מבזקיםצבא וביטחון

משרד הביטחון מפנה את מחנה 'משטרת מטולה'

המחנה ההיסטורי ששימש במשך שנים רבות כמפקדת יחידת הקישור ללבנון (יק"ל) של צה"ל, יימסר למושבה וישמש בין היתר כמוזיאון 'רצועת הביטחון'

לאחר עשרות שנים משרד הביטחון מפנה את מחנה משטרת מטולה, הנמצא במרכז המושבה. המחנה שנבנה בתקופת המנדט הבריטי, שימש במשך שנים רבות כתחנת משטרה בגליל. החל משנות ה-80 הפך המחנה למשכנה של יחידת הקישור ללבנון (יק"ל) ולסמל, עד לפירוקה של היחידה עם הנסיגה מרצועת הביטחון בשנת 2000. לאחר מכן, שימש המחנה את יחידות צה"ל המגנות על הגבול באזור מטולה. בשנים האחרונות עמד נטוש. במרכז המחנה שוכנת מצודת טיגארט, שהוקמה בשנת 1942 ע"י הבריטים.

צילום: מועצת מטולה
צילום: מועצת מטולה

לאחר פניית ראש המועצה המקומית מטולה, דוד אזולאי, למשרד הביטחון, פועלים המשרד, מועצת מטולה ורשות מקרקעי ישראל ליישום התכנית. מבנה הטיגארט המשתרע על כ-7.5 דונמים, ישמש בין היתר גם להקמת מוזיאון 'רצועת הביטחון', שיספר את סיפורה של מדינת ישראל ברצועת הביטחון מההיבט הצבאי והאזרחי וכן לשימושים ציבוריים נוספים, שעליהם שוקדת המועצה בימים אלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש תחום צפון באגף אמון של משרד הביטחון , תמי שנוולד: "מוזיאון 'רצועת הביטחון' שאת הקמתו יזמה המועצה המקומית מטולה הינו פרויקט ערכי ומבורך. אנו שמחים שהייתה לנו הזכות לסייע לפרויקט ולהשיב את שטח המחנה לטובת מיזם חשוב זה".

צילום: מועצת מטולה

דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה: " אני שמח על סיום פרק היסטורי של מחנה משטרת מטולה ועל תחילתו של מיזם חדש, שיהפוך את המתחם למרכז תרבות ומורשת למושבה ולגליל כולו. אני רוצה להודות מעומק ליבי לראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, לשר הביטחון הקודם אביגדור ליברמן ולמנכ"ל המשרד אודי אדם, על התמיכה במטולה לכל אורך הדרך. בחודשים האחרונים התחלנו בגיוס כספים לשיקום המתחם. אין לי ספק כי מדינת ישראל ומשרד הביטחון ימשיכו לפעול לביטחונה ולשגשוגה של מטולה".

צילום: באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

Back to top button