מבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר העבודה אבי גבאי מודה ועוזב: "אני מחזיר את המנדט שניתן לי"

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ אבי גבאי, נאם הערב (ראשון) בוועידת המפלגה.

"אני עומד בפניכם היום בפעם האחרונה כיושב ראש המפלגה" אמר ח"כ גבאי בפתח נאומו, "כפי שאתם יודעים, בבחירות הקרובות ליושב ראש, בחרתי שלא להתמודד והחלטתי גם שלא להיות חלק מרשימת המפלגה לכנסת הקרובה. ברמה האישית, לקחתי אחריות. עד הסוף כפי שנהוג לומר. ודווקא מהמקום של מי שלקח אחריות חשוב לי לשתף אתכם בכמה מחשבות. אינני אומר את הדברים הללו בכדי להסיר אחריות."

"קיבלתי מכם סמכויות ניהוליות מלאות. וכפי שגם כתבתי לאחרונה, אני נושא באחריות לתוצאה. אמנם היתה לצידי נבחרת אבל אני אחראי. אחרי שנתיים כיו"ר המפלגה אני יודע לומר שיש אלפי חברות וחברים נפלאים במפלגה שמוכנים לעשות ולהתנדב ללא תגמול. חברים שמאמינים בערכים ומעולם לא ביקשו לעצמם תגמול על כך.
אני יודע גם להעיד באופן חד משמעי, שדרכה של מפלגת העבודה, ערכיה, תפיסת עולמה, והתכניות שהיא מציעה למדינת ישראל הם הפתרונות הנכונים ביותר, הערכיים ביותר, והצודקים ביותר. שמעתי את זה במאות מפגשים, כנסים וחוגי בית אותם קיימנו לאורכה ולרוחבה של ישראל." אמר גבאי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ישראלים רבים, גם בימין, יודעים שנצטרך להיפרד מהפלסטינים, ויודעים שאין דבר כזה מדינה יהודית שאזרחיה לא שווים, ויודעים שהם רוצים מדינה עם ערכי מוסר יהודיים של כל ישראל ערבים זה לזה. ויודעים שהם רוצים כלכלה צודקת, שבה המדינה לוקחת אחריות על האזרחים שלה. אלו הם בדיוק תפיסות העולם שלנו. אבל, לצד היתרונות העצומים הללו, אנחנו לא מצליחים לשכנע את אותם אנשים טובים להצביע על פי העמדות שלהם ושלנו. משהו בדרך שבין הרעיון לבין המעשה, בין ערכים לבין המציאות – נשאר כל הזמן תקוע." אומר גבאי ומוסיף, "מצביעים רבים במחנה שלנו, כולל חברי מפלגה, אמרו ואומרים לנו: "הצבענו למי שחשבנו שיוכל להחליף את נתניהו. הצבענו לאחרים למרות שאנחנו מאמינים בדרך שלכם." אני שומע את הקולות שמדברים על חידוד מסרים, שיקום, לא להתחנף לימין ועוד. זה נחמד בשביל פריימריס אבל אני מציע לגעת באמת. בבעיה האמיתית. בעיניי, הכל מתחיל בתרבות – ואת התרבות צריך לשקם. כדי לשקם צריך לשחרר את מה שתקוע: תקוע בתהליכים פנימיים מתישים וארוכים, תקוע במבנה מוסדי וארגוני מיושן, תקוע בקוצר רוח ובביקורתיות קיצונית, תקוע בקרבות חצר, מחנאות ופלגנות פנימית.
אלו הדברים שבהם המפלגה תקועה. אלה הדברים אשר מחייבים שיקום ושינוי. ואת כל זה הציבור רואה, רואה ובוחר בכל פעם בכוכב התורן של מערכת הבחירות.
וזה גם מה שלא מאפשר להביא למפלגה כוחות חדשים. זה לא ניתוח של בדיעבד."

אבי גבאי. צילום: רענן כהן

"לאורך כל השנתיים האלה ניסיתי לצרף כוחות פוליטיים למפלגה. ובכל פעם פגשתי את אותה התגובה: – פחד. פחד של אנשים חזקים שמפחדים מהתרבות שלנו. אני מאמין בדרך שלכם – זה גם הם היו אומרים לי. תראו את אהוד ברק ויאיר גולן. הם לא באים. אין להם עמדות אחרות משלנו. מידיעה מלאה." אמר גבאי.

גבאי מודה כי לא הצליח לעמוד במשימה שהציב לעצמו ואמר כי "במהלך השנתיים האחרונות, קיוויתי שיעלה בידי להצליח לשנות את התרבות הזאת. אבל אי אפשר לשנות את מי שלא רוצה להשתנות. ניסיתי לספר סיפור מעניין וחדש יותר לציבור הישראלי על מפלגת העבודה. לצערי לא הצלחתי במשימה זו, הציבור שמע את רעשי התרבות ולא את הסיפור שלנו. כל ראיון תקשורתי התחיל והסתיים בתוצרי התרבות ולא בסיפור וערכים. בחודשיים האחרונים שלפני הבחירות, רק אחרי שכל רעשי הרקע הפנימיים קצת נרגעו, הציבור נחשף לסיפור, לדרך, לתכניות והתגובות היו מצויינות. בכל מקום שמענו שהקמפיין מצוין. שאנחנו המפלגה היחידה שבאה עם תכניות. אבל לצערי אנשים לא הצביעו לסיפור שלנו אלא לסיפור המפלגה הגדולה. זה כבר היה מאוחר מדי. כל זה היסטוריה."

גבאי לפני סיום התייחס לסכסוכים הפנים מפלגתיים בעבודה ואמר, "אנחנו עומדים כעת בפני מערכת בחירות חדשה ומפתיעה, אני קורא לכל המועמדים שלנו, ולכם חברי הועידה  – הפנו את כוחכם לציבור! אל תמשיכו במעגל השוטה של עיסוק בתהליכים פנימיים ושיטות בחירה. השבועיים האחרונים המחישו עד כמה יכול העיסוק הזה לגרור מטה את כולנו. עד כמה הוא מייאש את התומכים שלנו. מי רוצה לקרוא על המפלגה שלו בבתי המשפט ? תנו גיבוי למי שיבחר וקבלו את דין הבוחר. יש בחוץ ישראלים רבים שהתאכזבו מההצבעה האסטרטגית שלהם. תנו להם לחזור הביתה. את הועידה הבאה יכנס כבר יושב או יושבת הראש הבאה של המפלגה. אני רוצה למסור מכאן, למי שזה לא יהיה – איחולי הצלחה. השנתיים האחרונות היו עבורי זכות גדולה. ואני מוקיר ומודה על ההזדמנות הזו. אני רוצה לפנות מכאן לחברי מפלגת העבודה בכל הארץ, לפעיליה ולתומכיה הרבים. ולהגיד לכם תודה מכל הלב. מכם שאבתי את הכוח ואת האמונה, ואליכם אני מחזיר את המנדט שניתן לי."

תגובה אחת

Back to top button