בריאותמבזקים

החשיבות של ביטוחי הבריאות הפרטיים

כאשר אנו חולים בשפעת אנו מבקרים אצל הרופא ומקבלים את כל הטיפולים הנדרשים המכוסים בחוק הבריאות הממלכתי. את חשיבותו של ביטוח בריאות פרטי מגלים רבים רק כאשר הם זקוקים לשירותים נוספים שאינם נמצאים בביטוח הבריאות הפרטי ואפילו לא בשירותים המשלימים. אך, אז מאוחר מדי כדי לשנות את הכיסוי הביטוחי ולהצטרף לביטוח הפרטי. במאמר זה נעמוד על החשיבות הגבוהה של ביטוחי הבריאות הפרטיים.

מה חסר בביטוח הבריאות הממלכתי והשב"ן?

בעוד הביטוח הממלכתי המוענק על ידי קופות החולים מעניק כיסוי למקרים רפואיים בסיסיים הביטוחים המורחבים (השב"ן) מוסיפים גם חלק מהכיסויים לטיפולים במחלות קשות. עם זאת, תרופות שאינן נכללות בסל הבריאות אינן משולמות ולפעמים נדרשים אלפי שקלים על מנת להציל את חיי בני המשפחה האהובים עליכם כל כך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, כאשר מתגלה מצב רפואי קשה אתם מעוניינים לקבל חוות דעת שנייה, לפתוח דלתות להשתלות וטיפולים במוסדות בעלי מוניטין וניסיון מעבר לים ולעשות כל שביכולתכם על מנת להחזיר את החולה לארץ בריא בדיוק כפי שהוא היום. לכן, אתם זקוקים לביטוח בריאות פרטי.

מה כוללים ביטוחי הבריאות הפרטיים?

הביטוחים הפרטיים כוללים מגוון רחב של כיסויים ביניהם ניתן למנות:

בחירת הרופא המנתח: בדרך כלל הביטוח הרפואי הקהילתי יציע לכם לגשת לניתוח ללא אפשרות לבחור את המנתח כלל או לבחור מתוך רשימת המנתחים הנמצאים בהסדר. בביטוח בריאות פרטי איכותי אתם יכולים לבחור את המנתח שלכם בהתאם להתמחות המיוחדת שלו, להמלצות ולניסיון שצבר בניתוח המיוחד שאתם צריכים. במקרים רפואיים נדירים לבחירת המנתח יש חשיבות עצומה.

כיסוי נרחב לניתוחים וטיפולים בחו"ל: ישראל אמנם מעסיקה אלפי רופאים ומנתחים מומחים שבצעו ניתוחים רבים לאורך השנים. אך, לעתים, נדרשת התמחות מיוחדת שאין בארץ או שימוש במכשור מתקדם אליו צריך להמתין בתור במשך חודשים ארוכים.

במקרים דחופים כאלה הביטוח הפרטי הופך להיות עניין של חיים ומוות. כאשר אתם יכולים לצאת בטיסה למרכז רפואי מתקדם מעבר לים, באירופה או בארה"ב ולקבל אפשרויות נוספות שעדיין לא קיימות בישראל. העלות של כל יום אשפוז בחו"ל היא גבוהה מאד וללא תרומות פרטיות או פוליסת ביטוח בריאות פרטי טובה לא תוכלו לקבל גישה לכל הטיפולים הללו.

כיסוי לתרופות מצילות חיים: סל התרופות מתעדכן כל שנה, אך תמיד יהיו תרופות שעדיין נמצאות מחוץ לסל. תרופות אלה יכולות להיות ההבדל בין ניצחון מוחץ לסוג סרטן או מחלה נדירה לבין הפסד במערכה. באמצעות הביטוח הפרטי תוכלו לקבל כיסוי או השתתפות בתרופות הללו ולאפשר למטופל לצלוח את מאבקו במחלה.

האם ניתן לעשות ביטוח בריאות כאשר מופיעים הסימנים הראשונים של המחלה?

למרבה הצער כאשר המחלה כבר מופיעה בגוף, גם אם מדובר רק בסימפטומים הראשונים שלה, כבר לא ניתן לבטח את החולה. אם יעשה ביטוח רפואי המחלה הזו תכנס לרשימת ההחרגות. לכן, חשוב לעשות ביטוח רפואי פרטי מוקדם ככל האפשר. כאשר אתם עדיין בריאים.

חשוב להבין כי ביטוחים פרטיים מבוססים על עקרונות סטטיסטיים. האנשים הבריאים שאינם משתמשים בפוליסה היום מממנים למעשה את האנשים שחלו וחברת הביטוח מפצה. לכן, חברות הביטוח הפרטיות (בניגוד לקופות החולים) לא מטפלות במקרים של אנשים שהיו חולים קודם לרכישת הפוליסה.

כמה עולה ביטוח הבריאות הפרטי?

מחירי הביטוחים הפרטיים משתנים בהתאם לגיל המבוטח, מצבו הרפואי ואורח חייו. אדם בריא וצעיר ישלם סכום נמוך יותר מאדם מבוגר ממנו. לכן, על מנת לקבל הצעת מחיר לביטוח פרטי חשוב למלא שאלון רפואי הכולל סקירה של מצבו הרפואי של אדם והנטייה הגנטית (המשפחתית) לחלות במחלות שונות. את השאלות הללו ניתן למלא גם מול נציג שירות טלפוני וגם באמצעות אתר האינטרנט של חברת הביטוח.

לסיכום, נציין כי במקרה של תביעה כדאי להיות מבוטחים בחברה גדולה בעלת אתר אינטרנט מתקדם ושירות לקוחות מקצועי ואדיב שיכול לסייע במהירות לקבל את המידע הדרוש והפיצוי במקרה שאתם זקוקים לו. חשוב לבטח את כל בני המשפחה מגיל צעיר על מנת שיזכו למטרייה שלמה של כיסויים בעת הצורך. חשוב לזכור, כי למרבה הצער גם ילדים קטנים  עשויים לחלות במחלות קשות או ממאירות ולהזדקק לטיפולים דחופים מצילי חיים בארץ ובחו"ל.

 

Back to top button