חדשות הארץמבזקים

"רשלנות פושעת": 17 שריפות מבלוני תבערה פרצו בעוטף עזה

צוותי כיבוי, קק"ל, רט"ג, גרורים צבאיים ומתנדבים פעלו היום (חמישי) בגזרת עוטף עזה ב 17 שריפות. על כל השריפות הושגה שליטה מהירה תוך דקות פרט לשריפה בתחום מועצה של שער הנגב שבה עבדו צוותים רבים עד להשגת שליטה.

לאחר חקירה של חוקרי דליקות מכבאות והצלה אשקלון ונתיבות נקבע כי כל השריפות פרצו כתוצאה מבלוני תבערה שהפריחו מחבלים מרצועת עזה.

כרגע פועלים צוותים רבים בשריפה גדולה בשטח פתוח שתפסה מגרש גרוטאות באזור מושב שובה וגם שריפה זו נגרמה מבלון תבערה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני תקף היום את מדיניות "ההכלה" של הממשלה ואמר, "מבחינת מדינת ישראל טרור הבלונים אינו מהווה איום אסטרטגי ולכן המדיניות היא של 'הכלת' האירועים. הבהרתי השבוע שמדיניות ה'הכלה' מביאה את טרור הבלונים אל סף ביתנו ושההפקרות המתמשכת מול מציאות הבטחונית בתושבים היא המכרסמת בחוסן. וזה כבר איום אסטרטגי למדינת ישראל. אנחנו מצפים שהמדינאים יעשו כל האפשר כדי להבטיח קיץ שקט בעוטף ישראל, כמו בכל הארץ."

חבר הכנסת ממפלגת כחול לבן אלון שוסטר, שעמד בראש המועצה האזורית שער הנגב הגיע היום למוקד אחת השריפות שפרצה בעקבות בלון תבערה שנחת בתוך קיבוץ מפלסים השוכן בסמוך לגבול עזה ותקף בחריפות את ראש הממשלה, "האש הגיעה לתוך קיבוץ מפלסים. חיילים, רבש"צים, כיבוי אש ואנשי הקיבוץ עוסקים בכיבוי. עושה רושם שלנתניהו זה ממש לא אכפת. שיישרף העולם, העיקר שהוא יינצל ממשפט. העיקר שממשלתו תחזיק מעמד. רע מאוד, כואב."

עוד הוסיף שוסטר כי "החוסן של תושבי העוטף יעמוד מול כל אתגר, אבל ההזנחה של ממשלת ישראל היא בגדר רשלנות פושעת והגיע הזמן לומר זאת".

בלון תבערה נחת בתוך קיבוץ מפלסים
בלון תבערה נחת בתוך קיבוץ מפלסים

Back to top button