חדשות הארץמבזקים

ראשי סניף הליכוד באילת: "היום יום הדין, לא נוכל לעבור לסדר היום"

לאחר שקיבלה השבוע, ועדת הכספים של הכנסת, פה אחד את הצעתו של שר התחבורה – בצלאל סמוטריץ, לדחות את סגירת שדה דב בשלוש שנים ובטרם התקבלה החלטת ראש הממשלה – בנימין נתניהו בעניין, התכנסה הערב (רביעי) מועצת העיר אילת לדיון חירום באוהל המחאה הממוקם בחזית שדה דב. מועצת העיר אילת דנה במשמעויות ההרסניות על חיי תושבי אילת על רקע כוונת ראש הממשלה לסגור את שדה דב ואישרה פה אחד את תכנית ההמשך למחאה נגד סגירת שדה דב הכוללת כיבוי כליל של אורות העיר ביום ראשון הקרוב ומיום שני יצבאו את שדה דב המוני תושבי אילת וככל שיידרש, ייאזקו על הגדרות.

מועצת העיר אילת פנתה בזעקה, כאב ודאגה לראש הממשלה, להפעיל את סמכותו באומץ ולעצור את פינוי שדה דב. מועצת העיר אילת דורשת מראש הממשלה לקדם את הצעת החוק של שר התחבורה ובתווך של שלוש השנים, למצוא לעיר אילת חלופות תחבורתיות ראויות ולשבת עם הנהלת העירייה להכנת תוכנית אסטרטגית מתוקצבת שתביא לשיפור מתמיד של איכות החיים של תושבי העיר אילת. מועצת העיר אילת מבהירה ומדגישה שהכאוס שיווצר כתוצאה מהסגירה יתגלגל לפתחה של ממשלת ישראל והעומד בראשה. ״ביום ראשון הקרוב נכבה את האורות בעיר אילת, ובבוקר יום שני, נגיע בהמונינו להיקשר על גדרות שדה דב״ כך החליטו פה אחד חברי מועצת העיר אילת.

ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי פתח את הישיבה בקביעה: "זו שעת צרה אמיתית לעיר אילת! לסגור את שדה דב, זה להמיט כליה על העיר אילת". סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי הביא בפני המועצה את ממצאי הדו״ח שביצע הכלכלן דוד בועז הנוגעים למשמעויות ההרסניות בסגירת שדה דב, בדגש על ענף התיירות עליו נשענת כלכלת העיר. בדו"ח מציין דוד בועז כי הרחקת אילת מת"א תגרום לירידה שנתית של 13% בכניסות לעיר של תיירים מקומיים ובירידה של כ-850,000 לינות. כמו כן, 1,400 חדרי מלון יהיו צפויים להיסגר וכך גם מאות בתי עסק מכלל 7,500 עסקים קיימים בעיר אילת. עוד מוסיף בועז, כי התוצר של אילת (המוערך בכ-12 מיליארד) צפוי לרדת בכ-10%, מתוך כ-30,000 מועסקים צפויים להיות כ-3,000 מובטלים וערך הנכסים (המוערך בכ-300 מיליארד שקל) צפוי לרדת בלפחות ב-5%. הירידה בתוצר תביא כמובן לקיטון בהכנסות ממיסים של המדינה. הנזק הישיר בלבד הינו אובדן תוצר של 1.2 מיליארד שקל לשנה וירידה של 15 מיליארד שקל בערך הנכסים בעיר. מתוך כך, נזקי האבטלה האמיתיים לא יתבטאו בתשלומי אבטלה, אלא בנטישת העיר ובפגיעה בחוסנה האסטרטגי של אילת. הנזק המהוון לכלכלת אילת, יהיה גדול בהרבה מאיבוד הכנסות שהמדינה צפויה לקבל באופן חד פעמי ממימוש החלופה לשדה דב הקיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות עיריית אילת

סטס דינקין, סגן ראש העירייה קרא גם הוא תיגר ואמר: "לצערנו, הממשלה מוציאה את העיר למכירה פומבית". מתן בארי, סגן ראש העירייה שיזם את דיון החירום באוהל המחאה קרא כמו שאר חברי המועצה, להסלים את המאבק. עו״ד סימה נמיר, המשנה לראש העירייה: "ראש הממשלה פוגע בעיר אילת, בילדים שלנו, בחולים, בחיילים, בסטודנטים, בכלכלה ובעיר כולה״. משה אלמקייס: ״מי שלא אילתי, לא יבין לעולם את מה שחווים התושבים״.

