מבזקיםרצועת עזה

מנהיג חמאס: "ההבנות שנחתמו עם הכיבוש נמצאות בסכנה"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר היום (חמישי) כי הסדנה הכלכלית בבחריין היא במסגרת המאמצים של אמריקה וישראל להשמיד את הפרויקט הלאומי הפלסטיני.

בפגישה עם נציגי העיתונות הזרה, קרא הנייה למלך בחריין לקבל החלטה נועזת שלא לקיים את הסדנה. הוא הביע את התנגדותה של חמאס לכך שמדינה ערבית תהיה שותפה לאירוח כנסים אלה, המהווים גשר לנורמליזציה עם הכיבוש ול"גזל זכויות הפלסטינים", כלשונו.

יושב הראש של הלשכה המדינית של חמאס התייחס גם לסכסוך הפנים פלסטיני ואמר כי תנועת פת"ח לא התייחסה ברצינות הנדרשת, לא עמדו בהתחייבויותיהם ליישום ההסכמים ולא שיתפו פעולה עם מאמצי מצרים להקים ממשלת אחדות לאומית. הנייה קרא לפיוס ואיחוד המוסדות בין הגדה המערבית לרצועת עזה והקמת ממשלת אחדות לאומית. הוא העביר הזמנה מפורשת לנשיא הפלסטיני, אבו מאזן לבקר ברצועת עזה וקרא לו להגיע עם אנשיו ולשבת איתו על מנת להגיע להסכמות ולפתור יחד את כל הבעיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה

על עסקת המאה של טראמפ אמר הנייה, "אנחנו לא יודעים את תנאיו אבל רואים מה שקורה בשטח. הכרה אמריקנית וסיפוח של ירושלים על ידי העברת השגרירות, הכרזה על סיפוח הגולן, מתן אור ירוק לסיפוח ההתנחלויות וצעדים שנועדו במסגרת המבצע הזה להרוס את הפרויקט הפלסטיני. אנחנו לא יכולים לקבל את זה או להתמודד עם זה ונבטיח כי אנשינו ישתמשו בכל האמצעים על מנת להגן על האינטרסים שלנו".

הנייה הדגיש כי הסרת המצור בעזה נמצאת בעדיפות השלישית של חמאס והודה למצרים, קטאר והאו"ם שמסייעות כדי להגיע להבנות עם ישראל. "מטרתה הסופית של החמאס היא לשים קץ לכיבוש ולהפסיק את הסבל של העם הפלסטיני ולהקים מדינה שבירתה ירושלים." אמר הנייה.

"ההבנות שנחתמו עם הכיבוש בחסות מצרים וקטאר נמצאות בסכנה, זאת בגלל ההאטה וחוסר רצונם של הכיבוש ביישומן. חמאס מחויבת להבנות אלה בשל רצונה לסיים את הסבל בתוך עזה, ומטרתה לספק חיים הוגנים לאזרחים, ולספק להם את חופש התנועה. חמאס תפעל ביד קשה בכל הדרכים בכדי לשבור את המצור הזה, עד שההבנות יתקיימו" ציין איסמעיל הנייה והוסיף, "הכיבוש עד כה לא הצליח לספק את חופש התנועה דרך המעברים, מטפל בסחיטה לגבי תחום הדיג, מקשה על ביצוע פרויקטי חשמל ופרויקטים של תפעול בניית אזורי תעשייה ומטיל הגבלות חמורות על כניסת כספים לעזה."

הוא הסביר לעיתונאים הזרים כי "רצועת עזה נמצאת תחת מצור בלתי צודק, כעונש על בחירת הדמוקרטיה. רצועת עזה נתונה למלחמות רבות שהן אלפים נהרגו, אלפי בתים נהרסו ואלפי אנשים הפכו לנכים כתוצאה ממלחמות אלה שהן בלתי צודקות ומתרחשות בהעדר שוויון מוחלט בין האמצעים הפשוטים לבין הכוח הישראלי."

עוד אמר, "העם שלנו חשב לשבור את המצור בהרבה אמצעים, כולל צעדות בהן עשרות אלפי אנשים יצאו במסגרת ההתנגדות העממית בדרכי שלום, כדי להעלות את המודעות והצורך להסיר את המצור על עזה, אבל הכיבוש מתמודד עם צעדות אלה בירי כדורים חיים ומוות מכוון."

תגובה אחת

  1. הבטיחו לנו טיפול "אישי בתפוחים הרקובים" שבתיבה העזתית…יתעוררו כאשר יהיו בעצמה של 3-4 אוגדות חי"ר ויכולת רקטית כמו חיזבאלה 2 והפעם בלב ישראל….נתניהו התקפל מול ערפאת…מול ארדואן מול פוטין ועכשיו מול החמאס בעזה….כל יום נוסף של "שקט"וכל סכום נוסף שנכנס לעזה מעצים את העימות הצפוי ואת הקרבנות הצפויים זה לא שאלה של אם רק שאלה של מתי…הימין הימין מדבר גבוהה גבוהה בפועל זורה חול בעיניים…את המחיר ישלם עמך ישראל לא משפחת נתנייהו ומקורביה.

Back to top button