צרכנות

איך בוחרים ביטוח נהג צעיר?

לא פעם, אנשים מתבלבלים בין ביטוחים אשר נועדו לכסות נהגים חדשים, לבין ביטוח שנועד עבור נהג צעיר, וכדאי לזכור מה ההבדלים בין השניים כי הם מתבטאים גם בהגדרות שבין הנהגים וגם בבחינת מחירי הפוליסה שאותה תידרשו לשלם.

בעת שאנו תרים אחר הצעות עבור ביטוח לנהג צעיר, כדאי לקחת בחשבון שחלק מחברות הביטוח מגדירות נהגים צעירים באופן מעט שונה, לקחת בחשבון את סוג הרכב ואפילו את מקום המגורים שלנו. יחד עם זאת, כדאי גם לזכור שאם במקרה יש לנו שני נהגים צעירים בבית (מקרים של תאומים, או אחים שמוציאים רישיון נהיגה בהפרשים של שנה), כדאי לנסות ולברר לגבי הנחה כזאת או אחרת, היות שהמחירים של ביטוח נהג צעיר אינם נמוכים. שימו לב, נהיגה ברכב שאינו מבוטח בביטוח נהג צעיר, היא נהיגה ללא ביטוח – על כל המשתמע מכך, והעושה זאת בהחלט מבצע עבירה פלילית וגם מסתכן בחמור מכך – בהשלכות שעשויות להיות קשות ביותר במידה ומתרחשת תאונת דרכים.

מי נחשב נהג צעיר

על פי החוק, אדם שמוציא רישיון נהיגה, נזקק לתקופת מלווה של לפחות שלושה חודשים, כאשר המלווה יכול להיות בן 24 ומעלה עם וותק של חמש שנות נהיגה, או מלווה בן שלושים ומעלה שצבר וותק של לפחות שלוש שנות נהיגה על הכביש. יחד עם זאת, לא משנה באיזה גיל האדם יוציא את רישיון הנהיגה, הוא ייחשב נהג חדש במשך שנתיים שלמות. מבחינת חברות ביטוח, ההגדרה עבור נהג צעיר עשויה להשתנות מחברה לחברה, אך באופן כללי ניתן לציין שחברות הביטוח נוטות להגדיר "נהג צעיר", ככזה אשר גילו הוא 21 או 24. זו למעשה מעין הגדרה-"ביטוחית" ולא הגדרת חוקית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראוי לציין, שבחלק מהמקרים חברות הביטוח מגדירות נהגים צעירים ככאלו אשר גילם הוא 23 ומטה, וההבדלים בהגדרות גם עשויים להוביל להבדלים במחירים בין סוגי הביטוחים, כך שכדאי תמיד לברר מראש מה הן ההגדרות לגבי מי הוא נהג צעיר.

בחירת ביטוח עבור נהג צעיר

 

ביטוח חובה לרכב, הוא ביטוח אשר כל נהג בישראל חייב לרכושו, לא משנה אם הוא נהג צעיר או לא. היות וביטוח חובה מכסה מקרים שונים של נזקי גוף וחס וחלילה מוות, מרבית האנשים בוחרים בביטוחי צד ג', ביטוחים מקיפים (שכוללים צד ג') וגם ביטוחים עבור נהגים חדשים, שאמנם יקרים מאוד, אך הכרחיים בכדי לאפשר לנהג חדש לעלות על הכביש.

במידה וגילכם אינו עולה על 24, אתם נהגים צעירים על פי רוב חברות הביטוח וככאלו, אתם נחשבים כבעלי סיכון גבוה יותר, היות והסטטיסטיקה בהחלט מצביעה על תאונות דרכים מרובות יותר בקרב אוכלוסייה אשר נמנית בקרב הגילאים הללו. היות ואלו שנים בהם הנהג אמנם כבר לא נחשב חדש, אך עדיין רוכש מיומנויות נהיגה בכביש, עלולים להתרחש לא מעט מקרים ותרחישים שעשויים לכלול נזק ברכב, נזק ברכבו של צד ג' כלשהו וכדומה. על כן, במידה והכיס מאפשר, בהחלט כדאי להצטייד בביטוח מקיף שיכסה את הנהג במובנים רבים, הן נזק ברכבים, והן במקרים של גניבה, פריצה וכו'.

ביטוח נהג צעיר על פי צרכים אישיים

בימינו, נהגים צעירים יכולים ליהנות גם מהפריבילגיה של רכישת ביטוח מותאם אישית, כזה אשר מתעד את מספר הקילומטרים שאנו נוסעים ומחייב אותנו בהתאם. חבילות הביטוח הללו, אשר מוגדרות מראש על פי הצרכים של הנהג ומספר הקילומטרים שהוא עתיד לבצע, ניתנות בעקבות הצורך של ההורים לאפשר לילדיהם הצעירים לנהוג, אך אינם מעוניינים לרכוש פוליסה מלאה עבור נהגים צעירים. בדרך זו, ניתן להגדיר מראש את מספר הקילומטרים שהנהג הצעיר ייסע, אך כדאי לזכור, שבחלק מהמקרים, גם יותקן צ'יפ-מעקב המתעד את אופי וסגנון הנהיגה של הנהג הצעיר בבית, סעיף ביטוחי שעשוי שלא להתאים לכל אחד.

מעבר לשיטה זו, בה אתם רוכשים מעין "בנק" עבור שעות הנהיגה שלכם ומבטחים כל נסיעה של הנהג הצעיר בנפרד ועל פי הצורך, ניתן גם לבחור ביטוחי נהגים צעירים על פי ימים מוגדרים מראש, כך שאם הנהג הצעיר הוא חייל אשר מגיע הביתה רק במהלך סופי השבוע, ניתן לרכוש עבורו ביטוח נהג צעיר שמתיר לו לנהוג בשעות מוגדרות, בימים מוגדרים ועוד. בדרך כלל, אם ברצונו של הנהג הצעיר לנהוג בשעות הלילה, יש לוודא עם החברת הביטוח כי סעיף זה, המתיר נסיעה בלילות, כלול בחוזה הפוליסה.

 

Back to top button