חדשות הארץמבזקים

השר ארדן: "עלינו להגיב להתקפות בלוני הנפץ ועפיפוני התבערה"

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן השתתף היום (שלישי) בכנס דיני מלחמה של ארגון 'שורת הדין' ואמר כי "היום האו"ם מאפשר את הטרור והמצב הזה חייב להיפסק"

השר ארדן התייחס בנאומו בכנס שורת הדין השלישי, לשימוש שעושים ארגוני הטרור בדין הבינלאומי ואמר כי "הדין הבינלאומי, שתוכנן גם כדי לחזק את ההגנה על אזרחים במלחמות, נותן היום יתרון לארגוני הטרור ומערער את היכולת של המדינות הדמוקרטיות להגן על אזרחיהן. זה אבסורד וזה דבר שאי אפשר לקבל שארגוני הטרור משתמשים באופן מודע במשפט הבינלאומי ובחופש במדינות הדמוקרטיות כדי לקדם את מטרותיהן הרצחניות. דיני המלחמה והאמנות המעצבות אותן חייבים להשתנות. אנחנו לא יכולים לקבל מצב שבו הדין הבינלאומי משרת מחבלים ואי אפשר להכריח את המדינות הדמוקרטיות להילחם נגד מחבלים צמאי דם כשידיהם כבולות".

השר גלעד ארדן

"מרכיב מרכזי במאמץ הזה הוא לדרוש שינוי ורפורמות במוסדות הבינלאומיים שממלאים תפקיד מרכזי בעיצוב הדין הבינלאומי, כמו האו"ם, שמאפשרים לטרור להתרחש על ידי מתן לגיטימציה למחבלים בזמן שהם מבצעים דה-לגיטימציה למדינות שומרות חוק. היום האו"ם מאפשר את הטרור והמצב הזה חייב להיפסק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר ארדן התייחס לגישה המעוותת של האו"ם לטרור שמתבטאת בנכונותו לתת לגיטימציה למחבלים בכירים שמעורבים גם בפעילות פוליטית, "ראינו זאת לאחרונה כששליח האו"ם ללבנון שיבח את הפגישה עם סגן מזכ"ל חיזבאללה ואפילו המליץ על ספרו. אם זו הגישה של האו"ם, אזי שמו הנכון יותר של השליח צריך להיות "שליח האו"ם לחורבן לבנון". אין איום גדול יותר על היציבות של לבנון מחיזבאללה ופטרוניו בטהראן. במלחמה הבאה לישראל לא תהיה ברירה אלא לפגוע באתרי הרקטות של חיזבאללה ובתשתיות של לבנון המשמשות למטרות צבאיות. חיזבאללה יביא להרס רב על לבנון אם ינסה לתקוף את ישראל וחיזבאללה יחד עם ממשלת לבנון ישאו באחריות להרס המאסיבי הזה. אני מקווה שבאו"ם שומעים אותי ואני בטוח שזו התוצאה המוצדקת של דיני המלחמה שצריך להחיל במצב שכזה".

השר גלעד ארדן

"השר ארדן התייחס לסדנא הכלכלית בבחריין ולסרבנות הפלסטינית ואמר כי "גם כאשר ארה"ב, מדינות ערב ומשקיעים מרחבי העולם, מתכנסים יחד בסדנא הכלכלית בבחריין ממש ברגע זה כדי לדון בהשקעות בכלכלה הפלסטינית, אבו מאזן נלחם על זכותו להשקיע בטרור".

"כל הדמוקרטיות חייבות להתנות את סיוען לרש"פ בהפסקת תשלומי הרש"פ למחבלים, והמנהיגים הפלסטינים שמעורבים בתשלומים אלה, צריכים לשאת באחריות לפי חוקי מימון טרור. ובהתחשב בכך שיש קשר ישיר בין תמריצי הטרור הללו לבין רצח אזרחים, תשלומים אלו עשויים להיות פשעי מלחמה מי שמשלם למחבלים צריך לשלם על כך מחיר בכלא! איפה האו"ם וועדות החקירה שלו שיחקרו את הנושא הזה? לא אכפת להם מהרווחה של הפלסטינים?"

השר ארדן התייחס לשיגור בלוני התבערה על ידי חמאס ואמר כי "בלוני נפץ ועפיפוני תבערה יכולים להרוג וזאת מעבר לנזק שנגרם לחקלאות, לסביבה ולנזק הפסיכולוגי שנגרם לילדי הנגב. עלינו להגיב להתקפות הללו כפי שאנחנו מטפלים בכל איום טרור אחר. קראתי לצה״ל מתחילת הדרך לפגוע באותם מחבלים בדיוק כמו שנלחמים במשגרי הרקטות והואשמתי על ידי מנהיגי חמאס בגזענות ובקיצוניות. הגורמים הבינלאומיים יכולים לכתוב כמה דו״חות שהם רוצים, ישראל תמשיך לעשות כל מה שצריך כדי להגן על עצמה".

זו השנה השלישית שארגון ״שורת הדין״ מקיים את הכנס השנתי שלו, כאשר השנה נערך האירוע תחת הכותרת של עיסוק בדיני מלחמה וסוגיות משפטיות בשדה הקרב. הארגון, בראשות עו״ד ניצנה דרשן לייטנר, עוסק בתביעות ענק כנגד ארגוני טרור בבתי משפט בינלאומיים במטרה להשתמש בכספים כדי לפצות קורבנות טרור ומשפחותיהם באמצעותם.

השר גלעד ארדן

2 תגובות

  1. נו אז אמרת מר ארדן, תכלס בשטח לא קורה כלום
    אתה מתנפח בתקשורת אבל בחדרי חדרים אתה מלקק לביבי
    כמו כל מפלגת הליכוד, אתם לא מעזים לדבר עם ביבי על הטרור
    לא מעזים לבקר אותו, לא מעזים להפליץ לידו,
    שישרף כל הדרום, העיקר להיות נאמנים לביבי
    בשביל תיק בממשלה,תלכו לעזאזל כל אנשי הליכוד
    חייבים מנהיג ימני אמיתי.

  2. תפסיק לבלבל את המוח ארדן הקטנטן אתה לא קובע כלום ופטרונך נתניהו לא עושה כלום.לשון מדברת גדולות וידיים שלבלונים ולרקטות מונפות.

Back to top button