בריאותמבזקים

סן פרנסיסקו החליטה על איסור מכירת סיגריות אלקטרוניות

סן פרנסיסקו החליטה על איסור מכירת מכשירי איוד אך באותה נשימה התירה מכירת סיגריות רגילות בתחומה – למרות שמכשירי איוד פחות מזיקים לבריאות – גם על פי עמדות רשויות פדרליות בארה"ב

מטעם חברת JUUL נמסר בתגובה להחלטת סן פרנסיסקו לאסור על מכירת סיגריות אלקטרוניות כי משמעות ההחלטה של סן פרנסיסקו, אם כך, היא שמעשנים בוגרים, שכבר עברו לאיוד שכאמור מהווה חלופה פחות מזיקה, יחזרו לעשן סיגריות שהוכח שהם מזיקות מאוד לבריאות.

חברת JUUL מסבירה כי "לאחרונה המועצה המייעצת בסן פרנסיסקו החליטה על איסור מכירת סיגריות אלקטרוניות בתחומה. במקביל היא מאפשרת מכירה של סיגריות רגילות בתחומה. הטיעון שעומד בבסיס ההחלטה הוא שסיגריות אלקטרוניות גורמות לבני נוער רבים להצטרף למעגל המעשנים ולכן חל האיסור המוחלט. אך החלטה זו של סן פרנסיסקו לוקה בחוסר סבירות גמור מכמה וכמה סיבות. מפאת קוצר היריעה נתרכז בסיבה אחת מרכזית ודי בה כדי לסבר את האוזן עד כמה ההחלטה של המועצה אינה סבירה:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העמדה הרפואית הרווחת היא שמכשירי איוד פחות מזיקים לבריאות ביחס לסיגריות מאחר והם לא מכילים את הטבק והבעירה שהם הגורמים לתחלואה הנובעת מעישון. משרדי בריאות מובילים בעולם קבעו כי מכשירי איוד מהווים חלופה פחות מזיקה מסיגריות. רק בשבוע שעבר דווח בעולם, כי משרד הבריאות הניו-זילנדי ביצע מהפך של 180 מעלות בגישתו למכשירי איוד וכעת מעודד מעשנים לעבור למכשירי איוד מתוך הבנה שהם חלופה פחות מזיקה לבריאותם."

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

עוד נטען בתגובת החברה כי "ניו זילנד לא לבד בעניין הזה. משרדי בריאות במדינות נאורות ברחבי העולם ביטאו את אותו הרעיון בדיוק. הרגולציה שהופעלה על ידי משרדי הבריאות הקנדי, הצרפתי, הבריטי וכעת הניו-זילנדי פועלת מתוך ההבנה שמכשירי איוד מהווים חלופה פחות מזיקה עבור מעשנים מחד. מאידך, משרדי הבריאות פועלים כדי למנוע מאוכלוסיות שאינן מעשנות להצטרף למעגל המעשנים. גם בארה"ב נקבע שמכשירי איוד פחות מזיקים. המשמעות של רגולציה זו הינה עידוד מעשנים בגירים לעבור למכשירי איוד פחות מזיקים. לכן הרגולציה שהופעלה בסן פרנסיסקו אינה מאוזנת.

משמעות ההחלטה של סן פרנסיסקו, אם כך, היא שמעשנים בוגרים, שכבר עברו לאיוד שכאמור מהווה חלופה פחות מזיקה לבריאותם, יחזרו לעשן סיגריות המזיקות לבריאותם בוודאות, במקום להמשיך להשתמש במכשירי האיוד. בנוסף, היא תמנע ממעשנים נוספים לעבור לאיוד ובכך לא תתאפשר הפחתת הפגיעה והנזק בבריאותם וייצור שוק שחור משגשג. יש מקום לנקוט ברגולציה אחרת לגמרי: לטפל בגורמים שמניעים קטינים לעשן ולמנוע מהם לעשן בכל הכוח ובמקביל לאפשר מכירת מכשירי איוד לאוכלוסיית המעשנים בלבד מתוך הבנה שמדובר בחלופה שפחות מזיקה לבריאותם."

ובאשר לחומר הפעיל בסיגריה אלקטרונית – הניקוטין, אומרים בחברת JUUL כי ישנו קונצנזוס מחקרי ורפואי ארוך שנים, כי ניקוטין הוא חומר ממכר, אך הוא אינו מסרטן והוא אינו הגורם לתחלואה הנובעת מעישון.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button