מבזקיםתנועה ותחבורה

חובב הרכבות הלך לעולמו, אוסף הרכבות שלו נתרם למוזיאון הרכבת

חובב הרכבות הלך אל מותו, משפחתו תרמה את אוסף הרכבות שלו, שנאסף במשך עשרות שנים, למוזיאון רכבת ישראל. "החלטנו לשמר את מורשתו של סבא ולהעביר את האוסף למקום שהכי יעריך את אהבתו לרכבות" מספר נכדו של המנוח.

האוסף שהורכב ונשמר על ידי חובב הרכבות במשך עשרות שנים נתרם לאחר מותו למוזיאון רכבת ישראל.

שמואל הורביץ, אחד מחובבי הרכבות הוותיקים בישראל, הלך לעולמו בגיל 90, כשהוא משאיר אחריו אוצר אמיתי עבור כל חובב רכבת: עשרות מטרים של מסילות מיניאטוריות, קטרים, קרונות ואפילו תחנות רכבת בריטיות זעירות ששוחזרו באופן מדוייק, הכל בקנה מידה של 1:85 ביחס לדגמים האמיתיים. האוסף המפואר טופח במשך עשרות שנים על ידי הורביץ ז"ל, כחלק מאהבתו לרכבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למרות הקושי והערך הרגשי החליטה משפחתו האהובה של שמואל להעביר את רוב הדגמים הייחודיים שנשמרו עד כה בקנאות רבה, נעולים בחדר מיוחד בביתו- למוזיאון רכבת ישראל. בכך מקווים בני משפחתו להמשיך ולשמור את רוחו ומורשתו של שמואל במקום שהיה הכי מחובר אליו ברוב שנות חייו, מוזאון הרכבת.

צילום: דוברות רכבת ישראל

בני המשפחה פנו לידידו של הורביץ, חן מלינג, חובב רכבות בעצמו ומנהל מוזיאון רכבת ישראל, והציעו לו להעביר את האוסף לחזקתו במוזיאון הרכבת. "החלטנו לשמר את מורשתו של סבא ולהעביר את האוסף למקום שהכי יעריך את אהבתו לרכבות", מספר גלעד, נכדו של שמואל הורביץ ז"ל, "אני מתכנן להגיע ולסייע בהרכבת הדגמים במוזיאון, וכמובן לוודא שהם נשמרים באופן הטוב ביותר."

לפני מספר ימים הגיע צוות מומחים מיוחד מטעם מוזיאון הרכבת, בראשותו של המנהל מלינג, והחל במלאכה העדינה של פירוק הדגמים ואריזתם לקראת הובלה עדינה למוזיאון הממוקם בחיפה. אנשים שנכחו באירוע סיפרו כי לא נשארו עיניים יבשות במהלך המעמד המרגש.

צילום: דוברות רכבת ישראל

"הסיפור הזה מוכיח שוב שמאחורי חזית הפלדה הקשוחה של חובבי הרכבת, נמצאת נפש עדינה. מוזיאון רכבת ישראל תמיד היה אבן שואבת לחובבי רכבות בארץ ובעולם, ואני שמח ונרגש שמורשתו של ידידי שמואל ז"ל תבוא לידי ביטוי בו. בימים הקרובים אנו נתחיל במלאכה המורכבת והעדינה של הרכבת הדגמים, לפי הוראותיו של שמואל ז"ל, אשר ימוקמו במזיאון לרווחת המבקרים. אנו מודים מקרב לב למשפחת הורביץ על תרומתם הגדולה לציבור חובבי הרכבות, ומזמינים אותם בכל עת למוזיאון."

צילום: דוברות רכבת ישראל

Back to top button