חדשות הארץמבזקים

מדריך נוער: "סלומון טקה נרצח בדם קר, לא ישנתי כל הלילה"

רבים מבני העדה האתיופית התאספו הבוקר (שני) מול תחנת משטרת חיפה ומחו על מותו של סלומון טקה שנורה אמש למוות על ידי שוטר. בין המפגינים היו גם הוריו של סלומון שאמרו כי מדובר בילד טוב שהיה עם לב ענק ונתינה עצומה.

בעקבות המחאה נחסם לתנועה הכביש בשדרות ההסתדרות בקריית חיים, בקטע שבין צומת קריית חיים ( צומת הצריף) לצומת קרית אתא. לבאים מכיוון דרום, התנועה בצומת הצריף מופנית לכיוון כביש 781.

בנוסף, גם רחוב בן צבי בקרית חיים נחסם לתנועה לכיוון שדרות ההסתדרות בעקבות המחאה המתקיימת במקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השוטר החשוד בירי נעצר על ידי מח"ש אשר מבקשת להאריך את מעצרו בחמישה ימים מחשש לשיבוש הליכי משפט. השוטר טוען כי ביצע את הירי לכיוון פלג גופו התחתון של הצעיר ולא התכוון לתוצאה טרגית, זאת לאחר שחש סכנה ממשית לחייו ולחיי ילדיו.

צילום: פייסבוק

אתמול פרסמה המשטרה הודעה ובה התייחסותה לאירוע: "בשעות הערב התקבל במשטרה דיווח על אירוע מצער בקריית חיים במהלכו נהרג צעיר כתוצאה מירי.
כוחות משטרה הגיעו למקום ובבדיקה ראשונית של נסיבות הארוע, עולה כי שוטר שלא היה בתפקיד ושהה עם אשתו ושלושת ילדיו הקטנים בגן שעשועים סמוך למקום, הבחין בקטטה ברחוב בין מספר צעירים וניסה להפריד בין הצדדים.

בשלב מסויים לאחר שהזדהה כשוטר, החלו הצעירים ליידות לעברו אבנים. השוטר שלטענתו חש בסכנת חיים ביצע ירי שנסבותיו נבדקות. הצעיר שנפצע מהירי פונה במצב קשה למרכז רפואי רמב"ם ובהמשך נקבע מותו בבית החולים. השוטר נחבל מספר חבלות בפלג גופו העליון ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. המשך חקירת האירוע הועברה למחלקה לחקירות שוטרים."

מאיר אביטן, מדריך נוער שהיה מקורב לסלומון טקה פרסם סרטון בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא מספר על תחושותיו ועל השחזור של האירוע.

2 תגובות

  1. מדריך שצריך לפטר אותו חסר דרך חינוכית וערכית אם הוא כך מדבר ומסית וטוען שהנער סולומון זל נרצח בדם קר .זו ממש הסתה ואינו ראוי להדריך מידע שגוי ושקרי ואינו מספר את כל האמת .מותו של סולומון מיותר וטרגי .אך הנסיבות וחוסר מזל והתנהגות הנערים תרמה להתפתחות הארוע ויש להם גם אחריות על כך

  2. שוב אותו סיפור. בחור משתולל, שוטר יורה והורג אותו במקום לירות ברגליים. ואז כדי להוציא קיטור המשטרה נותנת למתפרעים לחסום כביש ומקריבה אותנו לפקקים של שעות. למה אנו האזרחים התמימים צריכים לסבול בגלל השתוללות פורעי חוק וטמטום השוטרים?!

Back to top button