מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: "אני מאוד מוטרד ממה שקורה במכינות הקדם צבאיות"

יו״ר מפלגת ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן השתתף הבוקר (שלישי) בכנס הרצליה ואמר, "אם אני רוצה להגדיר מהי המטרה שלנו בבחירות הקרובות אז אני אאמץ את הגדרתו של דונלד טראמפ: "Make Israel normal again".

ליברמן אמר כי "מה שקורה עם הציונות הדתית זו היא טרגדיה יוונית. אני הייתי מאוד מיודד גם עם זבולון המר ז"ל וגם עם יצחק לוי. עשיתי איתם לא מעט הסכמים. בין המפד"ל ההיסטורית ובין הבית היהודי או האיחוד הלאומי, בין זבולון המר לסמוטריץ' אין שום דבר משותף. זו היא פשוט השתלטות של קבוצה קטנה, חרד"לית, קנאית על ציונות דתית כולה. אני רוצה לראות את מפד"ל ההיסטורית ולא חרד"ל. יש כאן תופעה, שאני מאוד מוטרד ממנה ואני מדבר על המכינות הקדם צבאיות."

לדבריו, "המכינות הקדם צבאיות הכשירו עבור צה"ל שורה ארוכה של לוחמים מבריקים ואמיצים שהוכיחו את עצמם לא פעם בשדה הקרב. אני אומר מראש, אסור לשפוך את התינוק עם המים. אבל כמו שזה מתפתח היום, המכינות הקדם צבאיות הופכות למליציות פרטיות שהכפיפות של החיילים שם, לאט לאט עוברת מכפיפות למפקד בצבא לכפיפות לסמכות רוחנית – קרי הרבנים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר ליברמן כי "כמי שהקים את המכינה הקדם צבאית בנוקדים וכמי שבשנת 1997 הסדיר את כל הנושא בתור מנכ"ל משרד רה"מ, יחד עם שר הביטחון דאז יצחק מרדכי, שר החינוך זבולון המר ז"ל ויאיר מעיין, אני מוטרד ממה שקורה שם היום. במפגשים עם צעירים שלומדים במסגרת המכינות הקדם צבאיות הדתיות, שאלתי לא פעם אם תקבלו פקודה מהמפקד הישיר בצבא והרב שלך יאמר ההפך מה תעשה? לצערי לחלק גדול לקח יותר מ- 30 שניות להתעשת ולומר "המפקד", וחלק אמרו מפורשת שיקשיבו קודם כל לרב. כאן השאלה מי הרב שלהם. אם אני לוקח את מכינת עלי כספינת הדגל של המכינות אני יותר ממוטרד. כשר הביטחון היו לי כמה עימותים עם הרב לוינשטיין. לא אצטט את כל דברי הבלע שלו, אבל כן אתן דוגמא: "אז מה אם תהיה מפקדת פלוגה? שיגעו לנו את הילדות… הן נכנסות יהודיות, הן לא יהיו יהודיות בקצה."

"לאחר התפטרותי שמעתי דברים הרבה יותר חמורים" ציין ליברמן, "הרב גיורא רדלד אמר: "בואו נתחיל מהשאלה אם היטלר צודק או לא. הוא הבן אדם הכי צודק שיש, ודאי שהוא צודק בכל מילה שהוא אומר…באידיאולוגיה שלו הוא צודק במאה אחוז, חוץ מזה שהוא בצד הלא נכון".

אלו דברים חמורים. עצם העובדה שהרב רדלר ממשיך לכהן כרב המכינה הצבאית עלי, זאת אות קין לכולנו. אני לא מקבל את ההסברים שהדברים הוצאו מהקשרם וכו'. הוא לא צריך להיות שם. זה בדיוק הדבר ממנו אני מזהיר. הפיכתן של המכינות הקדם צבאיות למליציות דתיות, לפלנגות. אמרתי כבר שאסור לשפוך את התינוק עם המים. מה שצריך לעשות זה לנתק כל קשר בין משרד החינוך לבין המכינות הקדם צבאיות. לצה"ל ערכים ברורים ואסור שישתרבבו בהם ערכים אחרים. בקואליציה הבאה אחת מהדרישות שלנו תהיה ניתוק כל קשר בין המכינות למשרד החינוך. זה חייב להיות אך ורק בציר צה"ל ומשרד הביטחון." הבהיר.

