חדשות הארץמבזקים

"נכשו עשבייה וחשפו את הקרקע על מנת למנוע שריפות בתים"

נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי ויו"ר השלטון המקומי מר חיים ביבס יחד עם יו"ר המועצות האזוריות מר שי חג'ג בקריאה לציבור: "העשבייה הרבה ומזג האוויר החם מהווים סכנה גדולה לשריפות ביישובים ויש צורך מיידי בניכוש עשבייה וחישוף הקרקע על מנת למנוע שריפות בתים בקיץ הזה."

השלושה סיירו יחד אתמול (שלישי) עם ראש מועצת חבל מודיעין שמעון סוסן, טפסר אייל כספי ואנשי מקצוע נוספים, אתמול במבוא מודיעים כדי לעמוד מקרוב על נזקי השריפה וגיבוש דרכי פעולה להמשך.

מפקד מחוז מרכז טפסר כספי סקר את התפתחות השריפה והסביר כי "הטופוגרפיה, כיווני הרוח, לחות נמוכה ושרב בשילוב עם עשביה ועצים גרמו לעוצמת אש אדירה שחצתה את רף 1000 המעלות כאשר האש נעה בקצב מהיר. כשעה מהדיווח הראשוני על תחילת שריפה באזור בית העלמין של מודיעין, הישוב נשרף."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משתתפי הסיור הודו לנציב הכבאות על פעילות כוחות הכיבוי שהובילו להצלת חיים.

בסיום הסיור סוכם כי תצא קריאה משותפת לציבור לגיזום וחישוף העשבייה בישובים,יעשה טיפול בתשתיות מים, הקפדה על יצירת אזורי חיץ, נטיעת עצים שאינם מהווים סיכון ועוד.

נציב הכבאות ציין כי הנחה להגביר את ההסברה בנושא החשיבות בניכוש עשבייה והערכות כלל הגורמים לרבות השלטון המקומי, קרן קיימת לישראל, רשות הטבע והגנים, משטרת ישראל ופיקוד העורף לשת"פ מיטבי במסגרת ההערכות לקיץ המסוכן הזה. "אני קורא לציבור להימנע מהדלקת אש בשטחים המועדים לסיכון בתקופת הקיץ, בדגש על ימים חמים ולגלות אחריות בכל הקשור לפעולות מניעה סביב אזורי המגורים", אמר הנציב.

"הסיור היום והמפגש עם תושבי מבוא מודיעים שביתם נשרף הציב בפנינו המחשה לכוח ההרסני של האש ועל הצורך שלנו לעשות כל הנדרש כדי למנוע הישנות מקרים מסוג זה" ציין ביבס והוסיף כי ״המרכז השלטון המקומי בשיתוף עם מערך הכבאות יפעל ליישם נהלי עבודה ופעולה באזורים מיוערים שיסייעו לצמצם את התפשטות השריפות ולמנוע פגיעה בנפש״.

צילום: דוברות כבאות והצלה
צילום: דוברות כבאות והצלה
צילום: דוברות כבאות והצלה

Back to top button