מבזקיםפוליטי / מדיני

ישראל חתמה על שורת הסכמים בילטרליים עם צ'ילה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה, בלשכת רה"מ בירושלים.

בפגישה השתתפו גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד המדע רן בר, ובכירים נוספים. מהצד הצ'יליאני השתתפו שר המדע Andres Couve, מנכ"ל משרד החוץ Patricio Torres ובכירים נוספים.

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב בפגישה כי "לישראל ולצ'ילה יש דברים רבים מן המשותף. אנו חולקים את ערכי הדמוקרטיה וזכויות אדם, שנינו דוגלים בכלכלות שוק ושנינו עשינו דבר או שניים כדי לקדם את הערכים הללו במדינותינו. אנו מאמינים ביזמות וביצירתיות. יש לנו כלכלות קטנות למדיי אך תוססות מאוד. מדינות אמריקה הלטינית מכירות בכך וביכולותיה של צ'ילה בהקשר הזה, כפי שמדינות במזרח התיכון והעולם מכירות ביכולותיה של ישראל כמדינת חדשנות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנו שתי מדינות שהצטרפו לאחרונה ל-OECD, והישגינו זוכים לעניין רב ולהשקעות זרות מכל העולם. השגנו הרבה לחוד, אך אני מאמין שנוכל להשיג הרבה יותר ביחד, משום שתחומים רבים כל כך מתלכדים." אמר ראש הממשלה.

"דיברנו בקצרה כעת, כפי שעשינו בברזיליה, על הדרך להעמיק את שיתוף הפעולה בין צ'ילה לישראל, ברמה הממשלתית ולא פחות חשוב, בין חברות במגזר הפרטי. כשנפגשנו לאחרונה בהשבעתו של הנשיא בולסונארו בברזיל, התחייבנו לשדרג את שיתוף הפעולה הזה, ואנו ממשים את ההתחייבות הזאת היום." אמר נתניהו והוסיף, "כבר חתמנו על חמישה הסכמים ונחתום כעת על עוד שלושה הסכמים בין המשרדים הרלוונטיים. זה יקדם את היכולות וההזדמנויות שלנו לנצל את ההזדמנויות ולעמוד באתגרים. נוכל לעשות זאת טוב יותר ביחד."

ראש הממשלה הודה לנשיא צ'ילה ואמר לו, "אני מצפה להמשך הדיון בשיחה עם משלחתך, ובהמשך לארח אותך ואת רעייתך ססיליה בביתנו, שם נוכל לרומם את הידידות בינינו לגבהים חדשים. ברוך הבא, חבר".

ראש הממשלה נתניהו ונשיא צ'ילה פיניירה השתתפו בטקס חתימה על שורת הסכמים בילטרליים: מזכר הבנות בנושא תכנית לשיתוף פעולה מדעי בין משרד המדע והטכנולוגיה של ישראל והוועדה הלאומית למחקר מדעי וטכנולוגי של צ'ילה, הסכם שירותי אוויר בין הממשלות והצהרת כוונות בנושא שיתוף פעולה בתחום הבריאות והרפואה בין משרד הבריאות של ישראל ומשרד הבריאות של צ'ילה.

Back to top button