"אותו הדבר לגבי חוק השירות הלאומי והאזרחי." ציין ליברמן והוסיף כי "זה הפך לנחלה פרטית של הבית היהודי או היום איחוד מפלגות הימין. פעם זה כפוף למשרד המדע ופעם למשרד החקלאות. החוק שהתקבל באוגוסט 2018 בנושא הוא חוק גרוע שאין בו שום סנקציות על אי עמידה ביעדים, כפי שהוגדרו בחוק ולכן אף אחד לא עומד ביעדים. יתרה מזאת, עיקר ההתעסקות עם בנות דתיות תוך זלזול מוחלט במגזר החרדי והלא יהודי. גם אלו שרוצים להצטרף לשירות הלאומי לא מקבלים מענה. את איחוד מפלגות הימין מעניין אך ורק הבנות הדתיות. זה העיקר. חוק שירות לאומי ואזרחי חייב להיות במשולש שבין משרד הביטחון, אכ"א ופיקוד העורף. צה"ל לא ירצה אבל אין מה לעשות."

יו״ר מפלגת ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן

"אנו חייבים לחזור לכור היתוך בצה"ל", אמר ליברמן, "כשבן גוריון הגדיר מהו יעודו של צה"ל אי שם ב-1949 כך הוא אמר: "…יעודו הראשוני של צה"ל הוא ביטחון המדינה, אך אין זה תפקידו היחיד. על הצבא לשמש גם מרכז-חינוך חלוצי לנוער בישראל, יליד הארץ והעולה. על הצבא לחנך דור חלוצי, בריא בגוף וברוח, נועז ונאמן, שיאחה קרעי השבטים והגלויות ויוכשר למילוי יעודיה ההיסטוריים של מדינת ישראל מתוך הגשמה עצמית, כבונה המולדת ומיישב שממותיה."

ליברמן אומר כי "בשנת השירות הראשונה יקנה הצבא לכל טירון שאינו יודע עברית ולא קיבל חינוך יהודי וכללי  – מינימום של ידיעת הלשון, ההיסטוריה העברית, הגיאוגרפיה הארץ ישראלית, מעמדו של העם היהודי בגולה, תולדות ההתיישבות והקמת המדינה, ויטע בלבו אהבת ישראל ונאמנות למדינה ויעודיה: קיבוץ גלויות, ישוב הארץ ובנינה. עזרה הדדית ואחווה אנושית, ו"ערכי החירות הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל".

מינימום של השכלה עברית תהיה חובה על כל טירון. כמו כן, יקבע מינימום יותר גבוה לכל דרגה – סמל וקצין. העלאה בדרגה לא תיעשה בלי בחינה שתכלול מלבד הידיעות הצבאיות גם המינימום התרבותי…", סיכם.

2 תגובות

  1. חשוב מאוד לכבד את תלמידי המכינות הקדם צבאיות , כל זמן שתלמידי המכינות הקדם צבאיות , מודעות ומכבדות את התרומה הרבה של היהדות החילונית , להקמת מדינת ישראל ולחוסנה הרב.
    ולמי שזקוק להוכחה : הכנסים הציוניים שלפני הקמת המדינה ולאחריה , דוקטור בנימין זאב הרצל ( לא חבשו כיפות ) ; הישובים החילוניים שלפני הקמת המדינה ולאחר הקמת המדינה ; רמטכל"ים , וראשי הצבא ( לא חבשו כיפות ) .
    במידה והדתיים והחילוניים , יבינו ויעריכו את התרומה של כל מגזרי העם , יש סיכוי טוב , שדורות העתיד יפתחו יכולות להתמודד עים האוייבים הרבים שיש למדינת ישראל .

Back to top button