מבזקיםתנועה ותחבורה

מה עדיף – רכב יד ראשונה או רכב משומש?

רכב יד ראשונה שמגיע מחברת ליסינג, סוכנויות או חברות השכרה מגלם יתרונות שאין לרכב משומש. החל מהמחיר ועד ההיסטוריה: הנה כמה פרמטרים שכדאי להתייחס אליהם במסגרת ההשוואה

רכב פרטי הוא אמצעי תחבורה נפוץ שמשמש בישראל כתחליף עבור תחבורה ציבורית לוקה בחסר. כתוצאה מכך, השאלה העיקרית עבור רוב האנשים בארץ היא לא האם לקנות רכב פרטי אלא באיזה דגם של עסקה לעשות את זה. בפועל, האפשרויות נעות בין רכב חדש, רכב יד ראשונה, רכב 0 ק"מ או רכב משומש.

רכב חדש קונים מהיבואן הרשמי במחיר הגבוה ביותר האפשרי. לעומת זאת, רכב שברישיון שלו כתוב "יד ראשונה" אפשר לקנות עם 0 קילומטר או אחרי תקופת שימוש מסוימת – אבל ישירות מחברות ליסינג, השכרה וסוכנויות רכב. לשם השוואה, רכב משומש קונים ממגרש או מאדם פרטי ובו מספר הבעלים הקודמים תלוי במספר השנים על הכביש. כמובן שיש גם רכבים משומשים שהם יד ראשונה, אבל הם נדירים יותר והמחיר שלהם בהתאם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מה לומדים מהיסטוריית הטיפולים?

היתרון ברכב שיוצא מחברת ליסינג או מאגר של רכבי השכרה בא לידי ביטוי בהיסטוריית הטיפולים. היות ומדובר על חברות וגופים מסחריים שמתפרנסים מהשימוש ברכב ותלויים בו, אפשר לצפות מהם לטיפולים שגרתיים לפי הנחיות היצרן ובמוסכים מורשים בלבד. יתרה על כך, כל טיפול ברכב שאותו קונים מחברת ליסינג, השכרה או סוכנות מפורט בספר הרכב ומאפשר למי שמתעניין בו לבדוק מה הוא כלל.

הידיעה שמדובר על רכב שטופל כהלכה שווה המון כסף ושקט נפשי עבור אנשים פרטיים. בגלל שרוב האנשים לא מחזיקים בידע המכונאי הנדרש לבדוק בעצמם את הרכב, הדרך לעשות זאת היא לברר מה כתוב בספר הרכב ואיזה טיפולים הוא עבר. בין לבין, אפשר גם לקחת את הרכב לבדיקה במכון ולקבל טופס מסודר יותר של ממצאים מבוססים.

מחיר ותנאי מימון

העלות של רכב יד ראשונה שיוצא מחברת ליסינג או מאגר סוכנויות נמוכה יותר מאשר רכב חדש שאותו קונים מהיבואן. הסיבה לכך היא שבמחירון הרכב משקללים את השימוש הקודם ואת מספר הבעלים, כמו גם כוח המיקוח של חברות ההשכרה והליסינג: אותן חברות קונות מהיבואן רכבים בסיטונאות ומקבלים עליהם הנחה. את ההנחה הזו חברות הליסינג וההשכרה מגלמות גם במחיר של הרכבים שאותם הם מעבירים הלאה לאנשים פרטיים.

במילים אחרות, ברכבים יד ראשונה ניתן לדעת שהרכב טופל כהלכה, לעקוב אחר ההיסטוריה שלו ולחסוך בהוצאות. בנוסף, זו עסקה שאותה אפשר לממן בתנאים נוחים כמו למשל באמצעות פריסת תשלומים או הלוואה.

היות ותנאים אלה לא קיימים כאשר קונים רכב משומש מאדם פרטי, הם מבליטים עוד יותר את היתרונות של רכב 0 קילומטר או רכב יד ראשונה מסוכנויות.

Back to top button