חדשות הארץמבזקים

התנועה לאיכות השלטון: "נתניהו מבקש סיוע מבג"ץ ואז מבזה אותו"

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (רביעי) לבג"ץ נגד ועדת ההיתרים בדרישה כי תגיש נגד רה"מ נתניהו הליך של ביזיון בית משפט. יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא אמר כי "בלי שום בושה ממשיך רה"מ לעשות צחוק מוועדת ההיתרים ומבית המשפט כדי להתחמק מההליך הפלילי המתנהל נגדו. רה"מ מבקש סיוע מבג"ץ ואז מבזה אותו – רק כדי לעשות דה-לגיטימציה למערכת המשפט ולמבקר המדינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: עומר מירון, לע"מ

הרקע לעתירה

ב-29.11 התקבלה החלטת ועדת ההיתרים ובה נדחתה בקשתו של רה"מ נתניהו למימון הוצאותיו המשפטיות על ידי בן דודו, נתן מיליקובסקי, ואיש העסקים ספנסר פרטרידג'. בין הנימוקים על בסיסם התקבלה החלטת הוועדה, העובדה כי על אף בקשת הוועדה לקבל את פרטי הבקשה – המידע לא הועבר לוועדה. ב-08.01 פורסמו ידיעות על כך שרה"מ פנה בשנית בבקשה למתן היתר לקבלת מימון על סך שני מיליון דולר מאותם המקורבים. בקשה זו לדיון מחודש נדחתה גם כן בידי, ואף בה הוזכר סירובו של רה"מ להעמיד מידע לרשות הוועדה. על החלטה זו הגיש רה"מ נתניהו עתירה לבג"ץ ובדיון שהתקיים התקבלו ההסכמות לפיהן תתאפשר לרה"מ השלמת הטיעון בעל פה בפני הוועדה בעניין בקשת המימון, וכי רה"מ מצדו יעביר לוועדה כל הפרטים שיתבקשו על ידה לצורך הדיון המשלים. ב-19.05, כמעט חודש לאחר שפנתה וביקשה לקבל את המידע, החליטה הוועדה להציב אולטימטום לרה"מ לפיו עליו למסור את הצהרת ההון עד ה-24.05.2019. לאחר מכן, כאילו לא די בהתנהלותו, פורסם שרה"מ האשים את הוועדה כי היא מונעת ממנו לקבל סיוע במימון הגנתו המשפטית וכי היא מדליפה חומרים באופן הפוגע בפרטיותו. והנה, למרות זאת, אישרה הוועדה לרה"מ אורכה נוספת להגשת המסמכים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתוך העתירה

"המצב בו רה"מ משטה בוועדה במשך תקופה כה ארוכה, מבקש היתר לקבלת המימון אך נמנע מהעברת החומרים, לאחר מכן מגיש בקשה נוספת לדיון מחודש ושוב נמנע מהעברת החומרים, לאחר מכן פונה לערכאות על מנת לחייב את הוועדה לקיים דיון מחודש בבקשתו, וכשזו נענית לבקשתו הוא שוב לא מעביר חומרים ואף מעז ומכפיש את הוועדה בציבור – מחייב הגשה של בקשה על פי פקודת ביזיון בית המשפט. רה"מ מונע פעם אחר פעם מרשויות אכיפת החוק לקבל החלטות בנוגע להליכים הפליליים המתנהלים מולו באמצעות תעלולים משפטיים. על אף שהתחייב לפני יותר מחודשיים בפני בג"ץ שיעביר את המידע, עומד רה"מ בסירובו להעביר את המידע. מחדלו הבוטה של רה"מ מסייע לו לדחות עד אין קץ את קיום ההליכים בעניינו, באמצעות סירובו לקיים את שהתחייב. מהתנהלותו של רה"מ בשנה האחרונה עולה תמונה חמורה ביותר, כשביד אחת הוא מתעלם מרשויות אכיפת החוק, נוקט בלוליינות משפטית ועושה הכל על מנת לדחות את קבלת ההחלטה על ידי ועדת ההיתרים, וביד השנייה עושה שימוש במחדלה של הוועדה ועושה כל שביכולתו על מנת למנוע את קיומו של השימוע בעניינו.

בתנועה לאיכות השלטון ציינו כי "כל אלו מחייבים את ועדת ההיתרים לשים קץ להתנהלות זו בדרך של הגשת הליך בזיון על פי פקודת בזיון בית המשפט, או על ידי קבלת החלטה הדוחה את בקשת רה"מ ושמה קץ לפארסה מביכה זו."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [3.03 MB]

Back to top button