חדשות חוץמבזקים

ארצות הברית תתקוף באיראן?

בשעה זו (חמישי) מכונסים בחדר המצב בבית הלבן נשיא ארצות הברית, אנשי ביטחון ומודיעין ובכירים בממשל האמריקני בכדי לדון בתגובה להפלת המל"ט האמריקני על ידי איראן מעל מיצרי הורמוז ועל איומיה להגביר את העשרת האורניום בפרויקט הגרעין שלה.

השבוע, אמרו בכירים באו"ם כי ארצות הברית מתכננת "תקיפה טקטית" באיראן. על פי אותם בכירים הפעולה הצבאית שעליה דנים בארצות הברית תהיה הפצצה אווירית של מתקן הקשור לתוכנית הגרעין שלה. "ההפצצה תהיה מסיבית, אך תהיה מוגבלת ליעד מסוים", אמר דיפלומט מערבי.

ההחלטה על ביצוע פעולה צבאית נגד איראן נדונה בבית הלבן באופן אינטנסיבי בשבוע האחרון ובמיוחד לאחר שאיראן איימה כי תגביר את רמת העשרת האורניום ותעבור את הרמה שנקבעה בהסכם הגרעין עוד החודש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: הבית הלבן

עוד ציינו הנציגים כי ארה"ב מתכוונת לחזק את נוכחותה הצבאית במזרח התיכון, ובימים הקרובים תשלח גם חיילים נוספים לאזור.

המקורות הוסיפו כי הנשיא טראמפ עצמו אינו מתלהב ממהלך של פעולה צבאית נגד איראן, אך איבד את סבלנותו בעניין, ויעניק למזכיר המדינה, מייק פומפיאו, שדוחף לפעולה, מה שהוא רוצה.

מזכיר המדינה האמריקנית מייק פומפאו

מוקדם יותר היום הנשיא דולנד טראמפ צייץ בעמוד הטוויטר שלו בתגובה להפלת המל"ט האיראני, "איראן עשתה טעות מאוד גדולה", ובהמשך כשנשאל על ידי הכתבים האם ארצות הברית תתקוף באיראן בתגובה להפלת המל"ט אמר הנשיא טראמפ, "אתם תגלו בקרוב".

בתוך כך, איראן העבירה הערב מכתב לאו"ם בו התלוננה על חדירת המל"ט האמריקני למרחב האווירי שלה, "זכותה של איראן להגן על המרחב האווירי שלה ועל גבולותיה, על פי החוק הבינלאומי" נכתב.

שגריר איראן באו"ם אמר הערב, "איננו מעוניינים במלחמה, אך שומרים את זכותנו להגן על עצמנו מפני כל תוקפנות".

גם בישראל התכנסו היום ראש הממשלה וראשי מערכת הביטחון לדון בהתפתחויות באזור ובאיומים ורא שהממשלה נתניהו אמר, "ב-24 השעות האחרונות איראן העצימה את התוקפנות שלה נגד ארה״ב ונגד הקהילה הבינלאומית. אני חוזר וקורא לכל האומות החפצות בשלום ובביטחון לתמוך בארה״ב במאמציה נגד התוקפנות האיראנית."

2 תגובות

Back to top button