חדשות הארץמבזקים

האימאם המוסלמי שנפגש עם בכירי צה"ל על גג בניין הקרייה בת"א

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס פרסם בעמוד הפייסבוק שלו סרטון בו הוא עומד על גג בניין הקרייה בתל אביב כשלצידו דובר צה"ל בשפה הערבית אביחי אדרעי כשהם במפגש מיוחד עם נשיא ועידת האימאמים הצרפתיים האימאם חסן שלגומי וחברי משלחתו.

"אני שמח ומתרגש לארח על הגג של הקרייה בתל אביב את האימאם חסן שלגומי שפגשתי אותו לפני שנה בפריז והבטחתי לו שהוא יבוא וכשהוא יבוא אני אמצא זמן לפגוש אותו ולארח אותו על הגג של הקרייה, של מפקדת הצבא הישראלי ולהראות לך את האתגרים הביטחוניים שיש לנו, את האתגר האיראני, את התמיכה האיראנית בטרור שמאיים על האוכלוסייה הישראלית. ואני שמח שבאת לפה ושהבאת לפה אורחים שיראו את האתגרים הביטחוניים שלנו ושמח שאתה ידיד גדול של ישראל ושל צה"ל." אמר תא"ל מנליס.

האימאם חסן שלגומי אמר בתגובה לדבריו של תא"ל מנליס: "כבודך, ואחי הדובר הרשמי של הצבא הישראלי, וידידי הטוב אביחי ששמו הולך לפניו בעולם הערבי והמוסלמי. זו תחילת ההתפתחות שלכם כשאתם מארחים מוסלמים מצרפת, בלגיה ואירופה, אם הייתה לכם שנאה כלפי האסלאם והמוסלמים לא הייתם מארחים אותם. עם הכוח הזה תתמודדו מול הרוע שפוגע במדינות ערב. במיוחד שלטון הרשע שמשקיע בטרור הנפשע של חיזבאללה, חמאס וחות'ים, שלא רוצים שלום, לא באזור, לא למדינות ערב ולא למדינת ישראל. בעזרת השם אתם תהיו הסיבה ליציבות באזור"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סא"ל אביחי אדרעי אמר, "היה לנו דיאלוג פורה על האתגרים והבעיות. אנחנו מברכים אתכם על עמדותיכם ודעותיכם ועל ההבנה שלכם כלפי מדינת ישראל והתוקפנות כלפיה מהחזיתות השונות גם מעזה וגם מהגזרה הצפונית".

צילום: דובר צה"ל

בתחילת השבוע (ראשון) נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח את האימאם חסן שלגומי ומשלחת צעירים מהקהילות המוסלמיות בצרפת ובלגיה. המשלחת הגיעה לישראל בכדי להכיר את הקהילות בישראל ביוזמת ארגון ELNET. זוהי פגישתם השנייה של הנשיא והאימאם שלגומי העומד בראש המשלחת, לאחר שהשניים נפגשו במסגרת ביקורו הרשמי של הנשיא בפריז השנה. האימאם שלגומי פועל שנים ארוכות בארצו לקידום היכרות וסובלנות בין דתית והוא הגיע בראש משלחת המורכבת מעשרות אימאמים, פעילים חברתיים, חברי מועצות ערים, ראשי קבוצות סטודנטים ואנשי תקשורת מוסלמים.

הנשיא ברך את האימאם שלגומי וחברי משלחתו על הגעתם לירושלים, העיר הקדושה לכל הדתות, והדגיש שמדינת ישראל מעלה על נס את חופש הדת והפולחן למאמינים בני כל הדתות. עוד התייחס הנשיא לאנטישמיות הגואה בעולם בימים אלו והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה הבין-דתי: "אנחנו חייבים לשתף פעולה. אנחנו צריכים להילחם באנטישמיות. מעולם לא הייתה ליהודים מלחמה עם האסלאם. העם היהודי סבל שנים רבות מגזענות ושנאה. מתינות דתית, לאומית ותרבותית היא הדרך האמתית להגיע לליבם של אנשים. היא הדרך הנכונה לחיות בה."

נשיא ועידת האימאמים הצרפתיים, האימאם חסן שלגומי הודה לנשיא והוסיף: "אני מודה לך על מאור פניך ועל קבלת הפנים החמה, תפילותינו הכנות לעילוי נשמתה של רעייתך. ביקרתי בעבר בישראל ובכל פעם אני חש כאילו זו הפעם הראשונה, לא רק בגלל קדושתה של העיר, אלא בגלל האוכלוסייה הרב-גונית, המודרנית, החיה בחירות, למרות כל האיומים והקשיים, דבר המדהים אותי כל פעם מחדש. בזמן האחרון הורגים באירופה אנשים רק מפני שהם יהודים. הורגים בצרפת אנשים רק בגלל יהדותם. בהיפר כשר, ובמוזיאון בבריסל – נרצחו חפים מפשע רק בשל יהדותם. המשלחת הזו מייצגת את התקווה, את הצורך והיכולת לגשר ולבנות אמון ואתה הנשיא מייצג את התקווה. הבעיה היא לא בדת, אלא באסלאם הפוליטי המנסה לסכסך בין יהודים למוסלמים. זו לא דת, זהו אסלאם פוליטי אשר יש להיאבק בו."

צילום: מארק ניימן/לע"מ

צעירה מוסלמית מבלגיה הנמנית עם המשלחת, סיפרה לנשיא בגילוי לב: "לפני שהגעתי לכאן היה לי דימוי איום ושלילי של ישראל, ראיתי בישראלים רוצחים וטרוריסטים. נגע לליבי לראות כאן איך אנשים שונים מדתות שונות חיים יחד בשלום, למרות ההיסטוריה הקשה. זו הייתה הרפתקה ששינתה עבורי את התפיסה על הכל. בעבר תמכתי ב-BDS ובחרם על ישראל, ואני יכולה להגיד באופן גלוי ששיניתי את דעתי. לישראל יש זכות להתקיים, מכבדים בה את זכויות האדם, והאנשים בה נדיבים ובעלי לב רחב. לא ידעתי את זה כי התמונה שמציירים באירופה שונה בתכלית. אני שמחה שבאתי לכאן לראות זאת בעיניי ולהבין את האמת."

צילום: מארק ניימן/לע"מ

2 תגובות

  1. ל א.א. מחיפה.
    ראשית – מיקום 'הקריה' בת"א
    אינו סוד צבאי, והוא ידוע לכל,
    כולל צילומים ופרסומים רשמיים בעיתונות הישראלית והעולמית.
    וכשאתה מביא 'אויב' אל לב ביתך ומבצרך,
    אתה 'מאותת' לו – עד כמה אתה בטוח בכוחך ויכולותיך, ובמקביל מקרין לו את אמונך בו!
    ובתרבות של איזורינו – לשני דברים אלו משקל רב מאד ביחסים בין ידידים וגם בין אויבים…

  2. לא מאמינה.מבאים אותו לגג של משרד הבטחון.להראות לו איפוא הוא נמצא, איזה בטחון.כבר לא סודי. הכל מותר לדבר ואף להראות. לי נראה מרוב בטחון .נקרא שאננות מאמין בהם.

Back to top button