מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: הערימו על מנגנוני האבטחה בנתב"ג והבריחו זרים למדינה

היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 פתחה הבוקר בחקירה גלויה בתום פעילות ענפה שנמשכה על פני חודשים, שעוסקת בתופעה של הסתננות והברחת זרים לתחומי המדינה.

בשעות הבוקר (שני) בוצעו חיפושים, נעצרו 6 חשודים לחקירה באזהרה ועוכבו 8 חשודים נוספים בחשד שהשתייכו לרשת שעסקה בהברחת זרים דרך נתב"ג למדינת ישראל ובחשד לביצוע עבירות לפי חוק כניסה לישראל וכן עבירות שעניינן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לפשע וקבלת דבר במרמה.

חקירת הפרשה רחבת ההיקף בשיתוף פעולה עם רשות שדות התעופה ומנוהלת על ידי משטרת ישראל בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הפעילות, הצליחה משטרת ישראל להתחקות אחר חברי רשת שעסקו בהברחות. על פי החשד, המעורבים, כל אחד על פי חלקו, חברו בצוותא והוציאו לפעול במשך תקופה ארוכה הברחתם של אזרחים גיאורגיים לתחומי המדינה.

על פי החשד, חברי הרשת, ביניהם עובדי חברות המספקות שירותים לנמל התעופה פעלו באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה, כשהם מצליחים להערים על מנגנוני האבטחה במעברי הגבול בנתב"ג ומבריחים אזרחים גיאורגיים לתחומי מדינת ישראל מבלי לעבור במערכת בקרת הדרכונים והמעברים כנדרש על פי חוק.

לכל אחד מחברי הרשת היה תפקיד מוגדר המסייע בהברחה תמורת בצע כסף כשהם פועלים להסוות את מעשיהם מעיני רשויות האכיפה.

ביטחון נתב"ג. צילום: חדשות MivzakLive

Back to top button