חדשות חוץמבזקים

פיצוץ אדיר הרעיד את אזור החוף המזרחי של ארצות הברית – צפו

שריפת ענק פרצה היום (שישי) במתחם בתי הזיקוק הוותיק והגדול ביותר בחוף המזרחי של ארה"ב בדרום פילדלפיה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים עוצמת הפיצוץ גרמה לרעידה של בתים במרחק רב עד לדרום ניו ג'רזי.

סגן שר ההגנה של פילדלפיה, קרייג מרפי, אמר כי "איש לא נפגע, אך עובד אחד התלונן על כאבים בחזה. האש פרצה בשעה 04:05 בבוקר (שעון ארה"ב) ובשעה 07:00 בבוקר עדיין הייתה אש, אמנם בעוצמה חלשה אך עדיין ללא שליטה". אמר.

התושבים שממזרח למתחם בית הזיקוק התבקשו להגיע למקלט ושהו בו במשך כשלוש שעות. הכבישים באזור נותרו סגורים עם תחילת האירוע כאשר מדובר בשעות העומס בבוקר, על מנת לאפשר לצוותי החירום לטפל באופן מהיר באירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מספר תושבי פילדלפיה סיפרו כי חלקים מהקירות בביתם התעופפו כתוצאה מעוצמת ההדף שגרם הפיצוץ. את הלהבות היה ניתן לראות מקילומטרים.

המתחם מורכב משני בתי זיקוק, Girard Point ו- Point Breeze, ומייצר 14 מיליון גלונים של נפט גולמי ביום. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי האש החלה במתקן ג'רארד פוינט.

5 תגובות

  1. כול פיצוץ וכול פעולת טרור קשורה בעקיפין לאירן. סביר להניח שאף אחד לא יקשר בין הפיצוץ לאירן, אבל פיצוץ במתקני זיקוק זועקים לשמיים שידה של אירן בעניין.

Back to top button