מבזקיםמשפטי/פלילי

מח"ש: "חקירת מותו של סלומון טקה נמשכת, הקצין נחקר גם היום"

במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה התייחסו לפני זמן קצר (שלישי) לחקירה בנוגע לאירוע מותו של הצעיר סלומון טקה בן ה-18 שנורה למוות על ידי שוטר בחיפה.

"אנו מבקשים לעדכן את הציבור על התקדמות חקירת אירוע הירי שהביא למותו של המנוח סלומון טקה ז״ל, במגבלות הצו האוסר פרסום פרטי החקירה ומבלי לפגוע בהמשך ניהול החקירה." נכתב בהודעת מח"ש.

"ביום ראשון בשעות הערב, עם קבלת הדיווח הראשוני על המקרה, הגיעו חוקרי מח"ש לזירה והחלו לבצע פעולות חקירה משמעותיות. במהלך הלילה נעצר קצין המשטרה היורה (שלא היה בתפקיד בזמן התרחשות האירוע) ומאז בוצעו פעולות חקירה רבות. הקצין נחקר באזהרה וגם היום נמשכת חקירתו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: פייסבוק

ביומיים האחרונים נגבו עדויות של עדי ראייה שהיו באזור, בוצעו שחזורים בזירה ונתפסו ראיות נוספות, לרבות בדיקה של מצלמות אבטחה רלוונטיות.

צוות החקירה עומד בקשר רצוף עם בני משפחת המנוח, ונציגי מח"ש מעדכנים אותם לגבי מצב החקירה, ככל שניתן בשלב זה.

השוטר החשוד מצוי בימים אלה בחלופת מעצר בפיקוח מלא והדוק, וחקירתו תימשך ככל שיידרש.

החקירה מלווה מראשיתה ע"י פרקליט של מח"ש, והיא מתנהלת תחת פיקוח הדוק של הנהלת מח"ש.

בשלב זה מוטל עדיין צו איסור פרסום על החקירה, לפי בקשת מח"ש, במטרה למנוע פגיעה בחקירה כתוצאה מפרסומים שונים. הצו עודנו בתוקף נוכח פעולות חקירה חשובות שעדיין נדרשות, וטרם הסתיימו, לרבות איתור של עדים נוספים.

עוד ציינו במח"ש כי בשלב זה לא נוכל לפרסם פרטים נוספים על ממצאי החקירה על מנת שלא לפגוע בה.

"מח״ש תמשיך לנהל את החקירה בצורה יסודית ומקיפה, במטרה להגיע לחקר האמת על בסיס העובדות והראיות, ובהתעלם מרעשי רקע ומפרסומים שגויים בעיקר ברשתות החברתיות אשר אינם משקפים את העובדות." הבהירו במח"ש והוסיפו, "אנו ערים לצורך הציבורי לפרסם מידע מוסמך וכך אכן נפעל בהתאם להתקדמות החקירה".

Back to top button