אוכלבריאותטיוליםטכנולוגיהטלוויזיהכלכלהמבזקיםמומלציםסדרות טלוויזיהצרכנותתנועה ותחבורה

עוסקים בספורט והשרירים כואבים? הנה 3 פתרונות פשוטים

שרירים כואבים לא בהכרח מעידים על זה שאתם עושים משהו לא נכון. עם זאת, אין סיבה שתמשיכו לסבול – אז כך תמנעו אותם

פעילות גופנית היא כמובן עיסוק מומלץ שמשפר את איכות החיים, מונע תחלואה ומגביר את החיוניות. עם זאת, גם גברים ונשים שעוסקים בספורט באופן מקצועני ולמחייתם עלולים לסבול מפציעות וכאבי שרירים. בהקשר הזה, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין בין "שרירים תפוסים" לבין מתיחת שריר.

שרירים תפוסים (Delayed Onset Muscle Soreness, או בקיצור DOMS) אלו כאבים שמגיעים כמה שעות אחרי האימון ונמשכים 2-3 ימים. למרות חוסר הנוחות, הם אינם מסוכנים ואף מהווים תגובה טבעית של הגוף למאמץ. לעומת זאת, מתיחת שריר דורשת טיפול רפואי מקיף יותר ואצלם כבר מומלץ להימנע מאימונים עד להחלמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הכי חשוב לזכור שכאבי שרירים לא מעידים על חוסר מוכנות או מחויבות שלכם לפעילות הגופנית. אם אתם רוצים להמשיך לעסוק בספורט אבל נמאס לכם לסבול, יש לפחות 3 דברים שאתם יכולים לעשות כדי להקל על עצמכם:

1. פנקו את עצמכם עם עיסוי

עיסוי רך לשרירים הכאובים מקל על חוסר הנוחות ועוזר למתוח גם את האזורים הרגישים. את העיסוי כדאי לעשות בעיקר אחרי פעילות אירובית כמו ריצה או הליכה, אך ניתן לשלב אותו בשגרה ובימים שבהם אין אימונים. חוץ מזה, אתם יכולים לבחור בין מכשירי עיסוי איכותיים של אמריקן קומפורט שמיועדים לשימוש ביתי – לבין עיסוי מקצועי במכוני הספא והכושר.

בכל מה שנוגע לאימון עצמו, מומלץ להשתמש בגליל ספוג לעיסוי מקומי של השרירים ולהאריך ולהגמיש בעזרתו את רקמות החיבור. כמו כן, גליל ספוג מאפשר לשחרר נקודות כיווץ פנימיות שמגבילות את התנועה והכוח וכך מונע פציעות ספורט.

לאחר מכן, הפתרון המומלץ הוא כמובן לשלב בין מכשירי עיסוי ביתיים לבין ביקור אצל מעסה מומחה אחת לכמה חודשים. את תדירות העיסוי המקצועי כדאי לקבוע לפי אופי ועצימות האימונים, כאשר לרוב מדובר על 5-6 פעמים בשנה. לשם השוואה, אנשים שעוסקים בספורט מקצועני ברמות גבוהות עוברים עיסוי כזה פעם בשבוע או אפילו כל יום.

2. בנו סרגל מאמצים

בניית סרגל מאמצים שמתאים לכם ימנע מהשרירים לכאוב אחרי האימון. בשלבים הראשונים כדאי להתאמן בעצימות נמוכה, לסחוב משקלים נמוכים ולערוך אימונים קצרים יחסית. בשלבים הבאים ניתן להעלות בצורה מדורגת את עצימות ונפח האימון, כמו גם להתייעץ עם אנשי מקצוע. בהקשר הזה, הכלל הוא להימנע משינויים חדים בפעילות גופנית כדי לא להעמיס על הגוף והשרירים.

ברמת המיקרו, עליכם לבנות גם סרגל מאמצים פרטני לכל אימון: התחילו את האימון עם הכנה נכונה, השקיעו בחימום שמעלה את טמפרטורת השרירים ואל תשכחו חימום למפרקים ותרגילי תנועה. רק אחרי כל זה תוכלו להתחיל את הפעילות המאומצת בראש שקט ולחסוך כאבים מיותרים.

3. השתמשו בציוד מתאים

כמעט כל סוג של פעילות גופנית דורשת סוג אחר של ציוד. אם תתאימו את הציוד שבו אתם משתמשים לסוג הפעילות, תוכלו להגן על הגוף ולמנוע פציעות ספורט. בכל מקרה, רצוי להצטייד בציוד לפי הפעילות שבה עומדים לקחת חלק ובהתאם לניסיון העבר. לרוב הבחירה היא בין מגנים, נעליים מתאימות ורצועות מתיחה וכדאי גם להשקיע בביגוד מנדף זיעה.

ציוד מתאים הוא לא פריבילגיה אלא חלק מארגז הכלים שלכם כאנשים שעוסקים בספורט. בסופו של דבר, יש סיבה לכך שבגדי ספורט נמכרים בנפרד מהבגדים הרגילים ולא מדובר רק במזימה של החברות שמייצרות אותם.

Back to top button