מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל: "האויב לא יהיה חסין מפני תקיפות צה"ל וחיל האוויר"

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי השתתף היום (חמישי) בטקס סיום קורס טיס 178 והתייחס לאתגרים הביטחוניים הניצבים בפני מדינת ישראל ובפרט בפני החיילי וטייסי חיל האוויר "מעשור לעשור גדל היקף המשימות של החיל וגברה המורכבות. ההגנה מפני מטוסים תוקפים הלכה והשתכללה ויצקה תוכן ממשי למושג עליונות אווירית. משימות האיסוף הבודדות התרבו ונהיו למערכת מודיעינית ענפה, המופעלת מדי יום בכל רחבי המזה"ת".

רא"ל כוכבי הוסיף כי "לא רק חיל האוויר השתנה באופן מהותי. גם האויב השתנה, וברצועת עזה ובלבנון באופן מיוחד. הוא הפך מחוליות טרור לצבא המאורגן בפלוגות, גדודים וחטיבות, והוא מחזיק בטילים ורקטות שביום מלחמה אמורים לפגוע בהיקף נרחב בשטח מדינת ישראל".

לדבריו, "בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים. זהו הביטוי המובהק ביותר להיותו צבא טרור – גם מאורגן ביחידות עם אמצעים צבאיים, וגם נוקט בטרור תוך שהוא מתעלם מדין בינ"ל, מוסר וערכים. זהו מצב שאסור לאפשר! לא אנחנו ולא הקהילה הבינלאומית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרמטכ"ל ציין כי "האויב לא יהיה חסין מפני תקיפות אלו של צה"ל, וחיל האוויר, כמו תמיד, יהיה בחוד החנית. בניגוד לאויב, נפעל באופן התקפי וערכי כאחד, ונבסס את הפעולה על מודיעין ועל צורך מבצעי. טייסי חיל האוויר הם שהיו תמיד בעומק ובחזית, מול אתגר הרקטות הם הופכים להיות חלק מרכזי מהמשמר הקדמי של אזרחי מדינת ישראל".

צפו בשידור חי מטקס סיום קורס טיס 178

Back to top button