מבזקיםמשפטי/פלילי

פוענחו שני אירועי ירי בחודש שעבר בכפר כנא, הוגשו כתבי אישום

צוות חוקרים מיוחד של משטרת ישראל פענחו שני מקרי ירי בחודש שעבר בכפר כנא. בסיום חקירה אינטנסיבית פרקליטות מחוז צפון הגישה שני כתבי אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד שני נאשמים.

במסגרת פעילות ממוקדת בתופעת הירי בחברה הערבית, צוות חקירה מיוחד של מרחב עמקים הצליחו לאסוף ראיות כנגד שני נאשמים שביצעו ירי לעבר בני אדם ופצעו גבר בשנות ה-60 באורח קשה ועובר אורח שנקלע לסכסוך – קטין בן 17 באורח בינוני. וביום שישי פרקליטות מחוז צפון הגישה נגדם כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.

בתאריך 12.5.19 סמוך לחצות התקבלה קריאה במוקד 100 של משטרת ישראל על קטין בן 17 שהגיע למוקד מד"א בכפר כנא כשעל גופו סימני ירי והוא מפונה באורח בינוני לבית החולים רמב"ם בחיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מיד עם קבלת ההודעה שוטרי משטרת ישראל הוזנקו לישוב כנא והחלו לבצע סריקות לאיתור הזירה והחשודים במעשה במקביל גבו עדויות ולאחר זמן קצר איתרו את הזירה בסמוך למאפיה בכפר כנא.

צילום: דוברות המשטרה

החוקרים אספו ממצאים בזירה ביצעו פעולות חקירה סמויות לאיתור החשודים במעשה ובהמשך לאחר חקירה מורכבת גיבשו החוקרים תשתית ראייתית כנגד חשוד תושב כפר כנא בן 26 והוא נעצר ומעצרו הוארך מפעם לפעם בבית המשפט השלום בנצרת בהתאם לבקשת המשטרה.

צוות החוקרים המיוחד אסף פרט לפרט עד שהצליחו לבנות פאזל שלם ממנו עלה כי במסגרת סכסוך קיים בין שתי משפחות הגיע הנאשם ברכב פרטי מסוג ניסאן למאפיה של היריבים של משפחתו כשברשותו אקדח חצי אוטומטי 9 מ"מ.

הנאשם ובעלי המאפייה החליפו ביניהם גידופים כשלפתע הוציא הנאשם את אקדחו וירה ירייה אחת באוויר מפתח הגג של הרכב בו נהג, המשיך בנסיעה קצרה ונעצר.

הנאשם ירד מהרכב רץ בחזרה לכיוון המאפייה והחל לירות מספר יריות לעבר המאפייה. הקטין בן ה-17 שנקלע למקום ואינו קשור לסכסוך, תפס מחסה בסמוך למקום, אך למרבה הצער נפצע מרסיס ירי בראשו ופונה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם. שם אושפז מספר ימים ומיד עם חזרתו לביתו גבו ממנו החוקרים עדות.

בהמשך, בתום חקירה מקצועית פרקליטות מחוז צפון גיבשה כתב אישום כנגד הנאשם ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

עוד החוקרים עסוקים בחקירת אירוע הירי סמוך למאפיה בכפר כנא במסגרתה נפצע קטין באורח בינוני- בתאריך 13.5.19 סמוך לשעה 12:00 באור יום התקבל במוקד 100 של משטרת ישראל אירוע ירי בכפר כנא סמוך לבית קלייה במהלכו גבר בשנות ה-60 נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים פוריה.

שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום האירוע, סגרו את הזירה, אספו ממצאים ופתחו בחקירה לאיתור החשודים במעשה.

במקביל, מפקדת תחנת כפר כנא הוציאה צו סגירה למקום למשך 30 יום, זאת במסגרת המאבק בתופעת הבריונות והשימוש בנשק חם.

בהמשך, צוות החוקרים המיוחד עצרו חשוד במעשה בן 44 תושב כפר כנא ומעצרו הוארך מפעם לפעם בבית משפט השלום בנצרת בהתאם לבקשת המשטרה.

מחקירה נמרצת ומקצועית עלה כי הקורבן הגיע סמוך לבית הקלייה בבעלותו של הנאשם. הנאשם שעמד מחוץ לבית הקלייה הבחין בקורבן ופתח בגידופים לעברו על רקע הסכסוך ביניהם, כאשר הקורבן מצידו תקף את הנאשם בידיו והפילו ארצה.

הנאשם קם על רגליו הוציא אקדח מאחורי גבו וירה במתלונן ירייה אחת שפגע בקורבן באזור המותן. הקורבן נפל ארצה והנאשם המשיך וירה לעברו בשעה שהקורבן שרוע על הרצפה ופגע בו באזור האגן.

כתוצאה מהירי הקורבן נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים פוריה.

צוות החקירה בעבודה מורכבת של איסוף ממצאים תוך שילוב של אמצעים טכנולוגים מתקדמים הצליח לבסוף לבנות פסיפס של ראיות המוביל לזהות הנאשמים ובהמשך לעצור אותם עד אשר בסיום חקירה מאומצת יסודית ומקצועית בשיתוף פרקליט מלווה של פרקליטות ממחוז צפון, ביום שישי (30.5.19) הוגשו שני כתב אישום נגד שני הנאשמים ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.

משטרת ישראל במאבק בלתי מתפשר בפשיעה החמורה פועלת הן במישור הסמוי והן במישור הגלוי ומשקיעה את מיטב המשאבים במטרה להגיע לאותם עבריינים המעורבים באלימות וברצח ולהביאם לדין, זאת לצד מאמצים כבירים לאיתור ותפיסה של אמצעי לחימה במטרה למגר את התופעה ולמנוע מסכסוך פשוט להפוך לאירוע אלימות חמור.

רק במהלך החצי שנה האחרונה (מתחילת שנת 2019 ועד היום) נעצרו 605 חשודים וכנגד 143 מתוכם הוגשו כתבי אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים. נתפסו מעל 230 רובים ואקדחים, מעל 100 פריטים של אמצעי לחימה הכוללים: מטענים, לבנות חבלה בקבוקי תבערה ורימונים, אלפי כדורים בקטרים שונים ואלפי זיקוקים שהוחזקו באופן לא חוקי.

במשטרת ישראל ציינו כי היא תמשיך במאבק בפשיעה החמורה על כל גווניה, בדגש על שימוש באמצעי לחימה במסגרת הסכסוכים בחברה הערבית, בכל המישורים לצמצום התופעה. ותמשיך לנהל חקירות מהירות, ומקצועיות במטרה למצות את הדין עם העבריינים הפוגעים בשגרת החיים של הציבור ומעמידים חפים מפשע בסכנת חיים זאת תוך שיתוף פעולה עם כל גורם הנהגה שיהיה מוכן לפעול למיגור האלימות.

Back to top button