איראןמבזקים

איראן חושפת את המערכת שיירטה את המל"ט האמריקני – צפו

בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס" חשפו היום (חמישי) את המערכת שלטענתם יירטה את המל"ט האמריקני בחוף הדרומי של איראן במחוז הורמוזגן. על פי הדיווח מדובר במערכת ההגנה האווירית בשם "השלישי של חורדאד" אותה חשף לראשונה המנהיג העליון של משמרות המהפכה האיראניים עלי חמינאי בשנת 2014.

חיל האוויר האיראני ציין כי המערכת מסוגלת לפעול כנגד 4 מטרות שונות בו זמנית באמצעות 8 טילים שנורים בבת אחת. עוד נטען כי המערכת פותחה ויוצרה על ידי מומחים איראניים במשך 18חודשים. היא מסוגלת לעקוב אחר עצמים בטווח של 75 קילומטרים ולהתחקות אחר מטוסי קרב, מפציצים וטילי שיוט עד לגובה של 27,000 מטר (81,000 רגל).

מפקד חיל האוויר האיראני אמר בשנת 2014 כשהוצגה המערכת כי ניתן להשוות את המערכת אל מערכת הטילים המתוחכמת מסוג S-300 והוסיף כי הטווח יוגדל בעתיד ל-100 ו-200 קילומטרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "פארס"

הבוקר הזהיר מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי את ארצות הברית ואמר, "הבוקר, חיל האוויר של משמרות המהפכה האיראניים פעלו באומץ כנגד מטוס ריגול של האויב שחצה את גבולותינו ופגע בביטחוננו הלאומי. הפלת המל"ט הינו מסר ברור לאויבנו ולאחרים כי איראן תגיב בחריפות ובאופן נחרץ לכל תוקפנות". הגנרל סלאמי הוסיף, "הגבולות שלנו הם הקווים האדומים וכל אויב שיפר אותם לא יחזור לביתו ויושמד. הדרך היחידה של האויבים היא לכבד את שלמותה הטריטוריאלית של איראן ואת האינטרסים הלאומיים שלה".

על המסר המאיים הוסיף, "אנחנו מכריזים שאנחנו לא רוצים מלחמה עם אף מדינה, אבל אנחנו מוכנים לחלוטין למלחמה והאירוע היום היה מקרה ברור להעברת המסר המדויק הזה", הדגיש.

Back to top button