חדשות הארץמבזקים

נתניהו ברמת הגולן: "הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול מאוד של מדינתנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו השתתפו באירוע חשיפת שלט היישוב החדש ברמת הגולן על שם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן וראש המועצה האזורית גולן חיים רוקח הסירו בפתח הטקס את הלוט מעל שלט היישוב "רמת טראמפ".

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס: "התלבטנו אם זה יהיה מגדל טראמפ או רמת טראמפ. אבל ברמה החלטנו – "רמת טראמפ". ואנחנו, אנחנו שולטים ב׳רמה׳ ברמה, ועכשיו הוספנו נדבך עצום וחשוב עם משמעות מעשית ומשמעות סמלית להמשך שליטתנו ברמת הגולן שתמיד תהיה חלק ממדינת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זהו רגע חגיגי שייזכר לדורות כציון-דרך בתולדות רמת הגולן. עברו הרבה שנים מאז שקם יישוב חדש ברמת הגולן, היום זה קורה: אנחנו עושים צעד חשוב לקראת עלייתו על הקרקע של היישוב "רמת טראמפ". הוא נושא בגאון את שמו של ידיד גדול מאוד של מדינת ישראל, ואני גם גאה מאוד לומר: ידיד גדול שלי – נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול מאוד של מדינתנו. מנהיג שעשה דברים שלא נעשו קודם לכן והיו צריכים להיעשות בתוקף הצדק והאמת."

עוד אמר ראש הממשלה נתניהו כי "החלטת הנשיא טראמפ להכיר בריבונות ישראל על הגולן, היא פרי הבנה מפוכחת שמדובר במציאות בלתי-הפיכה. הנשיא טראמפ מוכיח שוב ושוב את המחויבות האיתנה שלו לביטחוננו ולעתידנו, בעמידה תקיפה אל מול האיום האיראני, בהחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל, בהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, והעברת השגריר האמריקני לירושלים, וכאמור, בהכרה בריבונותנו על רמת גולן. במשך 52 שנים סירבו מנהיגי העולם להכיר בעובדה ההיסטורית והמדינית הפשוטה הזו – הגולן צריך להישאר בידי ישראל כחלק ממדינת ישראל. עד שבא הנשיא טראמפ ואמר את המובן מאליו, וציטטתי קודם את מנחם בגין שממשלתו קיבלה את חוק הגולן ב-1981: "גם המובן מאליו צריך שיאמר לפעמיים".

אני בטוח שהיישוב רמת טראמפ יעניק תנופה מחודשת לפיתוח רמת הגולן. שמחתי מאוד לשמוע על ההתעניינות הגדולה של משפחות צעירות, שמבקשות לקשור את עתידן במקום הזה. אנחנו נמשיך להשקיע כדי שהיישוב הזה והגולן בכלל ילך ויפרח – בבנייה, בתעסוקה, בתחבורה, בחינוך, בתרבות, בתיירות. אנחנו עושים זאת לטובת כלל התושבים – יהודים ולא יהודים, ובתוכם אחינו הדרוזים – תבורכו.

נמשוך לגולן אלפים ורבבות, שיהפכו את סלעי הבזלת לגן פורח. יחד נצעיד את הגולן לפסגות חדשות. מזל טוב לרמת טראמפ, חג שמח לרמת הגולן."

צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ

Back to top button