פרויקט הייעור הביטחוני נגד ירי ישיר של מקלעים וטילי נ"ט מעזה
קק"ל, יחד עם משרד הביטחון והרשויות בעוטף עזה, מרחיבים את פרויקט הייעור הביטחוני. במסגרת הפרויקט עובדי קק"ל מרחב דרום יינטעו מאות עצים במטרה לשמור על תושבי העוטף מירי ישיר, כפי שקרה כבר מספר פעמים בשנים האחרונות.
כבר לפני מספר שנים החלו בקק"ל לנטוע עצים בוגרים בצידי דרכים וישובים בעוטף עזה, בצד הפונה אל עבר הרצועה. הנטיעות, שקיבלו את השם "ייעור ביטחוני" נולדו כחלק מתכנית של קק"ל להגן על התושבים ומשתמשי הכביש באזור עוטף עזה נגד ירי ישיר של מקלעים וטילי נ"ט. כעת הודיעו בקק"ל ובמשרד הביטחון כי הם מרחיבים את הפרויקט וכי קק"ל תחל בנטיעת עצים לאורך כביש 34 וכבישים נוספים באזור. את הפרויקט מממנת קק"ל במלואו, מנטיעות העצים ועד תחזוקה, גיזום וטיפול לאורך השנה.
בשלב א', בוצעו נטיעות ביטחוניות במבואת הישוב נתיב העשרה, בתוך הישוב, לאורך כביש 232 וסמוך לישוב כפר עזה. כעת מתכננים בקק"ל להתחיל בנטיעות נוספות בכביש 34, מהכניסה לקיבוץ ארז ולאורך הכביש, באזור בו התרחשה פגיעת הנ"ט ברכבו של משה פדר ז"ל לפני כחודשיים. בנוסף, מתכננים בקק"ל, לקיים נטיעות ביטחוניות גם באזור צומת נירעם, קיבוץ מפלסים, ואף באזור הכביש סמוך לאנדרטת החץ השחור, שם בעבר חטף אוטובוס טיל נ"ט מיד לאחר שהוריד חיילים לסיור באנדרטה.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
דני גיגי, מנהל מרחב דרום בקק"ל, סיפר: "אנו מבצעים נטיעות נוספות ומרחיבים את פרויקט הייעור הביטחוני משתי סיבות עיקריות – מענה ביטחוני נגד כינון ישיר למניעת פגיעה באזרחים ומכוניות, ומענה אסתטי שלא יפגע בנוף של מערב הנגב. אנו מאמינים כי לתושבים בעוטף עזה מגיע לחיות בסביבה פורחת וירוקה ולא במוצב צבאי ומסיבה זו החלטנו לקיים את הנטיעות כפתרון שעונה על שתי הסוגיות. בחלק מהמקומות העצים יחליפו קירות שהציבו בצה"ל, או סוללות עפר. כל הנטיעות, מרגע הקמת הפרויקט, כולל תחזוקה שוטפת במהלך השנה, במימון מלא של קק"ל. יש לנו צוות ייעודי שמטפל בעצים ואחראי על פרויקט הייעור הביטחוני ואנו מעריכים כי תוך ארבעה חודשים יסתיים שלב הנטיעות. העצים שנבחרו הם סוגים שונים של עצי אקליפטוס בשל הצימוח המהיר שלהם והפריחה הרחבה שמשמשת כמגן במקרה זה".
את "החכמה הזאת" כבר גילו מייד לאחר קום המדינה כל כבישי הנגב ניטעו 3 שורות אקליפטוסים וקזוארינות משני צידי הכביש כדי להסוות תנועה על הכבישים מסיבה ביטחונית וכן לאפשרות ריכוז כוחות תחת מסתור. את הקרדיט יש לייחס לבן גוריון בביצוע אגף היעור של קקל עם עבודה ייזומה לעולים חדשים שהגיעו בחוסר כל. מאידך מאז למדנו שמהר יותר צומח עץ השיטה