איראןמבזקים

פרטי הפלת המל"ט האמריקני: צפו בהסבר של האיראנים ובתיעוד

לאחר שהפנטגון פרסם הערב (חמישי) תיעוד של הפלת המל"ט האמריקני, באיראן פרסמו במקביל תיעוד של מערכת ההגנה האווירית שיירטה את המל"ט האמריקני בפעולה.

בהצהרה שפרסמו משמרות המהפכה האסלאמיים של איראן (IRGC) ציינו כי "מטוס הריגול האמריקני "גלובל הוק" הופל על ידי חיל האוויר האיראני ליד אזור קוה-אי-מובארק השוכן באזור ג'אסק שבמחוז הורמוזגן – לאחר שהמטוס הפר את המרחב האווירי האיראני.

ה"גלובל הוק" המריא מאחד הבסיסים האמריקנים בחלקו הדרומי של אזור המפרץ הפרסי, בשעה 00:14 כאשר משדר הזיהוי שלו כבוי בניגוד לכללי התעופה הבינלאומיים. המל"ט המשיך בחשאי במסלול ממצרי הורמוז לעבר עיר הנמל צ'באחאר. בשובו מערבה למצרי הורמוז חדר המל"ט למרחב האווירי של איראן והחל באיסוף מודיעין ובפעולות ריגול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מקור בכיר במשמרות המהפכה האיראניים במחוז הורמוזגן אמר כי המטוס זוהה באזור קוה-א-מוברק והופל באזור ראס אל-שיר במים הטריטוריאליים.

המקור אמר לסוכנות הידיעות האיראנית, כי המל"ט הופל לאחר הפרות חוזרות ונשנות של המרחב האווירי של איראן במפרץ הפרסי.

בתגובה לפרסומים באיראן, צבא ארצות הברית טען שהמל"ט לא טס מעל המרחב האווירי של איראן, "אף מטוס אמריקני לא פעל במרחב האווירי של איראן היום", אמר קפטן חיל הים ביל אורבן, דובר פיקוד המרכז האמריקני.

עם זאת, גורם אמריקני, שדיבר באנונימיות עם סוכנות הידיעות AP, אישר כי מטוס צבאי אמריקני הופל במרחב האווירי הבינלאומי מעל מיצרי הורמוז על ידי טיל קרקע-אוויר איראני. הוא חשף זהותו של המל"ט האמריקני ואמר כי מדובר בדגם MQ-4C Triton שהוא למעשה (RQ-4 – גלובל הוק) עם שינויים קלים.

הוא ציין כי ה- RQ-4 מסוגל לטוס בגובה רב יותר מ-30 שעות בזמן שהוא אוסף בזמן אמת תמונות ברזולוציה גבוהה של שטחים נרחבים בכל סוגי מזג האוויר.

שעות ספורות לאחר האירוע, אישר הצבא האמריקני כי אחד המטוסים שלו הופל וטען כי האירוע התרחש במרחב האווירי הבינלאומי. מפקד חיל הים האמריקני, קפטן ביל אורבן, טען כי "מדובר בהתקפה ללא התגרות".

המתחים בין איראן לארה"ב מתגברים בשבועות האחרונים, כאשר וושינגטון מגבירה את המהלכים הצבאיים שלה במזרח התיכון. בחודש שעבר שיגרה וושינגטון קבוצת מטוסים, כוח משימה מפציץ ואוניית תקיפה למפרץ הפרסי, בהסתמך על איום הנשקף מאיראן.

ביום שני הודיע ​​הפנטגון כי ארה"ב תשלח כ -1,000 כוחות אמריקניים נוספים ומשאבים צבאיים נוספים למזרח התיכון.

טהראן ציינה כי היא מאמינה שלארה"ב יש יד בתקריות אזוריות בשבועות האחרונים, כגון פיגועי 13 ביוני נגד מיכליות הנפט בים של עומאן, בניסיון להדביק את האשמה על איראן ולהפעיל לחץ נוסף על המדינה.

בשבוע שעבר חשפו מקורות של האו"ם כי ארצות הברית מתכוונת לבצע "תקיפה טקטית" במתקן גרעיני איראני בתגובה לפעילות האיראנית לכאורה בהתקפות המכליות.

 

 

Back to top button