איראןמבזקיםסוריה

דיווח: ספינה שהובילה נפט מאיראן לסוריה נעצרה בגיברלטר

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת היום (חמישי) כי הרשויות בגיברלטר עצרו ספינה "גרייס 1" בחשד שהובילה נפט גולמי לסוריה. מדובר בסיכול ראשון מסוג זה מאז שהטיל האיחוד האירופי סנקציות נגד ממשלת סוריה שנכנסו לתוקפן במאי 2011, זמן קצר לאחר שהנשיא הסורי בשאר אל אסד פתח במתקפה נגד מפגינים פרו-דמוקרטים, שהפכה למלחמת אזרחים מתמשכת.

מערכות המכ"מ מצביעות על כך ש"גרייס 1" הפליגה מאיראן ואם יאושר שאכן היה נפט איראני עליה בדרכה לסוריה, הרי שמדובר גם בהפרת הסנקציות האמריקניות על ייצוא הנפט האיראני.

איראן, בעלת ברית קרובה של אסד, נמצאת תחת משטר של סנקציות אמריקניות כבדות שנועדו למנוע ממנה לייצא נפט, סנקציות שהטיל הנשיא דונלד טראמפ לאחר שהכריז על פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין שנחתם עם טהראן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהצהרה שפרסמה ממשלת גיברלטר נמסר כי ישנו יסוד סביר כי "פרייס 1" נושאת משלוח של נפט גולמי לבתי הזיקוק בעיר בניאס בסוריה. "בית הזיקוק הזה כפוף אף הוא לסנקציות של האיחוד האירופאי נגד סוריה" אמר ראש ממשלת גיברלטר, פביאן פיקארדו והוסיף, "בהסכמתי, הנמל שלנו ורשויות אכיפת החוק ביקשו את עזרת המארינס המלכותי בביצוע המבצע הזה".

דובר משרד החוץ הבריטי אמר: "אנו מקדמים בברכה פעולה תקיפה זו על-ידי השלטונות הגיברלטריים, הפועלים לאכיפת משטר הסנקציות של האיחוד האירופי".

מוקדם יותר השנה, רויטרס חשפה כיצד "גרייס 1" היתה אחת מארבע המכליות המעורבות בשינוע דלק איראני לסינגפור ולסין, תוך הפרה של הסנקציות האמריקניות.

נתוני המיפוי של Refinitiv Eikon מראים ש"גרייס 1" הפליגה לאורך המסלול הארוך יותר באזור הדרומי של אפריקה במקום דרך תעלת סואץ של מצרים.

צילום: רויטרס

Back to top button