מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: יבאו לארץ נשים וניהלו רשת בתי בושת בבת ים ובאשדוד

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (ראשון) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד מיכאל רז'ץ (31), אשתו יבגניה רז'ץ (30), אולגה פרישצ'פוב (33), מיכאל פרי (31) וגריגורי סוקולוב (32) הכולל עבירות של קשירת קשר לפשע, סרסרות, פרסום שירותי זנות של בגיר, הבאת אדם לידי זנות, גרימה לעזיבת אדם את מדינתו לשם זנות, החזקת מקום לשם זנות, וכן עבירות של הדחה בעדות, עבירות סמים, עבירות מס ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, כל נאשם על פי חלקו בכתב האישום.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עוה"ד בן צור ואלעד דיין, בני הזוג רז'ץ ואולגה פרישצ'פוב החזיקו וניהלו רשת של בתי עסק לשם עיסוק בזנות, בדירות שונות בבת ים ואשדוד במהלך מרץ- מאי 2019. מיכאל רז'ץ היה אחראי על השמת הנשים בדירות, הדרכת הנשים אודות תנאי העסקתן, גביית חלקם של הזוג רז'ץ ופרישצ'פוב באתנן – בעצמו או באמצעות צד שלישי, אספקת ציוד לתפעול בית הבושת ותשלום דמי השכירות עבור דירות בתי הבושת, אותו שילם במזומן. יבגניה רז'ץ ופרישצ'פוב היו אחראיות, בין היתר, על קבלת שיחות מצרכני זנות ותיווכם לבתי הבושת, קבלת דיווח מהנשים בדבר סכומים שהתקבלו מלקוחות ומועדי הגעה ועזיבה של לקוחות, קבלת דמי האתנן לאחר איסופו על ידי צד שלישי, הדרכת הנשים בדבר תנאי העסקתן, ותיאום הובלות ציוד אל בתי הבושת. פרי נטל חלק מרכזי בתפעול פעילות העסק, לרבות קליטת ושיכון הנשים בבתי הבושת, עמידה בקשר מול הנשים, איסוף כספי האתנן מבתי הבושת, אספקת ציוד לבתי הבושת ותשלום דמי השכירות עבור בתי הבושת.

אילוסטרציה. צילום: pixabay

רז'ץ מואשם כי גרם לשש נשים לעזוב את מדינתן לשם זנות, וזאת בעשרה מקרים, בכך שהציע להן להעסיקן במתן שירותי מין בתשלום בישראל, תוך שהוא מבטיח להן כי במסגרת העסקתן יספק להן שכר הולם, מקום מגורים ולקוחות. לאחר הסכמתן, היה רז'ץ שולח להן כרטיסי טיסה לארץ, מנחה אותן כיצד לעבור את ביקורת הגבולות, מארגן להן מקום לינה בארץ ומשלב אותן בבתי העסק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יבגניה רז'ץ וגרגורי סוקולוב מואשמים כי איימו על מתווך הדירות, אשר בין השנים 2016 ל- 2019 השכיר לזוג רז'ץ ולפרישצ'פוב דירות ששימשו כבתי בושת וכן ניסו להניעו באמצעות איומים למסור הודעה שקרית בהליך החקירה או לחזור בו מהודעה שמסר במסגרת חקירה.

בנוסף, מיכאל רז'ץ, פרי וסוקולוב מואשמים בגידול, ייצור והחזקת סם מסוג קנביס במשקלים הנעים בין 277 גרם ל- 3.5 ק"ג, בדירות שונות ששכרו לשם כך אותם ציידו בציוד רב לגידול הסם.

מעצר – אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

בני הזוג רז'ץ ופרישצ'פוב מואשמים גם בעבירות מס, בכך שבתקופה הרלוונטית לכתב האישום הפיקו הכנסה עבריינית בסכום של לא פחות מ- 4,405,232 מיליון ₪, שלא דווחו לרשויות המס, ובגין כך הואשמו אף בעבירות של העלמת הכנסה, השמטת הכנסה ואי דיווח על פתיחת עסקים. בנוסף, הם מואשמים בעבירות הלבנת הון, בכך שבתקופה הרלוונטית לכתב האישום, הפיקו הכנסה עבריינית בסכום של 4,405,232 מיליון ₪, שהיא "רכוש אסור" על פי חוק איסור הלבנת הון. בנוסף, בתקופה זו עשו הנאשמים פעולות שיטתיות ועקביות ברכוש האסור, וזאת במטרה להסתיר את מקורו בעבירות ולהסוות בעלותן בו לשם שימוש עתידי, בניגוד לאיסור חוק הלבנת הון.

Back to top button