בריאותמבזקים

דיווח: המס על הסיגריות צפוי לעלות בקרוב

הכלכלנית הראשית במשרד האוצר העריכה בדוח מיוחד שפורסם היום (שני) כי הגברת המודעות לנזקי העישון יחד עם העלאת המיסוי על מוצרי טבק במשך השנים פעלו יחד להפחתת הצריכה. ואכן, נתונים רב שנתיים מצביעים על ירידה מתמשכת בצריכת סיגריות לנפש, כולל טבק לגלגול. העלאת מס על הסיגריות בוצעה בעבר כתרומה לבריאות הציבור ובהוצאה עתידית נמוכה יותר על תרופות למחלות שנגרמו כתוצאה מעישון.

תגובת האגודה למלחמה בסרטן לדוח הכלכלנית הראשית: "צעד חשוב ומציל חיים"

באגודה למלחמה בסרטן הגיבו לדוח ואמרו: "אנו מברכים על פרסום דוח הכלכלנית הראשית במשרד האוצר. העלאת המיסוי על כל מוצרי הטבק והעישון, לרבות סיגריות אלקטרוניות לסוגיהן, היא צעד חשוב ומציל חיים להורדת הביקוש ומהווה אסטרטגיה מרכזית להפחתת מקרי המוות מסרטן ולמניעת התחלת עישון בקרב צעירים ובני נוער. מחירים גבוהים גורמים למעשנים להפסיק לעשן, ולצעירים שלא מעשנים להימנע מכניסה לעולם העישון, דבר שמונע את התמכרותם להרגל המזיק והממית. גם ארגון הבריאות העולמי ה – WHO ואירגון הסרטן הבינלאומי ה – UICC קבעו כי מיסוי היא השיטה היעילה ביותר להורדת הביקוש למוצרי טבק ועישון, במיוחד בקרב ילדים ובני נוער ובקרב אוכלוסייה ברמה חברתית-כלכלית נמוכה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
קרדיט: freeimages

דוגמא טובה ליעילות מדיניות הורדת הביקוש היא ירידת שיעורי העישון בעיר ניו-יורק בעקבות צעדים שנקט מייקל בלומברג בעת כהונתו כראש העיר ניו יורק. המיסוי המוגבר על סיגריות, היה הצעד המשמעותי ביותר שהביא להפחתה דרמטית בשיעורי העישון מ-21.6% מעשנים עד כדי 14% מעשנים! נמצא כי כל העלאה של 10% במחירי הסיגריות, מפחיתה את הצריכה שלהן ב-2.5-5.0% ושינוי זה מורגש בעיקר בקרב צעירים ובני נוער.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

 

גם הבנק העולמי יצא בקריאה למדינות העולם לבצע רפורמות להעלאת המס. בדו"ח "רפורמה במס על עישון", שהתפרסם באוקטובר 2017 קבע הבנק כי "יש צעד מדיניות שיכול להציל את חייהם של מיליוני בני אדם, להפחית את העוני ולממן פיתוח של מדינות. הצעד הזה הוא הגדלת המס על טבק במטרה להקשות על נגישותו, וכפי שהמחקר מראה להוריד גם את צריכתו. הדו"ח קבע גם שמיסוי גבוה מציל חיים ומפחית מחלות קשות כמו סרטן ומחלות לב. ממצאים ממספר גדול של מדינות בעולם מלמדים כי עלייה של 50% במחירי סיגריות מובילה לירידה של 20% בצריכת סיגריות, נכתב בדוח ב 2017"

7 תגובות

  1. הם מכילים את המחירים לא באהבת מרדכי אלא משינאת המן. הגירעון גדל וצריך עוד מיסים עוד מעט יתברר השקר
    הרבה מוצרים יתייכרו בגלל העלאת המיסים
    לשנה הבאה. אני לא מעשן אבל אני לא אוהב שקרים . אם היו רוצים שאנשים לא עישנו היו
    מורידים את כל הטבאק מהמדפים

  2. וגם כל חברי ומכרי…אולי לכן מכירות הסיגריות ירדו?כי כולם קונים בדיוטי או בחול??

  3. מאז שהעלו את המחיר של הטבק לא קניתי סיגריה אחת בארץ! תמיד התארגנתי על פקטים מחו"ל… פשוט הזוי זה כבר יותר מחצי מהמחיר!

  4. ממש מקסימים ירידה המעשנים?
    אולי הצעירים הפסיקו לקנות טבק וסיגריות כי זה יקר להם אבל עברו לסמים שזה יותר זול…
    ממש מדינה מוצלחת יש לנו

  5. אני מציע לכל המעשנים, לדפוק את חברי הכנסת שמצביעים בעד העלאת המס לסיגריות והטבק, בבחירות הקרובות ולהקים מפלגת מעשנים! חחחח.

  6. מדינה של אשכנזים ארורים, לא איכפת לכם מהאזרחים
    אלא רק מהכסף, איפה שזול בום דופקים העלאה,
    לא סתם שנאו אותכם בגרמניה יא זבלות,
    אתם לא נותנים לאזרח לנשום בשום דבר,
    מס בלו על הדלק הכי גבוה בעולם,
    טבק שאין בו כלום מס גבוה, כל דבר אנחנו מעל העולם במס
    אשכנזים ארורים ערב רב שגונבים את כל הכסף מהאזרחים.

Back to top button