כל חברי המועצה לצד ראש העירייה: אלי לנקרי, סטס דינקין, מתן בארי, סימה נמיר, אלי דהן, מומו ביטון, חן בן אפרים, שמוליק שלם ומשה אלמקייס היו תמימי דעים שיש לסגור את העיר, אין יוצא ואין נכנס עד שתשתנה ההחלטה הרת האסון שנגזרה העיר אילת.

לצד פניה אישית ראש עיריית אילת לראש הממשלה ולכל חברי הכנסת, פנו היום (ד׳) ראשי סניף הליכוד באילת, ברוך קבלו ועיוש אלמליח לכל שרי הליכוד. "בשנים האחרונות ובעיקר בשבועות האחרונים העיר אילת נאבקת על חייה בעקבות החלטת ממשלת ישראל לסגור את שדה דב המשמש כעורק חיים וכתחנה המרכזית של העיר אילת ותושביה, יותר מתמוה בעינינו שכאשר העיר נאבקת ומדממת אתם שרי הליכוד בוחרים לא להשמיע קול ולהסתתר במקלט שברחוב בלפור… שתיקתכם חמורה! במיוחד וזאת משום שאנו יודעים את עמדתכם כפי שבאה לידי ביטוי עשרות פעמים והאומרת שאתם נגד פינוי שדה דב !! והנה עכשיו כאשר אתם נמצאים כנראה בעמדת המתנה לקבלת תפקידי שרים אתה בוחרים להעלם מתחת לרדאר התקשורתי ולזנוח את העיר שכל כך פירגנה והעניקה לתנועת הליכוד בבחירות את מחצית מבוחריה!!!!!! שרינו, אנו מצפים מכם להשמיע קול ולפנות לראש הממשלה בדרישה לשנות את החלטתו, ברור לכם שלא נוכל לעבור לסדר היום אם ותמיכתכם לא תשמע, היום יום הדין של אילת!" כך נכתב במכתב שהופץ על ידם לכל שרי הליכוד.

7 תגובות

  1. שלום לכולם , לרוב אינני נוטה להגיב בפורומים , אולי מפני שאין בכך שום כח ממשי לשינוי. אולם הפעם אחרוג הפעם ממנהגי ואגיב. בשנה אני מבלה עם משפחתי באילת , עיר יפהפיה שיש בה תחושת חופש ודרור , שתושביה נעימים ומסבירי פנים .
    אינני מבינה מדוע אין רכבת ישירה מהמרכז לאילת . מדוע הרכבת מסתיימת בבאר שבע ,? סגירת שדה התעופה בתל אביב , עניין סגור וגמור , הקרקע שווה מאות מיליונים , והכי ידוע שממון יקר מנפש . מדוע לא בונים שדה תעופה באשדוד / באשקלון כדי לפתור את הבעיה ? ישנן פתרונות רבים , אולם הבעיה היא שהעם שלנו טיפש והוא משלם , במקום להיות מאוחדים , אנחנו נופלים לידי פוליטיקאים שמלבים את השד העדתי . מה זה משנה , מרוקאי , עירקי , אשכנזי .. מה זה משנה ביבי, ברק , גנץ .. הרי הכל אותו דבר .
    אנחנו כולנו יהודים , אז במקום להיות מפולגים ובכך חולשותינו… במקום לשנוא , נאהב אחד את השני . זכרו , רק אהבה מביאה אהבה , רק בדרך של קבלת האחר , נוכל ליצור שינוי .
    בהצלחה לתושבי אילת

  2. תצביעו לאהוד ברק, שבתקופתו בראשות הממשלה בחן הקמת קזינו באילת. פעם אחת תראו לנתניהו שאתם לא בכיס שלו, אפילו שהוא מספר לכם שקרים ומפיץ שנאה. תצביעו ברק והערבה תפרח.
    או שאתם אוהבים להתבכיין ולגסוס ממחלות אבל להרגיש שאתם בשלטון

  3. ידעתם על מעלליהם של הנוכל והשקרן נתניהו ועל כל חברי ממשלתו המושחתים ובכל זאת באפריל הצבעתם עבורם אס עכשיו תאכלו את הדייסה שבישלתם .
    אתם עוד תצביעו למושחתים בספטמבר .

  4. איזה תגובות של עירייה. גועל נפש. טרם הבנתי למה לא אמרו כלום שסגרו את השדה באילת.

Back to top button