לכך שלא פורצת מלחמה היא הנתונים שהראו כי סעודיה לא יכולה למצוא פתרון כלשהו לטילים התימנים, וזה כישלון גדול והישג גדול לאחים התימנים".

עוד אמר נסראללה בהמשך דבריו, "יש לנו טילים מדויקים בכמות מספקת שמסוגלים להגיע לכל מטרה בישראל. הטילים האלה יכולים לשנות את המשוואה באזור. האויב לא תוקף אותנו ברקטות כי הוא יודע איך נגיב. הוא מבין שפצצות ישראליות על כל יעד של ההתנגדות בלבנון יזכה לתגובה ישירה שלנו."

מקור: אל מנאר

עוד באותו עניין:

סגנו של נסראללה: ארה"ב והישות הציונית גרמו להסלמה באזור

נסראללה: "מנהיגי האויב אינם מסוגלים לפתוח נגדנו במלחמה"

חסן נסראללה: "ציר ההתנגדות יביס את אמריקה ובנות בריתה"

יצא מהחור: נסראללה תקף את נתניהו וכינה את המבצע "כישלון"

האדמה בלעה את נסראללה והבחירות בלעו את המצב הביטחוני הרגיש

צילום: אל מנאר

Back to top button