איראןחדשות חוץמבזקים

הנשיא טראמפ אישר פעולה צבאית נגד איראן והציב לה אולטימטום

מאז הפלת המל"ט האמריקני אתמול (חמישי) לפנות בוקר על ידי משמרות המהפכה האיראניים מעל מיצרי הורמוז, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובכירים במערכת הביטחון והמודיעין בארה"ב דנים בתגובה חריפה שתעביר באופן ברור את המסר לאיראניים מצד אחד ותשמור על ההרתעה ומצד שני שלא תגרור את המדינות והאזור כולו למלחמה בלתי נשלטת שעשויה להידרדר ולגרום לטלטלה במזרח התיכון. מלחמה שבמהרה גם ישראל תמצא עצמה בפנים וכך גם המדינות השכנות הנתמכות על ידי האיראניים.

על פי דיווחים בארצות הברית הנשיא האמריקני טראמפ אישר תקיפות צבאיות נגד איראן כתגובה על הפלת המל"ט אך נמנע מלתת "אור ירוק" לפעולה הלילה לאחר יום של מתיחות גוברת. גורמים צבאיים ודיפלומטים ציינו כי לאחר דיונים אינטנסיביים בבית הלבן בין בכירי הממשל לביטחון לאומי ומנהיגי הקונגרס אושרה התקיפה באיראן.

גורמים רשמיים אמרו כי הנשיא טראמפ אישר תחילה תקיפה של מספר מטרות איראניות, כמו סוללות מכ"ם וטילים והמבצע היה בעיצומו כאשר ברגע האחרון החליט הנשיא לבטלו. "המטוסים היו באוויר וספינות המלחמה כבר מוכנות, אך לא ניתנה הפקודה לפעול", אמר בכיר בממשל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ערוצי תקשורת פנו לבית הלבן ולגורמים שונים בפנטגון על מנת לקבל תשובות על התוכנית לתקיפה ועל ההחלטה לעצור אותה, אך הם סירבו להגיב.

בתוך כך, נשיא ארה"ב טראמפ העביר הלילה מסר לאיראן באמצעות עומאן, לפיו הציב בפניהם אולטימטום לפתוח עמו במשא ומתן תוך פרק זמן מוגבל אחרת יצא בפעולה צבאית נגדה, כך אמרו בכירים איראניים. עוד ציינו הבכירים כי המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי מתנגד למשא ומתן עם ארצות הברית אך המסר הועבר אליו. בנוסף אמרו כי מתקפה נגד איראן תוביל להשלכות חמורות שישפיעו על האזור והעולם כולו.

2 תגובות

  1. אובמבה מספר 2 כאן לא נוהגים ברפיסות כאן המזרח התיכון מבינים רק כח

Back to top button