מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: סחטו ואיימו – "תתפטר, אם הסרטון יופץ כל גדרה תזדעזע"

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לפני זמן קצר (חמישי) כתב אישום לבית משפט השלום ברחובות נגד ציון ידעי, חבר המועצה המקומית גדרה, אמנון מלמד, שאול ידעי ויוסי סיאני בגין סחיטה באיומים. מלמד וסיאני נאשמים גם בהשמדת ראיה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נעמה תור זאבי, ציון והמתלונן הינם נבחרי ציבור המכהנים כחברי מועצה במועצה המקומית גדרה. ציון כיהן משך כעשר שנים, עד לתקופה הרלבנטית לכתב האישום, כסגן יושב ראש המועצה. השניים התמודדו ברשימות נפרדות בבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו ב- 30.10.18. אמנון הינו איש אמונו של ציון ועובד המועצה. שאול הינו אחיו של ציון וחבר של המתלונן. יוסי הינו בן דודם של ציון ושאול וחברו של המתלונן. הנאשמים חברו יחד לשם סחיטת המתלונן, בדרישה כי יתפטר מתפקידו.

במועד ובדרך שאינה ידועה במדויק, הגיע לידי יוסי סרטון בעל גוון מיני ובו, לסברת הנאשמים, נראה לכאורה המתלונן מבצע אקט מיני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

הנאשמים סיכמו ביניהם כי ידרשו מהמתלונן להתפטר מהמועצה ולא יפרסמו את הסרטון. במספר רב של הזדמנויות, שוחחו הנאשמים ביניהם, תכננו את העברת הסרטון לגורמים אחרים לצורך הפעלת לחץ על המתלונן כי יתפטר מתפקידו, וכן את העברת המסר המאיים למתלונן ולאנשיו, וכן עדכנו זה את זה לגבי התקדמות התוכנית בפועל.

בהתאם לסיכום בין הנאשמים, כחודש לפני יום הבחירות, במועד שאינו ידוע במדויק, הגיע אמנון אל ביתו של חברו הקרוב ופעיל ברשימה של המתלונן. אמנון אמר לחבר כי ברשותו תמונות וסרטון בהם נראה המתלונן במהלך אקט מיני. עוד הוסיף אמנון כי הוא יגרום לו להתפטר ולעזוב את גדרה ולא – יפיץ את הסרטון. כל זאת בכוונה כי חברו של המתלונן יעביר למתלונן את המסר. מיד לאחר השיחה, עדכון חברו של המתלונן את המתלונן על השיחה.

לאחר מכן, אך טרם יום הבחירות, במועד שאינו ידוע במדויק, הגיעה שמועה לאוזניו של המתלונן לפיה במטה הבחירות של ציון מחזיקים בחומר שיש בו לפגוע מאוד במתלונן. ביודעו כי שאול קרוב לציון ובעל השפעה עליו, ביקש המתלונן להיפגש איתו. שאול, המתלונן וחברו של המתלונן נפגשו, ושאול אישר באוזני המתלונן כי ברשות הנאשמים סרטון המתעד לכאורה את המתלונן בזמן אקט מיני. שאול אמר למתלונן כי הוא לא צריך לדאוג, וכי שאול ידאג כי הסרטון לא יופץ לפני הבחירות ולא יגרום לו לנזק.

ציון והמתלונן היו מועמדים שניהם לתפקיד סגן ראש המועצה, תפקיד המזכה בשכר חודשי של כ- 40,000 ₪, לצד מעמד וסמכויות. על פי הסכם קואליציוני שהחל לגבש ראש המועצה, אמורים היו ראשי סיעות הקואליציה לכהן בתפקיד הסגן בסבב, למשך מספר חודשים, באופן יחסי לקולות הבוחרים שגרפו בבחירות. בתוך כך, המתלונן אמור היה לכהן ראשון כסגן, ולמשך 42 חודשים, בעוד שציון אשר עד לאותה העת שימש כסגן ראש המועצה, אמור היה להפסיק לכהן בתפקיד ולהמתין לתורו בסבב, ולשמש בתפקיד לאחר מכן למשך 26 חודשים בלבד.

לצורך מימוש תוכנית הסחיטה, ב- 17.11.18, התקשר אמנון אל חברו של המתלונן וביקש להיפגש איתו. בפגישה אמנון הציג בפניו תמונות בצבע שחור-לבן בהן נראו דמויות בעירום וטען כי מדובר במתלונן. אמנון אמר לחברו של המתלונן להזהיר את המתלונן אחרת אמנון יפרסם את התמונות. למחרת התקשר שאול אל המתלונן וביקש להיפגש עימו. בפגישה אמר לו שאול כי במו עיניו ראה את הסרטון וכי ציון ואמנון רוצים "למחוק אותו", וכי הוא ניסה לשכנע אותם למתן את עמדתם.

ב- 20.11.18 נפגשו שוב אמנון וחברו של המתלונן. אמנון הראה לחבר את הסרטון ואמר לו כי "המלחמה נגמרה", כי הוא דורש ששלום יתפטר מכל תפקידיו וכי אם הסרטון יופץ כל גדרה תזדעזע.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

החבר דיווח למתלונן על המפגש, שנסע לביתו של שאול ובהמשך שוחח איתו מספר פעמים בטלפון. במהלך השיחות אמר שאול למתלונן כי ציון צריך להיות סגן המועצה ודרש ממנו כי יצרפו את המנדטים של המתלונן, כך שיתאחדו מול ציון וציון יזכה בתפקיד הסגן. שאול הנחה את המתלונן לדבר עם ראש המועצה ולומר לו כי ציון ישמש כסגנו.

בהמשך, בתיאום עם שאול ויוסי, ב- 25.11.18 הגיעו ציון ואמנון לביתו של המועמד המדורג במקום השני ברשימתו של המתלונן. שם הראו לו את הסרטון וטענו באוזניו כי המצולם הוא המתלונן. עוד אמרו כי הם דורשים מהמתלונן להתפטר והנחו את המועמד המדורג במקום השני להתקשר אל המתלונן ולמסור לו כי יש בידם סרטון שבו הוא נראה מבצע אקט מיני בבית כנסת. עוד דרשו ממנו להתאחד עם רשימתם ולהודיע על כך לראש המועצה. בתמורה, הם ידאגו לכך שהוא יקבל את האחריות על המתנ"ס.

ב- 27.11.18 לאחר שציון נעצר, אמנון התקשר ליוסי והודיע לו על המעצר ועל חששו שהמשטרה מחפשת גם אחריו. בתגובה הורה יוסי לאמנון למחוק את הטלפון.

בהמשך, הורה יוסי לאמנון להעיף את הטלפון והשניים שוחחו בעניין גרסה אפשרית שימסור אמנון בחקירתו. במועד שאינו ידוע, הטיח אמנון את מכשיר הטלפון על הארץ מספר פעמים והשליך אותו בוואדי בפאתי הדרך.

תגובה אחת

  1. ככה לא רושמים כתבה .ציון והמתללונן נגד המועמד.אם אין שמות ואין פרוט יותר טוב לא מעבירים .

Back to top button