מבזקיםצבא וביטחון

פיקוד העורף: יופעלו אזורי התרעה ממוקדים בשעת אזעקה

בפיקוד העורף התקבלה החלטה להפסיק את השימוש במספרי פוליגונים בעת אזעקה (לדוגמה מפלסים 221) והחל ממחר (רביעי, 12/06/19) ברגע שתפעל אזעקה יצוין שם היישוב על מסך הטלוויזיה או ביישומון פיקוד העורף, ברדיו ואתרי אינטרנט, כך שלמעשה במקום שיצוין "עוטף עזה 221" ידווח – "מפלסים".

בנוסף השימוש במערכת איכון משותפת למספר יישובים יופסק ומעתה לכל יישוב יהיה איכון והתרעה נפרדת. לצורך העניין אם עד כה, כשהיה איכון לעבר שדרות האזעקה הופעלה בשדות וניר עם, ממחר תהיה הפרדה ואזעקה תישמע ביישוב עצמו בלבד. אם האיכון יהיה בין שני יישובים, תופעל אזעקה בשני הישובים, בהתרעה נפרדת לכל ישוב.

כמו כן, בוצע שינוי גם לגבי הערים הגדולות (ירושלים, תל אביב, באר שבע, חיפה, אשדוד). מערכת האיכון ששודרגה טכנולוגית באופן משמעותי תאפשר דיוק מירבי יותר, בערים הגדולות תהיה חלוקה של אזורים, כך שאם איכון הנפילה לצורך הדוגמא בשכונת נחל בקע בבאר שבע, לא תופעל האזעקה באזור מרכז וצפון העיר וההתרעה תופיע רק על "באר שבע דרום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש לציין כי בפיקוד העורף לקחו בתשומת לב יתרה את עניין הרגישות והחרדה המלווה את התושבים ברגע שנשמעת האזעקה ונעשו בשנים האחרונות מאמצים כבירים על מנת לצמצם למינימום את החרדה בקרב התושבים על ידי הפעלת אזעקה כמה שיותר ממוקדת לאזור הרלוונטי.

מערכת האיכון כיום השתפרה משמעותית ומסוגלת לספק מענה אמין ומדויק יותר מבעבר כך שההתרעה תהיה רלוונטית רק למיקום בו עלולה להיות סכנה.

צילום: חדשות MivzakLive

Back to top button