מבזקיםצבא וביטחון

חמאס הבטיחה להגביר את הטרור, ישראל מאיימת שתגיב בעוצמה

על פי הדיווחים שהגיעו עולה כי משלחת מצרית בכירה הזהירה את חמאס מלנסות ולחדש את ההתפרעויות האלימות כנגד מדינת ישראל, את הפרחת בלוני התבערה באופן מסיבי לעבר שטח ישראל, את חידוש ירי הרקטות ודברים נוספים. מהדיווח עולה כי ישראל העבירה מסר חריף למצרים כי במידה וחמאס ינסה להסלים ישראל תגיב בעוצמה רבה כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה.

עוד עולה מהדיווח כי ישראל אמרה למצרים שהכסף מקטאר יכנס בתנאים של מדינת ישראל לתוך עזה ולא לפקידי חמאס. בישראל מוכנים להכניס את הכסף מקטאר בתנאי שהוא ילך לפרויקטים נקודתיים שייתנו סיוע לתושבי הרצועה.

ישראל עוד העבירה לחמאס כי עד שאין הפסקה מוחלטת של צעדות השיבה בימי שישי, הפסקת כל האלימות כנגד מדינת ישראל והחזרת גופות החיילים והנעדרים, לא יהיה שום סיוע משמעותי לטובת רצועת עזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בתמונה – בלוני תבערה שהופרחו אתמול מעזה לישראל. צילום ערבי

רק היום (ראשון) פרצו 2 שריפות ביער בארי כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מעזה. אתמול אומנם לא פרצו שריפות אך הופרחו בלונים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. במהלך החודש וחצי האחרונים פרצו מעל 60 שריפות בשטח מדינת ישראל לאחר שבלוני תבערה מעזה נחתו וגרמו לאש.

בעקבות האירועים של הפרחת בלוני תבערה מעזה לישראל הוחלט על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, לצמצם את מרחב הדיג בעזה ל-10 מייל במקום 15. לציין – במהלך התקופה האחרונה ישראל הרחיבה את שטח הדיג וצמצמה אותו מספר פעמים בעקבות המשך הטרור מעזה.

ארגוני הטרור בעזה כבר אמרו כי במידה וישראל לא תעמוד בתנאים שהובטח (ועד עכשיו לטענתם הם לא מקבלים דבר) הם יחדשו את האלימות כנגד מדינת ישראל.

ארגוני הטרור בעזה בהובלת חמאס והג'יהאד האסלאמי איימו שבמידה ותפרוץ מלחמה בין ישראל לעזה, ישגרו ארגוני הטרור כ-1,000 טילים ביום למשך תקופה ממושכת.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אִסמאעיל עבד א-סלאם אחמד הנייה אמר אתמול (שבת) כי עד שישראל לא תשחרר את כל האסירים של ארגוני הטרור ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו לאחר מבצע 'צוק איתן' לא יהיה מקום לנהל שיחות על עסקת חילופי שבויים.

צילום ערבי

תגובה אחת

  1. אתם רק שוכחים שרק לא מזמן נתפסו משאיות עים משלוח בלונים לרצועה והצבא החרים אותם, זו הסיבה לדילול בהפרחת הבלונים, ולא אי רצון , מבחינתם הם כמהים להבעיר את כל ישראל, תתעוררו ודיי עין תרוצים הזויים

Back to top button