טכנולוגיהמבזקים

ראש מערך הסייבר: "איראן היא איום סייבר מרכזי על המזרח התיכון"

ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא בשבוע הסייבר: איראן היא איום סייבר מרכזי על המזרח התיכון. 68% מהחברות במשק חוו בשנה האחרונה מתקפת סייבר או ניסיון לה

"איראן ושלוחותיה ממשיכות להיות איום סייבר מרכזי על המזרח התיכון", כך אמר היום (רביעי) יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, בכנס שבוע הסייבר באוניברסיטת ת"א. "ישראל ערוכה מול איומי סייבר, יש לנו את היכולת להגיב בעוצמה מול תוקפי סייבר, לא בהכרח באותו התווך בו תקפו".

אונא הציג נתונים לפיהם האיראנים הם בין חמשת השחקנים המדינתיים הפעילים במרחב הסייבר. הנתונים מראים כי האיראנים פועלים באופן שוטף ולאורך זמן במתווה תקיפה רחב הכולל תקיפות למטרת איסוף מודיעין, תקיפות לשינוי תודעה, וכן תקיפות שמטרתן פגיעה והרס מערכות. איראן היא בין המדינות הבודדות שמבצעות תקיפות הרס, בעיקר נגד מדינות המפרץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: שבוע הסייבר הלאומי, חן גלילי

בין המגמות החדשות והנפוצות כיום של משטחי תקיפה בעולם הסייבר שהציג אונא: מיקוד נוסף של תקיפות בשרשרת האספקה, תקיפות כופרה ממוקדות מול תאגידים גדולים, ריבוי משמעותי של גילויי חולשות ותשתיות טכנולוגיות שונות וצמצום משמעותי מזמן זיהוי החולשות ועד לניצולם.

אונא הציג בכנס, שמתקיים השבוע בהובלת מערך הסייבר ומרכז בלווטניק באונ' ת"א, תוצאות חדשות של סקר שהוביל מערך הסייבר הלאומי בקרב חברות במגזר הפרטי, ממנו עולה כי 68% מהחברות במשק חוו בשנה האחרונה לפחות מתקפת סייבר אחת או ניסיון לכך, מכל סוג שהוא, על הארגון שלהם. 63% מהמדווחים על אירועי סייבר ציינו גם שלא נגרם נזק כתוצאה מכך.

עוד עולה מהסקר כי 84% מהחברות מייעדות תקציב להגנת סייבר, וכי 80% מצהירות כי נושא הגנת הסייבר מקבל אצלן סדר עדיפות גבוה, במיוחד בקרב חברות מתחום המידע והתקשורת ובקרב חברות עם פעילות בין-לאומית. בנוסף, ב-75% מהחברות כבר יש ממונה סייבר. כמו כן, כ-60% מהארגונים נוהגים לעדכן את הדירקטוריון שלהם לפחות אחת לרבעון בנושא הגנת סייבר.

זאת ועוד, מהסקר עולה כי הסיבה העיקרית להשקעה בסייבר היא רמת מודעות גבוהה של ההנהלה לנושא. מודעות גבוהה של ההנהלה לנושא הסייבר עלתה בשכיחות גבוהה יחסית בארגונים עם פעילות בינלאומית.

על הסקר השיבו 300 חברות המהוות מדגם מייצג של המגזר הפרטי בישראל וכלל חברות מענפי המשק השונים. הסקר בוצע בהזמנת מערך הסייבר הלאומי על ידי חברת הסקרים M.I.S.

Back to top button